Er vi blevet blinde af EDBpriser?

Diverse d.  11. januar. 2009, skrevet af korben
Vist: 820 gange.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:07:12
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg kom til at tænke på her den anden dag om jeg var blevet blind når det kommer til hardware og hifi udstyr. Det jeg næsten altid gør når jeg skal bruge noget nyt er at gå på edbpriser eller hifipriser og så se på hvad der er på deres top 5 i den kategori som jeg søger i. Og så køber jeg i de butiker som har den bedste pris ud fra edbpriser. Men er der nogle net butikker som ikke er på edbpriser som man bør se på også?

Her den anden dag var jeg på jagt efter nogle højtaler og gik på edbpriser/hifipriser for at finde nogle. Men jeg syntes ikke lige der var noget jeg kunne bruge. Så gik jeg på et hififorum for at få noget hjælp og fik nogle link til noge DK butiker jeg ikke har hørt om men har en masse fede ting. Og så kom jeg til at tænke på om jeg er blevet farvet af at kun købe ting som er på EDBpriser.

Hvad siger i?? er der nogle sider med hardware som også er gode som ikke er på edbpriser.dk

Se de her sæt. http://www.befro.dk/shop/edifi... Edifier Signature S730 jeg har læst meget om dem og skulle være kanon og dem ser man ikke på edbpriser. Jeg tænker bare om der er andre fede ting man ikke finder..

Sorry for en måske lidt dum tråd
anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:09:59
Svar/Indlæg:
5891/423
brug pricerunner.dk den er også super..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:10:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det er ikke en dum tråd. Jeg sad selv og tænkte det samme forleden. Nu har jeg, de senere dage, kigget en del efter bærbare computere i 12.1"-13.3" kategorien. Udvalget er, på EDBpriser.dk, some-what begrænset.

Men ser man ud over EDBpriser.dk - så er der en masse gode idéer at finde andensteds. Det gælder stort set samtlige produkter. Især dem i periferien.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:12:13
Svar/Indlæg:
2534/80
shg er bla ikke på edbpriser, jeg ledte forleden efter et biostar bundkort og det var ikke at finde på edbpriser, men shg havde det 🙂 Så ja man kan godt blive lidt forblændet af edbpriser.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:15:41
Svar/Indlæg:
1081/251
Måske vi har givet edbpriser formeget magt uden vi tænker over det.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
11-01-2009 14:27:23
Svar/Indlæg:
15982/637
#3: jo de er på edbpriser. men bare ikke alt bliver registreret.

http://www.gate2prices.dk/ bruger jeg også

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:29:47
Svar/Indlæg:
826/60
Edbpriser er dårligt fordi det site udelukkende prioriterer prisen.

Om butikken giver god service, har eget lager, hurtigt kan levere, har support, har værksted, har medarbejdere der ved noget om det de sælger osv, det siger edbpriser intet om...

Man får hvad man betaler for!

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:30:48
Svar/Indlæg:
2534/80
#5 Ja det kan jeg godt se nu, syntes bare ikke jeg havde set dem derinde i lang tid. Men der tog jeg fejl.

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:33:54
Svar/Indlæg:
403/71
det nu hedenganne Zitec var heller ikke (så vidt jeg husker) på Edbpriser.. og det kunne nogle gange godt betale sig at klikke et par gange ekstra for at se på deres priser også .. :D

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:42:20
Svar/Indlæg:
1081/251
Jamen jeg tænker ikke kun priser. Jeg tænker også produkter. se dette sæt f.eks http://www.befro.dk/shop/edifi... dem finder man ikke på edbpriser og der er nok mange andre gode ting man ikek finder.

TontonE

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:42:56
Svar/Indlæg:
1093/51
Der er også Kelkoo.dk

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:48:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Enig. Priserne er mig mere eller mindre ligemeget, da jeg ofte handler de samme (betroede) steder. Men det er udvalget jeg går efter. Ofte, så ved man jo hvad man vil have. Men sammenholder man div. anmeldelser og produktudvalget, så er EDBpriser.dk ikke videre behjælpelig dér.

Som sagt. Det er, for mit vedkommende, når man snakker produkter i periferien. Der er jo et enormt udvalgt af eksempelvis ITX-baserede bundkort. Men EDBpriser, henviser jo blot til enten VIA (EDEN/EPIA), et gammelt AOpen eller Intel boards med PCI-e x1 sokkel. Det er jo under al kritik, men der er nok ikke så meget vi kan gøre ved det, ud over at tænke selv. Og så er vi jo tilbage ved humlen. Man kan ikke få alting serveret på et sølvfad 🙂

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:49:55
Svar/Indlæg:
3011/103
Det sidste år er EDBpriser blevet rigtig dårligt. Det er lidt kommet med, at stablen også er blevet skiftet ud og det nye design er kommet til.

Jeg bruger google, alternative prisdatabaser og forhandlernes respektive hjemmesider, når jeg skal finde et produkt. Udvalget på EDBpriser er blevet for sparsomt, siden har alt for ofte problemer med databasen, og så synes jeg den er blevet alt for rodet og ugennemskuelig efter det nye design er kommet til.

mick-j

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:51:41
Svar/Indlæg:
168/22
Hvis man ved hvad man leder efter kan google og evt. google/products være en ide. Sparede på den måde et par tusser da jeg købte min laserprinter ift. den billigste pris på edbpriser - og kunne afhente den hos Zitech ca. 2km fra hvor jeg bor.

