Post DK - warning, galde forude...

Hyggehjørnet d.  11. januar. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 1223 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:33:26
Svar/Indlæg:
23132/740
Så er den gal igen.

Hva' fanden sker der for de lortepakkebude?

Nu har jeg boet i Århus et par år efterhånden, og har fået leveret en masse pakker (både testprodukter, men også varer som jeg har købt brugt/fra forretning). Jeg har boet på min nuværende adresse nogle måneder efterhånden, og her følger en lille statestik.

Siden d. 1/9-08, har jeg sammenlagt, fået tilsendt 15 pakker til min adresse. Jeg er hjemme i tidsrummet 1-14 (kl. 1 nat, til kl. 2 eftermiddag) på de fleste dage, og især når jeg venter en pakke.

Ud af de 15, er 5 blevet leveret lige til døren. Dvs. at jeg har måttet flytte min fede røv ned på posthuset for at hente de resterende. Nu kommer finten så. Man står ved skranken og spørger venligt damen på den anden side, hvori problemet ligger i at trykke på ringeklokke, endsige banke på en dør. Nu kan jeg godt forstå, at det kræver visse multitaskingegenskaber, at kunne holde en pakke med den ene hånd, og banke på døren med den anden.

Det er selvfølgelig muligt for budet, at stille pakken fra sig. Men det kunne jo være, at de ville være så fine ved pakken, at de ikke vil stille den på et beskidt gulv. Nu har jeg jo set hvordan de leger basketball med pakker af variende størrelse, så jeg tillader mig at tvivle på, at dét skulle være tilfældet.

Så med hvilken ret kan man forvente, at skulle sidde hjemme og kukelure, når pakkebudet smider en lille slip i postkassen?

"Jamen. Det kunne jo være, at du ikke kan høre når de ringer på/banker på?"

Fuck det!

Skite: http://peecee.dk/upload/view/1...

Min lejlighed ligger først og fremmest i stueetagen. Min postkasse hænger på den anden side af min væg, og jeg kan sagtens høre, når det slibrige pakkebud smider den lille seddel i postkassen. Derudover, så kan jeg se idioten, når han går ind.

Man sidder troligt og venter på at han banker på. Men to sek. efter han går ind, kan man se ham skride igen med det samme.

Jamen hov?

Fluks ud og hive fat i ham og høre, om han ikke har en pakke med.

"Jeg har smidt en seddel i postkassen, da du ikke svarede da jeg bankede på"

WHAT THE FUCK???

Man kigger forundret på ham, og spørger om han bankede på. Jamen det flinke pakkebud betror, at det gjorde han da. Jamen, nu hvor jeg jo er hjemme, kunne han så ikke bare levere pakken til mig nu?

Nej desværre. Han havde noteret, at jeg ikke var hjemme, men jeg kan få pakken udleveret ved en døgnboks der ligger et par km. væk. Hmm...

Det er sket fucking 10 gange. Og det er ikke engang det værste. Sommetider når jeg ikke at fange den personalie der i virkeligheden skulle have været en abort med tilbagevirkende kraft. Jeg tjekker ALTID min postkasse når jeg smutter på arbejde, og alt for ofte har jeg fundet en lille seddel, hvor der står, at jeg kan hente pakken på det lokale posthus.

Jamen det er jo flot. Det er sgu da derfor man betaler for at få leveret en pakke til døren, så man selv skal koordinere busser og andre transportmidler, for at cykle med en papkasse. Nå ja. Så er det jo en Shuttle, den kan ikke være på cyklen. Så må man jo bare tage bussen.

Så ikke alene koster det kr. 70,- at få leveret en pakke til posthuset, man man skal yderligere poste kr. 11,50 på at tage det klip så man kan komme hjem med pakken.

Dvs. postdanmark kræver kr. 81,50 af mig, for at jeg kan få mine pakker.

Nå ja. Så er der jo de 5 gange, hvor jeg har fået pakken leveret til døren. Men jeg er fuldstændig overbevist om, at de efterfølgende 4 gange kun var fordi, at jeg gav pakkebudet en møgfald af dimensioner, første gang han forsøgte at snige sig ud af døren.

Mage til lalleglad svagtfattende imbecile mongol af en retarderet idiot med kørekort og postjakke.

Hvad fanden i helvede giver den slags mennesker ret til at arbejde i et firma der har sloganet: "Vi er hurtige og yder høj kvalitet" - De er hurtige, ja. Men kvalitet?

