Da min mor er rigtig glad for musik, hører hun en del af dette. Problemet er, at hun sidder og brænder hundredevis af cd'er hele tiden, for at kunne høre dem på anlægget.
Her tænkte jeg så at jeg ville bygge hende et Mediacenter. Men da jeg er helt grøn på området, så ville jeg lige forhøre mig om nogle ting her først.
Her er kravene i første omgang:
Støjsvag (Læs: Meget) Så lille så mulig
Hertil kommer hvad den skal bruges til. Digital musik, DVD-film (Avi. format såvel som alm. DVD (dvs. dvd-drev). Jeg har selv et lydkort jeg smider i den, så det behøves ikke at tænke på.
Så der skal bare sidde et godt nok grafikkort og CPU til DVD-afspilning og så massere af plads til digitalt media. Derudover ville det være fedt med noget HDMI understøttelse, da min mors TV understøtter dette 🙂
Så skal der jo også en fjernbetjening til, men det skal ikke være noget vildt og dyrt. Det skal bare kunne sappe rundt i nogle menuer, ikke andet.
Kan man få noget ala. det her http://hwt.dk/literaturedetail... til sådan et mediecenter? Altså, det skal ikke være det der, men noget lignende. Sådan at den selv popper op med den når den starter op, og kan bruges uden tastatur og mus når det hele er færdiginstalleret.
Som det sidste, så ville det være fedt at få den hooked op på nettet så man kan smide musik/film over på den, og ligeledes slette skidtet igen.
Er der nogen der kan give en hånd til sådan noget? 🙂
#1 Udseendet må godt være feminint. Det er jeg der har tænkt mig at bygge det til hende, i al hemmelighed 😛 Blu-Ray skal ikke i foreløbig, så bare DVD.
Jeg regner med at finde indmaden brugt, og så kun selve kabinettet fra nyt
nej ikke xbmc :) det er desuden nogle af de første programmører fra xbmc der tog og lavede mediaportal og det er blevet så meget mere nice :D og let at finde rundt i