Overclocker
Tilføjet:
12-01-2009 08:20:50
Svar/Indlæg:
306/21
Jeg har systemt som i min profil, og kan pt ikke boote. Det er en længere historie, men jeg starter lige fra begyndelsen.
For ca 1 måned siden frøs spanden, efter et par reboots of fjernelse af al oc noter lige her at ram aldrig har været oc. Jeg havde imidlertid samme fejl spanden frøs efter 2-15 mins. Jeg prøvede at køre memtest, hvilket også resulterede i at spanden frøs. Jeg har 4x1gb moduler, så jeg prøvede mig lidt frem og plukkede 2 moduler ud, og sørme om ikke lortet virkede memtest osv gik ikke kold eller noget. Et slet skjult hurra og en betragtning af at det trods alt kun var 2 ram moduler den var gal med.
Se, i går var den så gal igen. Spanden frøs. I øjeblikket fryser den under post, altså før man får mulighed for at trykke [del] den viser kun hvilket grafikkort der sidder i spanden og går så ummidelbart kold. Nogle gange ca 1/4 har jeg muligheden for at komme helt frem til indtastning af pw til windows, men så går den naturligvis gal igen.
Hvilken del er monstro blevet deffekt? ram mobo eller evt psu? Altså jeg tænker det nok er ram, men det virker da lige godt løjerligt at alle 4 stænger lige sådan bliver deffekte. Kunne man forestille sig at mobo er deffekt og switser ram af fra tid til anden? Alternativt psu der er blevet 'træt' og ikke kan levere nok strøm?
Jeg har lige pt ikke mulighed for at teste med andre ram eller psu, så i givet fald er det noget jeg skal bestille hjem.
-hjælp