Den skal man filenfuckemig lede længe efter. Det er sgu da under al kritik, at sådan nogle bæaber kan få lov til at distribuere pakkepost, når deres primære opgave, tilsyneladende, er ikke at udlevere dem.

De skriver på hjemmesiden, at de har omkring 22.000 ansatte. Er det ikke at forvente, at blot en minoritet af dem ikke er omstridsfattende mongoler der åbenbart har en IQ lavere end den takst de kræver for at få leveret en pakke. Endsige et brev, hvilket de åbenbart heller ikke kan finde ud af.

Når man er ansat hos PostDanmark, er det åbenbart ikke at krav, at folkene der leverer post, kan læse. Ok. PostDK er fremmelige inden for integrationen af nydanskere, og det skal de have kredit for. Men bør de ansatte, som minimum, ikke kunne koordinere og sammenligne adressen på brevet samt navn på postkassen?

Jeg kan se rødt, når jeg ser et pakkebud [høhø] der lister sig ud af fordøren, og jeg efterfølgende tjekker postkassen. Alt for mange gange, har jeg haft ringet til den lokale central, posthus eller sågar hovedkontoret, for at få udleveret en pakke. Men nej.

Klagesystemet er omtrendt lige så struktureret som et spil fodbold i snestorm og en sigtbarhed på 0.5 m.

Man får et autogereneret brev, om at klagen er arkiveret [lodret], og vil blive behandlet hurtigst muligt. Men håndteringstiden er lige så pålidelig som deres pakkebude, og hvor står man så?

Jow. Man kunne jo vælge et andet pakkeselskab, men hvilke oplagte muligheder er der for, at de ikke hugger og stjæler som idioterne hos PostDK?

Det er under al kritik, og vi bør danne en bevægelse der forsøger at få indført blot en anelse af faglig stolthed. Om så man leverer pakker, breve, står ved skranken på et postkontor eller er højere i systemet.

Man kan vel ikke forvente, at man gladeligt betaler kr. 70,- for at få en service, hvor man selv skal udføre og koordinere se sidste 50 % af leverancen?

Fuck dem!
xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:41:42
Svar/Indlæg:
2587/91
Uuuuuuuuuuuuurbanblog! 🤣

(Desværre kender jeg til samme problem selv også..) :'-(

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:46:12
Svar/Indlæg:
5891/423
haha 🤣

Jeg får altid pakker sendt direkte hjem til mig.... ligegyldigt om det er et kabinet... 😛
Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men min postmand er nok bare flink.. 🙂...

Livet er hårdt nogle gange...ik NoNig? 😛 🤡

FSP

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:48:01
Svar/Indlæg:
423/28
Altid underholdende at læse dine indlæg 🤣

Og giver dig 100% ret.. Har også ofte haft mine kampe med Postdk :no:

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:49:58
Svar/Indlæg:
639/66
Slap da af hvor har du været uheldig med de postbude 😲

Men heldigvis er de ikke sådan i hele landet, de kommer altid og banker på hos mig 🙂

Glemte engang at hæve penge til en pakke og jeg lavede en aftale med postbudet om at jeg kunne smutte ned og hæve pengene og møde hende lidt længere nede af hendes rute..

Så 10 min senere stod jeg med min dejlige pakke og havde sparet 30 minnuters gå tur og en halv dags ventetid 😀

Så de er ikke lige crappy over hele landet, men jeg føler da helt klart med dig!

Ville også gå totalt bananas hvis jeg så de bare smed en seddel i postkassen og daffede ud i deres pakkevogn uden at levere en pakke man har betalt for at få leveret !!

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:54:37
Svar/Indlæg:
2872/90

Kender kun alt for godt deres lille nr. med at smide smide en seddel i ens brevsprække fordi de er for fucking dovne til at lette deres røv ind med pakken istedet...

Løsning på problem = trusler 😀

Sidst postbudet lavede det nr. skyndte jeg mig ud og snakked lidt høj lydt om han skulle lette sin fede røv ind i bilen efter min pakke før jeg selv gjorde det.
Og at jeg ville ringe til hans chef med det samme og forklare hvordan han nægtede at udlevere min pakke..

Det skal så lige siges jeg flere gange har stor svinet post mesteren i valby for at hans uddelere lavet det nr. Min far har os været oppe og brokke sig så nu ved de fleste uddelere at hos mig skal pakken afleveres ellers så er der problemer.. 😛

Og nu kommer der sikkert en eller anden kommentar fra en tidligere bud som flapper op om hvor dårligt lånede de er og bla bla bla.

