Hvilken Mini-Note....?

Bundkort / CPU d.  13. januar. 2009, skrevet af Lahnet
Vist: 482 gange.

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
13-01-2009 20:10:02
Svar/Indlæg:
127/32
Jeg skal have mig en Mini-Note til max. 3000,-. Det er en gave til min datter som fylder 18 sidst i næste uge.

Behov:
Studie.
Surf.
Lidt musik afspilning.
Måske lidt spil som Sims eller ligende.

Hun foretrække XP, men jeg kan godt selv lægge det på hvis det skulle komme an på det.
Skærmen skal være mellem 8 og 10 tommer, 10 foretrækkes.

Jeg håber virkelig der er nogle som vil dele deres viden, gerne med link til salgssted.

På forhånd tak.
Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 20:21:07
Svar/Indlæg:
3332/33
Det er sku bare at tage en af de store hav. De er sku mere eller mindre ens, det er næsten klamt.
Evt. MSI Wind ?
Men se lige prisen an kontra de der Medion ting.
Ellers er der Mybook. (Nej, ikke harddisken.)

Prøv dig frem, for det er sku snart kun prisen og nævnet der er forskelligt.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
13-01-2009 20:42:59
Svar/Indlæg:
5363/442
#1 Alle de tre du nævner er baseret på samme maskine og er 99% ens, så hvilken en af dem kan være mere eller mindre lige meget.

#0 Hvis det skal være som primær maskine til de ting, så mener jeg at 10" er for lidt, men det er bare min smag..

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 20:52:06
Svar/Indlæg:
3332/33
#2 Det er nok derfor jeg to gange nævner at det nærmest er ligemeget, hvilken man vælger.

Og hvorfor er 10" uegnet spørger jeg så ? Argumentation er sku et hvidt begreb, hva ?

Sidder selv med en Asus Eee og den er god til skolebrug.
Den er nem at have med, har både mus og strøm forsyning i mit penalhus sammen med blyant, viskelæder osv.
Igen, så fylder den ingenting, så jeg kan rent faktisk have mine bøger foran mig samtidig, kontra dem der sidder med normale bærbare. Den er faktisk også rigtig rar at skrive på, selvom tastaturet er lille.

Så jeg vil da mene at eksempelvis en Wind ville være perfekt til #0's datters forbrug. Måske med undtagelse af Sims, ved ikke hvor krævende det er.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
13-01-2009 21:00:43
Svar/Indlæg:
5363/442
#3 Slap da lige af! Hvis du godt ved de er identiske, hvorfor er det så lige du næver de tre? Der er da rigeligt andre at vælge imellem som ikke er identiske. Jeg nævner i flæng, Asus Eee, Aspire One, Hp Mini osv.

Jeg siger efter min smag er det for lidt, er det ikke nok argumentation? Personligt ville jeg ikke arbejde meget ved sådan en lille skærm, da jeg foretrækker en større skærm, ganske vidst på bekostning af lidt mobilitet...

Men tilbage til det egentlig topic:

Alle de mest kendte mininotes med 10" skærm kan fås med Win XP, så det burde ikke være et problem. Jeg kan personligt bedst lide designet på en MSI WInd/akya Mini/LG X110/MyBook M11 (samme maskine under forskellige navne), men Asus Eee 1000h skulle vist også være værd at se på, da den skulle have en ret god batterilevetid.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 21:03:56
Svar/Indlæg:
3332/33
#4 Jeg synes bare lige jeg ville lade den falde på bordet så det kunne høres. 😎

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
13-01-2009 21:18:10
Svar/Indlæg:
127/32
Rolig nu 🙂

Det er naturligvis ikke den primære pc. Jeg mener bare at løsningen med en mini-note kombineret med en stasionær er en bedre løsning end en stor bærbar. Men lad os nu holde den snak ude af denne tråd.

At de fleste har samme processor, gør dem ikke efter min mening ens. Der er forskel på skærmens kvalitet og opløsning. Finish. Er tasteturet godt. Ekstra garanti osv.

Jeg hører gerne fra folk som vil dele deres erfaringer elller gøre opmærksom på noget jeg skal være opmærksom på.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 21:23:45
Svar/Indlæg:
3332/33
#6 Jamen det er næsten lige meget hvad du tager, for det er ligefør de er lavet det samme sted. Og når vi snakker om så "få" penge til bærbar, så er det altså også begrænset med, hvilken kvalitet komponenterne er af.

Og hvorfor bliver der sagt rolig og slap af, jeg har såmænd bare stilt nogle ting og spørgsmål op.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 21:25:39
Svar/Indlæg:
8762/174
De eneste mini notes jeg har prøvet er MSI's Wind, lenovo's lille sag og en asus EEE 900

Og af alle dem synes jeg klart at MSI Wind er bedst den føles bedre bygget og den er bedre at skrive ved.

Lenovo's lille model er også en lille fin en jeg er bare mere bekymret for det lidt spøjse skærm ophæng den benytter det ser virkelig spinkelt ud 😕

Man kan i hvert fald opgradere ram i en Wind uden at garantien ryger fandt vi selv ud af på mit gamle arbejde.

Men et eller andet sted tror jeg sku det er hip som hap hvad man vælger de er sku næsten alle sammen ens bortset fra at nogen har et lidt andet design.

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2009 22:05:31
Svar/Indlæg:
303/32
JEg synes du skulle prøve at overveje om en acer one ikke vil være svaret.
Jeg har nemlig en til salg til en god pris. Den er købt sidst i september 2008 i fona, jeg har papir, kasse og alt hvad som høre til. Den befinder sig i ishøj.
Nu pris 2799 don pris 2400. ´fragt hvis den skal uden for stor københavn.
Send evt en pm

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-01-2009 22:20:21
Svar/Indlæg:
5258/240
En msi wind har også mulighed for at oc ved tryk på 2 kanpper,

jeg har selv en og det er en yderst god maskine..

og det er rart at den kan få et lille kraft boost når man har brug for det..

lækker maskine, det du bare skal overveje er dog at købe et større batteri, det orginale 3 cell batteri holder max 2 timer, et 6 cell batteri holder næsten 4 timer, det er sku nice, og med den lave vægt gør det heller ikke den store forskel.. og ydermere gør det skrivestillingen en hel del bedre..

håber at du kan bruge det..

PS det med batteriet det gælder faktisk alle netbooksene..

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
14-01-2009 09:07:20
Svar/Indlæg:
127/32
Foreløbig tak til alle.

Indtil nu tror jeg valget falder på denne her.
http://www.komplett.dk/k/ki.as...
Det ser ud til at det er den nyeste model fra MSI.

Eneste problem er lagerstatus, hvis der er nogle som kender til den er på lager et sted vil jeg sætte pris på et tip.

Levorno ser også intressant ud.
http://edbpriser.dk/Products/L...

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2009 09:12:25
Svar/Indlæg:
8762/174

Nu er der jo ikke mere ind 2 dage til at den kommer på lager ved komplett efter deres egne oplysninger 😉

Men jo jeg ville vælge imellem den Lenovo eller MSI'en dog vil jeg klart mene er MSI'en er bedst den føles bedre bygget synes jeg.

Men det er jo min mening andre har jo en anden mening 🙂