Computer vil ik starte

Diverse d.  10. januar. 2009, skrevet af Grogak
Vist: 277 gange.

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2009 17:03:52
Svar/Indlæg:
113/32
Hey.

Min computer vil ik rigtig loade windows længere. Det startede da jeg slukkede computeren for dagen, og så da jeg skulle starte den igen dagen efter, kom den til lige hvor den skal til at loade windows skærmen, hvor man ser loadbaren, men den kom ikke frem, prøvede at genstarte flere gange, men hjalp ikke, så tænkte jeg at windows sikkert var gået istykker, så ville jeg geninstallere, men så kommer den også kun til, hvor den skal til at indlæser filer, så er der bare sort skærm igen !

Har lidt på fornemmelsen det måske er harddisken som, er stået af, men nogen der har en ide om hva jeg kan gøre ?
Zorba

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2009 17:47:55
Svar/Indlæg:
1142/59
Først og fremmest vil jeg anbefale at du udfylder din profil. Så vil det være nemmere at gå i dybden med specifikke problemer.

Hvad angår selve problemet, så kan problemet opstå grundet følgende:

1) BIOS fejl (muligvis ikke opdateret)
2) CPU fejl (sker sjældent og såfremt det sker er det typisk pga. punkt 1)
3) Defekte ram (kan tjekkes ved at søge på google efter memtest86, brænde ud på CD/DVD, boote og køre selve "programmet")
4) Harddisk fejl (kan normalt høres på harddisken da den arbejder ekstremt - de klikker typisk voldsomt eller afgiver ekstreme hyletoner)

Eftersom din computer har virket, så vil jeg anbefale dig at gå ud fra mit punkt 3. Du skal derfor lige hente memtest86 så vi kan finde ud af, om det er dine ram der er stået af. Såfremt du har overclocket dit system, så kan dette også være årsagen.