DET ER STADIG IK EN UNDSKYLDNING FOR IK AT LAVE DERES ARBEJDE ORDENLIGT! 😎

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
11-01-2009 12:55:08
Svar/Indlæg:
297/39
fantastisk læsning :P kender det godt selv, men jeg må indrømme at størstedelen af mine pakker er blevet leveret som jeg havde forventet, men de få gange hvor det ikke sker bliver jeg også pissed!

Det mest irreterende er at man får besked på at man SKAL vente 1 dag før man kan få sin pakke, jeg har en gang revet fat i damen bag skranken og sagt hun skulle finde min pakke, så vender hun sig om og finder den på 5 sek, hvad fanden er ideen i at jeg skal komme igen næste dag?! jeg skal hjem og lege med vandkøling eller SLI eller alt muligt andet sjov :D

fuldkommen latterligt!

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:58:21
Svar/Indlæg:
5891/423
Der var på et tidspunkt, hvor jeg fik en SMS to gange to dage før jeg fik min pakke:

Din pakker ankommer til dig om 2 dag.... først om morgenen også om aftenen...
Dagen efter sender de 3 beskeder, med at der er en tilbage, og på selve dagen, kommer der en sms..du skulle gerne modtage din pakke indenfor kort tid!? WTF! 🤡 🤣

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:59:41
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg tror at det er temmelig afhængigt af hvor du bor. Jeg boede indtil i sommers i Slagelse, og der var der problemer med leveringen i ca 50% af samtlige bestillinger. Det blev ganske enkelt rutine at måtte ringe og bitche til postmesteren, og så få pakken leveret med særbud. Selv dyrt betalte lørdagsleveringer fuckede de altid up.

Siden jeg er flyttet til Korsør, har der - 7,9,13 bank under bordet - ikke været ét problem med leveringer. Til gengæld mangler de sommetider ret cute postpiger der kom med pakkerne i Slagelse 😩

Var det ikke en ide at poste nogle læserbreve Allan? Du har jo i den grad ordet i din magt, og må kunne vække en del andre borgere med samme problem i dit område. Hvis PostDK ender med at drukne i klager over det samme problem, er det mit gæt at selv de platfodede åndsamøber du slås med, kan bankes til at oppe sig og levere varen. Når det ikke virker med det gode.... En anden ide kunne også være at smide en seddel på din postkasse, de dage hvor du forventer pakke. Skriv noget i stil med hvordan de skal ringe på, og at der fluks kommer en klage hvis ikke de gør. Det kunne være at det kunne hjælpe lidt på de mest dovne og uduelige fjolser.

Jeg ville seriøst eksplodere, hvis jeg blev udsat for den behandling. Der ud over fatter man jo hat af at du ikke kan få udleveret din pakke, når du fanger taberen der forsøger at smutte uden at have passet sit job. Det kan man da altid herovre. Jeg har ikke oplevet ét postbud der har nægtet, om man så har jagtet vedkommende over den halve by for at få sin pakke. Når man siger at Århus er smilets by, gælder det åbenbart bare ikke for postbudene.

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:17:17
Svar/Indlæg:
623/31
Jeg får heldigvis sendt pakkerne til firmaet, der tør de ikke rigtig lade være med at aflevere dem, hehe.

sgadsio

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:20:20
Svar/Indlæg:
225/77
#0 Du har meget ubearbejdet vrede min ven... Har du overvejet en terapi weekend hos Carl-Mar?? Du kan jo altid blive spændt på taget af hans volvo og så en tur på mudderbanen... 🤣

Du kender ikke post dk´s logo kan jeg høre.

Kan i ikke li´ lugten i bageriet, så fragt jeres lort selv...
De går jo også allesammen rundt med et lille badge hvor der står: Spørg mig om det rør´ mig?!?

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:23:58
Svar/Indlæg:
2823/238
Kender det alt for godt det med at de ikke gider at levere til døren, derfor får jeg

tingene sendt direkte til min Døgnpost istedetfor, på den måde kan jeg hente

pakken med det samme istedet for at vente hele dagen på en lille flap, og så først kunne hente det dagen efter.....

