Lydproblemer med hybrid mediecenter

Media Center d.  13. januar. 2009, skrevet af Schmidter
Vist: 263 gange.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2009 13:29:21
Svar/Indlæg:
155/75
Jeg har en computer, som jeg vil bruge både til at sfpille film på min 32 tommer fladskærm, og til at sidde og surfe ved og spille lidt ved via min t220 samsung skærm.
Setup:

mobo: Gigabyte Ma78gm-s2h v 1.1
gfx: Msi hd 4670 med 2x dvi udgange
1x 32 tommer lcd fjernsyn fra LG modelnavn: 32lc42
1x samsung t220 computerskærm
1x sony minianlæg
1x Sennheiser HD 555

Mit problem er at jeg har sat både min fladskærm og monitor til på samme tid på mit grafikkort. Og den viser fint skærm på fladskærm og monitor. Og der er lyd gennem dvi/hdmi signalet fra mit grafikkort til min fladskærm. Så når jeg ser film har jeg lyd på hvilket er super. Problemet er så at jeg ikke kan sætte mit headset til min computer, da det onboard lydkort kun kan sende enten digital lyd eller analog lyd. Og den automatisk sender digital lyd da min fladskærm er sat til.

jeg vil høre om nogle ved hvordan jeg ville kunne sætte mit headset til computeren, og få lyd i det. Uden at skulle afinstallere og sætte mit fladskærm fra computeren.

Det er meget forvirrende, fordi jeg har mange komponenter sat sammen, og mit hovede kringler omkring det. (Overvejer at købe et nyt lydkort, så jeg kunne have sat to til samtidig, digital lyd og analog lyd fra nyt lydkort, men der er ikke plads efter grafikkortet er kommet i, da det simpelthen er så stort) :(

HER PRØVER JEG LIGE AT FORKLARE HVORDAN ALT ER SAT SAMMEN!

Computeren er sat til mine to skærme T220 og 32 tommer fladskærm.
Mit bundkort sender AUTOMATISK lyd via det digitale signal da det opfanger en fladskærm, og det slukker dermed muligheden for at sætte et headset til analogt.

har kabler fra min fladskærm, til et minianlæg analogt, for at få bedre lyd end højtalerne på min fladskærm.

Som jeg har det nu, kan jeg godt have headsettet sat til, men KUN hvis jeg tænder tvet, sætter det over så jeg kan se den skærm jeg bruger, så lyden bliver tændt, og så derved sætte mit headseet over i anlægget. lyden er fin nok, selvom den lange vej fra computer, til tv, til minianlæg, til headset, MEN det er MEGA IRRITERENDE at skulle have tvet tændt, og kunne se hvad man laver dobbelt 8har tvet stående lige ved siden af computeren). Fx hvis man spiller et spil, så det irriterende og forvirrende at der er to skærme der kører samtidig...

Ved godt det er en LANG post, håber virkelig der er nogle derude der ved hvad jeg kan gøre! :)
ThomasM

Overclocker
Tilføjet:
13-01-2009 14:16:38
Svar/Indlæg:
56/10
Er det er ikke muligt for dig, at gå ind i Kontrolpanel -> Lyd: I afspilnings-delen, kan du så ikke bare vælge en ny standard. En, som ikke er HDMI? På min, kan jeg f.eks. vælge om lyden skal gå igennem HDMI udgangen eller bare det almindelige 'højttaler'-stik.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2009 14:32:57
Svar/Indlæg:
155/75
For helvede mand, hvorfor havde jeg ikk tænkt på det :D....

Hehe tusind tak for det ;):)

Dog skal jeg slukke for det ene signalt helt, altså ved at hive stikket ud, men i det mindste virker det da sådan her.

Tak for hjælpen! :)

EDIT:

Tænkte lige på, hvis jeg nu havde et ekstra billigt lydkort sat til, ville jeg så kunne bruge begge SAMTIDIGT?...

Mit onboard lydkort understøtter nemlig ikke digital og analog afspilning samtidig, men måske hvis man har to?... Hvis windows understøtter det, og det er muligt at aktivere begge samtidig via windows, hvor den ene har headsettet sat til, det onboard har så via hdmi...

Er dette muligt?

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2009 15:21:25
Svar/Indlæg:
781/56
Du kan godt have 2 lydkort i samtidig.

Eksempel.

Du har Windows Media Player eller anden afspiller til at vise film med lyd til tv på det ene lydkort.

Det andet lydkort afspiller musik fra winamp til fx. headphones

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2009 16:40:43
Svar/Indlæg:
155/75
okay sweet... har bestilt et billigt lydkort, ny håber jeg det kommer til at funke.. tak for hjælpen :)