Bundkort/CPU måske stået af?

Bundkort / CPU d.  12. januar. 2009, skrevet af override
Vist: 365 gange.

override

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2009 12:20:58
Svar/Indlæg:
57/14
Hej

Efter skifte af cpu, hvor jeg er blevet nødt til at afmontere bundkort grundet klodset cpu køler, er jeg nu bange for at have brændt cpu og bundkort af.

Jeg har efterhånden testet samtlige dele et utal af gange, men jeg er stadig usikker på hvorvidt både bundkort og processor er stået af. Jeg kan ikke forstå hvordan det skulle være sket, da jeg har været bevidst om jordforbindelse og har behandlet delene med megen respekt.

Hele dette system har kørt perfekt indtil i weekenden, hvor jeg valgte at skille det ad, for at prøve CPU'en i en anden computer.

FEJL
Intet svar på skærm
Ingen lys i hverken USB-mus eller USB-tastatur
Harddisk + samtlige kølere (cpu,gfx,kabinet) kører

MIT SETUP ER SOM FLG.

Asus Striker II Formula of Gamers
- jeg synes efterhånden jeg har dobbelttjekket samtlige stik og dingenoter

Intel Core 2 Duo E8200
- testet i anden com, FEJL (samme fejl som i dette setup)
- testet anden CPU (E6600) istedet for denne, samme fejl

Corsair XMS2 4GB DDR2
- testet i anden com, OK
- andre RAM testet istedet for disse, samme fejl

Seagate harddisk
- testet i anden com, OK
- anden HDD (Maxtor 120GB) testet istedet for denne, samme fejl

Corsair HX52
- anden PSU (Hiper 530W) testet istedet for denne, samme fejl

Gigabyte 7900GT
- testet i anden com, OK
- andet GFX (8800GT) testet istedet for dette, samme fejl

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig. Ærlig talt er jeg i vildrede over dette kaos 😕

På forhånd mange tak!
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
12-01-2009 12:29:45
Svar/Indlæg:
5039/109
Prøv at se om der er nogle af de små finner under cpu'en der er bukket. Har en kammerat der havde bukket nogle af sine, de skulle lige rettes ud igen, og så kørte det.

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-01-2009 12:35:53
Svar/Indlæg:
5258/240
Jeg synes at det lyder meget som om at dit mobo har stillet træskoene..

for alt fejler på det mobo du har jo.

override

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2009 12:58:18
Svar/Indlæg:
57/14
#1 Nu ved jeg ikke om du mener finner ligesom på AMD cpu'er, men de er jo ikke magen til på en som min. Men jeg har kigget under min E8200 og kunne ikke umiddelbart finde noget som abstraherede fra min E6600.

#2 Jeg hælder også mest til bundkortet og sidder og overvejer at lave en RMA sag på den. Det er bare så træls at sende den derned og bruge spildte penge på fragt tur/retur og et evt. testgebyr for at få at vide at det dur. Det kunne jo være at jeg havde overset et eller andet.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 13:05:43
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg har indtil videre haft to asus bundkort som er døde efter udskift af noget eller montering i et andet kabinet.

Jeg ved ikke om det er Asus'es bundkort som ikke kan klare at blive afmonteret og monteret igen men det er sku lidt dårligt at to bundkort kan ryge ved mig selv om jeg har behandlet hardwaret meget forsigtigt og antistatisk afladet mig.

Jeg hælder lidt til at dit bundkort er død og hvis det har sendt røgsignaler så har den sikkert også taget cpuen med.

Jeg står selv nu med et helt nyt asus maximus extreme som jeg ligeh ar fået tilbage fra rma også finder man ud af at det gamle bundkort havde taget min elskede Q9450 cpu med i købet DOOH siger man så bare og siger DAMM YOU ☹

Nu nu har jeg en Q9450 cpu til pynt og med en lille minde tavle hvor der står R.I.P under den

Gaskabelrør

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2009 13:22:42
Svar/Indlæg:
22/7
det nummer #1 mener er din mb finner (Dem der rør cpuen) der måske er bøjet og ikke under cpuen 🤣

Gaskabelrør

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2009 13:32:52
Svar/Indlæg:
22/7
jeg har aldrig haft bøvl med asus bundkort
også selv om jeg har overklokket meget
men man kan jo være uheldig 😳

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 13:39:53
Svar/Indlæg:
8762/174

Jeg har nok ikke ævret så heldig igen.
Men når min pc så køre med et asus board så køre den også 🙂

override

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2009 14:24:38
Svar/Indlæg:
57/14
#5 ikke grine 😉 det kunne jo være der var en derude som var mere rookie end mig 😛

ok, jeg må nok erkende at det er bundkortet som er røget sig en tur og har taget min e8200 med sig... rma here we come.. bare træls at skulle vente på ☹

mange tak for hjælpen guys!

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 14:28:14
Svar/Indlæg:
8762/174

har stået i samme situation og det er fandme sur røv for at sige det mildt.
Og det er endnu mere røv at den så tager cpuen med :'-(

override

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2009 15:38:54
Svar/Indlæg:
57/14
#9 Helt vildt! Men det er sgu da altid noget at folk herinde er så hjælpsomme og komme med tidligere erfaringer og sådan.

Nu ryger det til RMA. Det bliver en kold og kedelig januar.. og sikkert også februar.. 😛