Der er éen ting du ikke har ret i dog, og det er at en pakke nu koster 75kr 🤣

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:24:36
Svar/Indlæg:
5891/423
#10 🤣

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:37:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Det med blog har vi diskuteret 😛

-> #2

Det var også bedre, da jeg boede på kollegiet og i min anden lejlighed. Men efter jeg er flyttet herop (Grøfthøjparken) er kvaliteten dalende. Det er dog ikke lige så slemt som i Aalborg, hvor jeg kunne sidde i stuen og høre postsprækken knirke, for derefter at høre en lille lap papir falde til gulvet. Der var både mulighed for at ringe på og banke på.

Her er Per. Postmand Per
I sin bil, Med sin stribe kokain

Han kø'r ud med pakker
Og breve i store stakker
Postmand Per er er meget særlig mand

Han kører i sin bil
Med sin pose kokain
Han leverer ikke varen
Når du er hjemme

Han smider en lille flip
Så Allan får et flip
Han river hoved't af ham
Når han ser ham

Men åååh nej
Per han løb sin vej
Han banked'
Han rined' på
Nå nej det er jo løgn

Her er Per, Postmand Per
I sin bil, det lille svin

Han lyver så det driver
Han lever' ik' men han skriver
Jeg flår hoved't af ham
næste gang.

- eller sådan noget.

-> #3

Velkommen i klubben 😩

-> #4

Det var også helt andre dage, da jeg boede hjemme hos de gamle. Det var landposten. En flink fyr, som tog sit arbejde seriøst.

-> #5

Den må jeg prøve næste gang. Så vil jeg udbede mig en kalender samt køreplan, så og ellers nøjes med at sige: "Jeg ligger på lur med et bat, vilkårlige steder på ruten, hvis ikke min næste pakke bliver leveret til døren".

Så må de jo gøre hvad de må. Møder politiet op, kan jeg jo altid påstå at battet er til selvforsvar. Det er jo Viby J. 🤣

-> #6

Jeg burde ikke skulle bevæge mig i nærheden af det posthus. Jeg måtte en gang fragte en Shuttle hjem i en indkøbsvogn, fordi jeg ikke kunne have pakken med, og jeg boede tæt på nok på posthuset til, at en bubys for lige latterligt nok.

Og ja. Det stod ned i stænger den dag, og nej. Papkassen overlevede ikke. Fedt at skulle sende nærmest vandskadede produkter tilbage til producenten 🤡

-> #7

*wtf*? 😲 🤣

-> #8

Det kunne være man skulle prøve. Hvem sender man læserbreve til? Jeg kan jo ikke stole på, at PostDK kan finde ud af selv at modtage deres egne breve 😐

-> #9 + #11

But still. Så skal jeg jo have pakken med hjem i bussen. Jeg betaler stadig for at få sendt pakken til min dør, da det er dér jeg skal bruge den 🙂

-> #10

"Fem på flugt" *ftw* ❤

Det kunne passende være de fem pakkebude herude. Så skal jeg filenfuckemig vise dem, hvorfor jeg går i militærjakke og bruger størrelse 45. Jeg gemmer mig i busken uden for mit vindue, og leverer de ikke, så planter jeg den størrelse 45 så langt oppe i røven på dem, at der kommer snørebånd ud af snotten på dem, næste gang de nyser 😎

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:40:36
Svar/Indlæg:
5891/423
#13 kommantaren til #10 🤣 🤣

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:41:28
Svar/Indlæg:
1889/115
Super læsning, og sjovt 🤣 , men kender desværre også problemet. :'-(

For ca. 2 uger skulle jeg modtage en pakke. En meget dyr pakke, så jeg ventede spændt. Min mor havde fri den uge, og var klar til at tage imod pakken, når postbudet engang ville komme. Men ingen ringede på døren, og vi så heller ingen pakke ligge rundt om huset. (De vælger nogle gange at aflevere pakker i vores baghave, wtf)
Men....
En sen eftermiddag skulle min far afsted på arbejde. Han kommer ud i garagen, venter på lyset tænder, og sætter dig ind i bilen. Heldigvis kommer han i tanke om, at han havde glemt sin taske til bærbaren. Han smutter ind, og kommer tilbage til bilen med tasken. Og hvad sku'er hans øje?! Pakken som jeg havde ventet på ligger under bilen foran højre forhjul!

WHAT THE FUCK?! O.O?!