Personligt checker jeg som oftest på flere søgemaskiner både i DK, SE, DE og UK. Mange ting er meget billigere i SE og UK for tiden pga. valutakursen. Man skal dog lige huske portoen og om firmaet overhovedet vil sende til DK.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:53:08
Svar/Indlæg:
1081/251
#11 jeg kom bare til at tænke om der er andre som mig der måske glemmer at se sig om ud over edbpriser... Med andre ord så er der en verden fyldt med gode produkter som vi måske ikke ser fordi at vores auto pilot er sat til edbpriser..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 14:55:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #14

Min autopilot er i hvert fald sat på "EDBpriser.dk" som første 'waypoint'. Men finder jeg ikke info dér, så søger jeg andensteds. Dertil er "Google.dk" og så "søg fra Danmark" et udemærket værktøj 🙂

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 15:31:38
Svar/Indlæg:
1214/62
Hmm, køber for det meste alt på komplett, fandme flinke. Kan man sgu ikke klage over!

HM

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 15:36:45
Svar/Indlæg:
213/53
Min erfaring er at pris og service IKKE hænger snævert sammen længere,
derfor går jeg som regel efter det billigste, og gerne i udlandet, en RMA
vil OFTE være for bøvlet og langsom alligevel, (med mindre din tid ikke er
noget videre værd). En HD går oftests i stykker, og kan være rar at købe
i en forretning hvor den kan indlevers uden bøvl i første del af garantien,
her har jeg oftest ventet på mutimediaworld (frb) kommer tæt på BJ der
som oftest er billigst (ved at holde udkik på edbpriser) ,..

Portoen er også blevet en hel urimelig faktor, hvorfor afhentning på frb
betemt er at foretrække for mig ved mange typer mindre køb

Ellers checker jeg hardwareschotte.de ,.. og finder så evt de samme ting
til det halve på ebay.de ,.. eller ebay.co.uk med specifikke søgninger
respektivt da dette af en eller anden grund gir bedre, har købt meget i
USA også, og told/afgifts grænsen skulle lige være blevet hævet her

HM

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 15:54:30
Svar/Indlæg:
213/53
Og JA det er gået stødt ned af bakke for edbpriser !!!

DBA er også tidspilde som oftest ved brugtløb, en god
ting er dog at kontaktoplysninger nu er synlige, gratis,
derfor bruger jeg den en smule igen, men tror den er
en død sild, de har været for "grådige" for længe, folk
har fundet andre veje og nye vaner, og de fleste brugte
ting er usælgelige, eller behæftet med for meget bøvl
at slippe af med, selv en god komplet kontor-maskine
i mellemklassen går tit for under 500 kr eller blir aldrig
solgt, lidt trist,..

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 16:58:40
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg er! 🤡 Eller rettere ... jeg var. Indtil denne tråd havde jeg ikke tænkt over det, men nu har jeg lagt en del af de links ind som I har foreslået. Dog kigger jeg også altid på Computercity (de er ikke med på edbpriser), de er for det meste dyrere, men nogle gange har de et tilbud, der let matcher edbpriser, og så kan jeg jo lige myldre i CC og hente det.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 17:10:50
Svar/Indlæg:
1081/251
Ja mit bud må jo være. Husk at EDBpriser ikke er the Holy Grail når du skal ud og købe nyt gear

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 17:15:49
Svar/Indlæg:
2823/238
Man kan faktisk godt finde gode tilbud i El Giganten, specielt bærbare computere...

Jeg købte min bærbare i Fona, og det er sgu ikke alt for discount celeron agitg for kun 3500kr så det er muligt at finde noget godt...

Men jeg har da også stor tendens til bare at kigge på edbpriser.dk

Har selv købt hos Befro (via edbpriser) og de virker sgu professionelle nok.

ja computercity - el giganten - bilka og andre steder man ikke lige tænker over kan faktisk have gode slagtilbud, expert også...

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 17:17:55
Svar/Indlæg:
1081/251
¤21 Ja jeg har købt meget ved elgiganten det sidste år. Men det er mest tomtom og hvidevare for der er prisen helt i top. Og så lige min roomba robot støvsuger den har de også en super pris på.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 18:42:40
Svar/Indlæg:
2211/331
"shg er bla ikke på edbpriser"
Jo de er,men måske ikke med alle produkter

jakob3k

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2009 14:22:09
Svar/Indlæg:
440/3
God tråd og jeg kan kun give dig fuldstændig ret!
Det er lidt det samme, når jeg køber spil. Så køber jeg dem som oftest bare hos CoolShop, uden først at tjekke de andre forhandleres priser ud, hvilket egentlig er lidt dumt. Man ærgrer sig lidt, når man lige har købt et spil og 2 dage efter ser, at man kunne ha' fået det f.eks. 50 kroner billigere andetsteds.. :'-(

Prisen er da forhåbentlig helt i bund!? 😛

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 15:12:15
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg bruger næsten aldrig edbpriser.dk

jeg kan godt lide selv at have undersøgt mig frem til hvad der er bedst...
og så er jeg ofte også klar til at betale lidt ekstra for den samme vare, hvis jeg til gengæld kan få den i en butik jeg har handlet i før...

så istedet for edbpriser, ser jeg på de forskellige siders udvalg...
og når det kommer til stykket, er mit endelige valg ret ofte baseret på ydelse, frem for pris, 🙂

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 15:47:28
Svar/Indlæg:
564/13
Fandt en skæg lille forretning for et stykke tid siden, som ikke er på edbpriser og hedder Neverboot, bare til eksempel.