-> #0
Ganske god video. Mange unge mennesker bør lære, at der er en konsekvens ved alting. Man kunne jo håbe, at en velklippet video som denne, ville nå ind til dem. Ellers må de jo selv, i værste fald, selv føle det på egen (eller andres) krop.
Man kan kun håbe, at det går i éen retning her i landet. Da jeg var mindre, så var det "ok" (og i visse tilfælde sejt), når man kørte hjem i en ordentlig brandert. Den tendens er heldigvis vendt, og man kan jo kun håbe, at Vmax-folket selv indser, at de kører dødskørsel.
Det kunne tjene begge parter fint, hvis de unge med benzin i blodet, fik mulighed for at køre hjernedødt på eksempelvis en lukket bane, hvor man under relativt sikre forhold, kunne få de værste agressioner ned i asfalten.
Så slipper vi andre for, at skulle se os femten gange til hver side, inden man går over for grønt.
Personligt er jeg ikke den store fan af den slags, og jeg kan sagtens forstå, at når man første gang mærker suset, hele tiden vil søge efter grænsen. Men i mit hoved, så er en bil en livsfarlig maskine, i de forkerte hænder.
Vi kan jo ikke fange alle motorbøller, på samme måde som vi ikke kan fange alle der går med kniv, tager stoffer etc. Det bedste vi kan gøre er, at fortælle de mennesker, at det de foretager sig er farligt. Ikke blot for dem selv, men for andre, og måske håbe på, at de bliver klogere og indser, at det ikke er noget alle mennesker synes er fedt.
Faktum er, at der dør omkring 3-400 mennesker i trafikken om året, her i Danmark. Det er 3-400 for meget. Også selvom, at nogle af dem måske "selv har været ude om det". Det er noget fis at lukke ud. Men folk der kører med hovedet under armen, bør ikke have lov til at køre bil, ikke på landevejene eller i byerne. Smid dem på en lukket bane, og er de selvmorderiske, så kan de tage livet af hinanden dér, i stedet for en gravid kvinde, en 13 årig knægt el.lign.
Selvfølgelig vil der forekomme ulykker. Det er derfor vi kalder dem ulykker. Man kan ikke gardere sig mod alt. Men vi bør i det mindste kunne finde ud af at minimere antallet af trafikdræbte.
Næste gang jeg ser en eller anden hjerneskadet fyr i kørestol, der fortæller hvor dumt det er at køre for hurtigt, tage stoffer eller pisse i modvind, knækker jeg mig. Det er alt for distanceret, og man kan, i de fleste tilfælde, ikke relatere til det.