Dvs. Postbudet gad ikke ringe på døren, men hellere åbne garageporten og placere pakke under bilen ved højre forhjul. Hvad tænker de på. :'-( :no:

Jeg fatter bjæle af vores postbud. :no:

I hate PostDK.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:42:33
Svar/Indlæg:
2127/11
#13 Div. lokalsprøjter s'mæn. De fleste af dem plejer at have en læserbrevsside, hvor folk kan kværulere over hunde der skider og lastbiler der larmer eller noget 🙂

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:43:11
Svar/Indlæg:
5891/423
#15 🤣 🤣

altså jeg forstår godt at postbuddet ikke vil med parker, når NONIG bor her:

Det er jo sindssygt, hvis postbudet skal op af alle de trapper 🤣

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:43:56
Svar/Indlæg:
2127/11
#15 😲 Kvajebajer til hele gaden, fra et slemt fjols af et postbud! 🤡

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:44:54
Svar/Indlæg:
1889/115
.....

EDIT:
Nårhh... 🤣

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:46:20
Svar/Indlæg:
5891/423
#19 jeg mente NoNig 😀

NOXdk19

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:50:12
Svar/Indlæg:
143/4
Jeg har selv været postbud i to forskellige byer (Munkebo på Fyn og Aalborg) og forskellen i service er enorm. På landet, dvs. i Munkebo leverede man en ordentlig service og der kunne en gang imellem godt ses mellem fingre med reglerne, hvis man fx havde en aftale om at smide pakken i legehuset eller sådan noget. Der var også tid til lige at klappe hunden eller snakke med gamle fru Olsen.

I Aalborg blev man opfordret til at være totalt ligeglad og der var en voldsomt konkurrence om at skynde sig mest muligt, uanset kvaliteten af ens arbejde. Det var også en af grundene til at jeg sagde det arbejde op.

Bare lige lidt inside information.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:52:02
Svar/Indlæg:
8762/174
Godt nok sjov læsning 😀 🤣

Men de problemer har jeg dog ikke efter som postmanden her ude på landet hvor jeg bor faktisk kan tælle til to og han til også ligge to og to sammen så det næsten giver 4 🤡

Hvis jeg hænger en sendel på døren med at pakken skal ligges der jamen så ligger pakken der også når jeg kommer hjem. Det gør det nememre for både ham og mig for så for jeg min pakke og han skal ikke have den med hjem igen 🙂

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:55:44
Svar/Indlæg:
2127/11
#21 Har hørt samme fra bekendte der har gæsteoptrådt som postarbejdere. Det lyder hygsomt at være landpost, men i de større byer sutter det vist temmelig meget.

sgadsio

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:58:43
Svar/Indlæg:
225/77
#22 Skal du ikke kvittere for modtagelsen???
Det der får vi sgu ikke vores post til. Jeg har kun pensionister som naboer, og så en dag spurgte jeg naboen om han ikke lige ville fange posten og få min pakke når jeg nu ikke var hjemme. Men tror du posten ville udlevere til min nabo?? Nej... Så jeg måtte gladeligt gå ned på posthuset med min lille "pakke-slip"

ressurex

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:00:36
Svar/Indlæg:
224/94
få nu jeres post tilsendt arbejdet, så tør de ikke bare smide en seddel.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:01:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

*whoot* 😲

-> #16

Det vil jeg bestemt overveje 🙂

-> #17

Spasser. Jeg bor i stuen. Det skrev jeg også i #0. Derudover, så er de elevator i de større/højere bygninger 😛

-> #21

Det er også det jeg hører. Det er sgu træls at der skal gå den slags kvantitet i et arbejde der i regelen bør leve på kvaliteten af den service der gives. Især når prisen er så enorm.

-> #22

Det var det samme med vores landpost. Der var ikke noget bedre end at komme hjem til en pakke i entréen, med en lille seddel. Så sætter man sgu pris på de folk der gør noget ud af arbejdet, frem for dem der (tvinges til?) vil ikke at gøre en skid.

-> #23

Det må være et utaknemmeligt job. Men jeg tror ikke på, at klagerne falder, så længe de bliver ved med at presse budene.

-> #25

Så jeg skal betale kr. 70,- for at få leveret en pakke til mit arbejde, frem for at hente den på posthuset?

Genialt 🤡

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:03:10
Svar/Indlæg:
8762/174

Nej jeg kvitere aldrig på pakkerne eller det beder han i hvertfald ikke om de gange jeg har været hjemme og taget imod ham 🙂

Men der jo heller ikke lige nogen som kommer og stjæler ens pakke når nærmeste nabo ligger godt 1 km væk 😀

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:04:24
Svar/Indlæg:
5891/423
#26 tak for at du kaldte mig spasser 😛... jamen postbudet kan enten vælge at gå op med alt pakkepost eller lade være... der er jo ikke særbehandling vel...

og...fååårk dig 🤡 😀 😛 😲

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:05:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Who cares? De lader jo alligevel pakken ligge i bilen? 😛

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:09:18
Svar/Indlæg:
5891/423
#29 du må bare lette røven, og stå udenfor og vente når postbudet kommer så, og vise dit pas, og sige giv mig pakken, ellers klager du... 😛

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:10:32
Svar/Indlæg:
886/35
Jeg har heldigvis ALDRIG haft problemer med PostDK, måske med undtagelse af deres priser ( ☹ )

#0 Jeg synes du skal tage et bat i hånden og løbe efter ham når han ikke levere pakken ! 😎

Jeg synes at vi skulle boykotte PostDK.

Jeg burde entlig bruge GLS til at sende pakker med da jeg bor 5 min. gang fra en GLS Pakkeshop 😀

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:11:27
Svar/Indlæg:
8762/174

Uha de historier jeg har hørt om GLS så hellere PestDK med deres priser 😐

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:15:14
Svar/Indlæg:
886/35
#32 hvad har du hørt ? Jeg kan også bare bruge "Ole Holm Transport ApS". De ligger i samme bygning 😛 hehe

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:19:49
Svar/Indlæg:
4310/364
#24 du kan ikk klandre et postbud for ikke at ville udlevere en pakke til dig. For det må han fucking ikke og den hænger på ham hvis din nabo ikke har rent mel i posen.

Og til alle der kan bryste sig med at svine postbudene til og fortælle dem hvor psyko i er alt det pis jeg har læst i tråden. Thumps up. I gør det virkeligt pisse fedt at være postbud. Det er da ikke alle postbude der har lige meget hjerne. Men de er fandme også mennesker. Og man får 107 i timen og skal være færdig inden klokken 2 med sin rute. Så er der grænser for hvor længe man gider at vente på at folk får sin fucking morgen¨kåbe på, og letter sin fede røv ud til døren.

Jeg siger selv op som post bud fordi jeg er pisse træt af at skulle have skæld ud af folk, for noget som det postbud der kører resten af dagene har lavet. Folk burde fandme tænke sig om en ekstra gang inden i sviner det store svin af et postud til. 🙂

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:24:21
Svar/Indlæg:
5891/423
#34 hvis du er ulykkelig over din løn, hvorfor så ikke tænke: "Fuck...jeg hader egentlig dette job, og jeg tjener af helvede til...hmmmm...burde jeg ikke anskaffe et nyt job" ?

jeg forstår sagtens din måde at se det på, og jeg hader sq også når nogle står inde i MCD og fortæller at de hader deres mad, MEN ALLIGEVEL FUCKING KØBER DET!!! :no:

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:28:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #34

Der sgu mere professionel stolthed hos de gæve folk der tørrer gamle mennesker i røven, smører salve på deres liggesår og trøster dem, når de ikke kan finde ud af hvorfor de er blevet så glemsomme gamle og hvor deres familie er.

De får det samme i løn.

Så siger det mere om de idioter til postbude, der blot skal ringe på en dørklokke, smide et brev ind af den sprække, eller de mennesker der plejer de ældre?

Jeg har ikke en skid til overs, for de halvaber der ikke løfter deres arbejdsbyrde. Så kan du være nok så fornærmet. Det ændrer ikke på det faktum, at jeg betaler penge for at få leveret en service. Om så hele PostDK valgte at reetablere deres værdier. I couldn't care less.

Så nej. Den slags har ikke min respekt. Folk der løfter deres arbejdsbyrde, om så de får kr. 100,- eller kr. 200,- i timen får min respekt. Er man utilfreds med sin løn, har man to valgmuligheder:

1: Acceptér at man ikke har hjerne til andet arbejde.
2: Gøre sin arbejdskraft mere værdifuld.

Jeg har selv stået inden for salg og service, og ja. Folk kan være idioter, men stryger man dem med hårene og giver et smil, så når man sgu længere, end bare at løbe sin vej så postlabels og jakke flagrende ud over det hele.

Pt. står jeg selv på en fabrik, og ja. Det er måske ikke ligefrem crémen af det intellektuelle Danmark der er at finde der. Men de mennesker har affundet sig med deres plads i systemet, og de er allesammen de bedste kolleger jeg har haft så længe jeg kan huske. Så skid hul i, at de ikke er Ph.D materiale allesammen, men de sgu klogere end mange andre jeg kender (også folk der læser på højere uddannelser) og har et langt bedre menneskesyn, selvom nogle af dem nok ville stemme DF næste gang der er valg. Det til trods for, at de ikke allesammen taler perfekt dansk eller måske er helt inde i humoren.

Det er sådan nogle mennesker jeg efterlyser. Folk der føler blot et minimum af professionel stolthed ved det de laver, og gør en indsats ud af at levere et stykke kvalitetsarbejde, også selvom det er et hjernedødt no-brainer job. Og jeg må sige. Jeg har ikke svært ved at finde ud af, om det er sværere at ringe på en dørklokke, end at måle to stykker aluminium op. Om så det er en "etnisk dansker", en vietnameser, en ghaneser eller what-ever the fuck. Selvfølgelig kan man til tider blive frustreret over situationen, men så må man tage sin værdier op til revurdering.

Fint for dig, at du valgte at sige op og finde noget andet at lave. Derfor er jeg sgu ikke mindre utilfreds med de andre spader der åbenbart ikke er lige så kloge som dig 😉

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:33:32
Svar/Indlæg:
798/19
Haha.. Jeg har samme problem med et evnesvagt postbud. Han kører ind på parkeringspladsen og tænder en smøg, sætter sig til at skrive sedler i bilen og stikker så hurtigt ind og smider dem i postkasserne. Man skal satme være vaks for at få sin pakke. Hvis jeg så endelig får fat i ham, spørger han om jeg "taler med nogle af de andre i min opgang, så jeg kan smide pakkerne ind til dem".

Aaargh!!

CF

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:37:25
Svar/Indlæg:
4689/105
Problemet med PostDK er jo at de ikke har noget rigtig konkurrence. De kan sætte priserne op og gøre som de vil, og folk vil stadig bruge dem.

Hvis jeg kunne vælge GLS hver gang jeg skulle købe over nettet, så havde jeg satme gjort det, for de ved sku hvad de laver.

Har efterhånden fået tilsendt omkring 40 pakker med PostDK og 3 af dem har være smadret, åbnet, eller slet ikke ankommet til min dør. Det er fandme mange synes jeg!

Så jeg har sku ikke meget respekt for PostDK mere. Sætter priserne op, men service-niveauet forbliver røddent. Tssk! :no:

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 15:03:14
Svar/Indlæg:
20170/383

post dk har skam masser af komkurrence. Forskellen på post dk og konkurrenterne er at postdk er den eneste der servicere hele danmark, OGSÅ de tyndtbefolkede egne af landet hvor udbringning af breve og pakker koster langt mere pr husstand.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 15:33:09
Svar/Indlæg:
2823/238
#26 Fat det dog! det koster 75kr 😎

❤ 😛

HM

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 16:12:54
Svar/Indlæg:
213/53
Postdanmark kan være ganske forfærdelige, incl massivt internt tyveri af pakker,
men endu værrer bliver det når de varer man har bestilt i udlandet lander med
firmaer som DHL, DPD, UPS, GLS,. name it,. så bliver det først RIGTIGT sjovt :no:

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 17:34:13
Svar/Indlæg:
422/10
tror de fleste har haft en dårlig oplevelse eller to med post danmark, jeg bor i en af de byer hvor vi har myter om kraver der engang fandt her ud med er uddøde.
fleste af tilfældene er der ikke meget at komme efter hvad posten ang. måske lidt for sinket (op til 2 dage) men top 2 af værste jeg har prøvet er nu

1.fik en skærm tilsendt som postmanden kom med. min besse_mor som bor i samme hus skrev under og han gik ud for at hente den, han nåede ind af døren tabte den mens hun lige skulle tjekke at katten ikke var løbet væk. spaden tabte kassen på gulvet og uden at sige noget eller mere efter tanke lod den ligge og var tilbage i bilen væk var svinet.

2.havde bestilt en ny kabinet og da jeg modtog papkassen var der en omkring størrelse 44 sko aftryk poå siden af den, og side ruden i kabinnetet var ødelagt( mange tak)

3. posten har været åben og sansynlig læst.. bastards! ( i en tilfælde var der med kuglepen r ettet stavefejl 2 steder...hmm)

meeen nu ikke alt der er dårligt de kvindelige er nu søde 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 18:00:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #41

Vi havde nogle problemer med nogle varer der "forsvandt". Eller. Følgeseddelen passede ikke altid, så chaufføren blev sendt tilbage med røde ører. Sådan en idiot. Lader bilen stå med åbnet smæk, mens han laster af/på/æder sin frokost.

-> #42

Sjovt du siger det. Så er de sødeste pakkebude jeg har mødt, nemlig kvinder. Åh ja. Der var en dejlig rødhåret lille sag i Aalborg. Nøj hun var kær.

Desværre ville hun ikke med ind og tjekke "pakken" 😳 🤣 😛

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 18:50:55
Svar/Indlæg:
422/10
#43 hahaha. havde en ½ års lang flirt kørende med en i byen. tror jeg spurgte hende ud til date hver mandag og fredag, fik først et ja dagen hun stoppede som post-kvinde 😀 "man dater ikke sin klienter/kunder" troede det var under god service

NOXdk19

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:16:09
Svar/Indlæg:
143/4

I midtbyen?

Kan ikke huske hvad hun hed, men hun sagde vist op ca. samtidig med mig, dvs. 10 måneder siden. For ja hun var da sød 🙂 .

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:20:56
Svar/Indlæg:
3577/353
Kunne det ikke tænkes at du har brokket dig for meget,
så de prøver på at undgå dig?

Ved godt det ikker er moralsk korrekt, men det kunne da tænkes 😐

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:32:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #46

Ja, for det er jo løsningen på alle Verdens problemer?

Lad os ignorere dem, og håbe de går væk af sig selv. Talt som en ægte dansker 😐

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:38:27
Svar/Indlæg:
422/10
kan ikke huske det helt præcist men for en ½ års tid siden eller måske mere så jeg på tv nyhederne de snakkede om at de svenske post (mener jeg det er) ville prøve at komme ind på det danske markede og lave konkurance til postDK.
har så ikke fulgt mere op på det nogen der ved noget til det? kan da være det er det der skal til at få andre spillere ind på banen. jo det der skaber ny tænkning og udvikling

men om det så kommer fra svenskerne kan vil jeg ikke udtale mig om 🤡

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:43:24
Svar/Indlæg:
3577/353
Det var jo ikke sådan ment, Jeg har heller ikke for meget tilovers for dem

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:48:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #49

Så må du venligst forklare mig mere i detaljer hvordan det var ment 🙂

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:54:06
Svar/Indlæg:
3577/353
Ja at de postbude du har haft hos dig vil undgå en konfrontation,

så de hellere vil smide en seddel i postkassen, det er jo bare min vurdering.....

jeg er selv god til at miste besindelsen nogle gange over ingenting...

derimod er det ikke ensbetydene at du har gjort noget galt, men det kan jo være at de har taget det mere personligt, og som du siger så er det nok ikke de bedste mennesker de ansætter 😉

men det er jo igen kun mit syn på sagen

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:55:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #51

Jeg kan love dig for, at jeg ikke mister besindelsen over "ingenting" 😎

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:01:34
Svar/Indlæg:
422/10
eneste tidspunbkt je mistede besindelse over en postbud, var da han kørte ind i hus hjørnet med post bilen, og var ved at køre væk uden at så meget at stige ud af bilen for at tjekke skaden , men tilgengæld var jeg også hæs i 3 dage

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:08:58
Svar/Indlæg:
3577/353
Nej ok men det kan bare være de er fint følene så dem der har været hos dig, jeg ved det ikke hehe

men PostFuckrendmigirøvenlorteselvskabagtigeprinserbøssefuckhoveder.dk

er noget lort jeg har selv haft dit problem, hvor jeg måtte ringe og ind til nabo og pis og lort for at få min Hdd... + dit bare har haft smidt en pakke udenfor (HMM i mangler en Angry Smiley)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:29:58
Svar/Indlæg:
2600/84
Vores postmand leverer store pakker, uden at vi overhovedet behøver være der.

Det er fanme perle.. de bliver bare smidt indenfor og så tar han ellers spurten. 😀

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:12:39
Svar/Indlæg:
4310/364
#55 det må vi sq ikke længere, det der med at smide posten ind. Den skal modtages af pakkens ejer. Men jeg har da også før afleveret en. Men fatter ikke at dit postbud, NoNig smider labels ind, INDEN han ringer på døren. Jeg gider fandme ikke skrive de fucking labels. Det er sidste udvej.