-> #33
Super kommentar 🙂
Vi kan godt virke lidt hårde i filten, til tider. Men jeg tror også at folk bør huske på, at selvom vi står sammen som en enhed, så har vi også div. diskussioner kørende i "kulissen". Så i nogle tilfælde, selvom det kan lyde nedladende, kan nogle kommentare virke lidt som... du ved. Øhm. Altså, forestil dig en arbejdssituation, hvor en kollega kommer og giver dig et (synes han tilsyneladende selv), enormt godt råd. Den slags råd, der bare er oplagt og logisk tankegang for de fleste.
Så er kommentaren/rådet i virkeligheden blot et irritationsmoment, ovenpå en træls dag hvor ingenting fungerer som det skal. Så kan man godt virke lidt kort for hovedet, og ja. Vi er sgu mennesker og ikke guder 😛
Jeg ville til enhver tid argumentere for, at crew holder et køligt overblik, og visse elementer kun kommer på banen, når der er lagt op til skridtspark. Så kan tonen godt blive lidt spids, men jeg synes bestemt at det er berettiget.
Set fra den almene brugers synspunkt, så kan det godt virke mærkeligt, at træde ind i et lokale hvor tre fyre holder en person, mens en fjerde lægger an til los i løgposen, og så står man bare: "Hva' fanden foregår der?".
Der gælder det jo, fra begge sider, om liiige at stikke en finger i jorden, og måske opfatte hvad der foregår, frem for at gå i flæsket. Det er nok mere dén tendens, jeg selv har så lidt til overs for.
Generelt, så er jeg er tålmodigt og - synes jeg da selv - ret forstående menneske. Men hvis der er noget som kan irritere mig, no'ed så grusomt, så er det når folk skal have den samme besked 15 fucking gange, før det siver ind.
Eksempel:
"Må jeg tage en småkage?"
"Nej. Vi skal spise lige om lidt, du må vente."
"Jeg vil have en småkage nu!"
"Jeg synes det bedste ville være, at du gemte appetit til aftensmaden."
"Fuck dig! Så henter jeg sgu selv kagedåsen."
"Hey! Kom tilbage. Jeg sagde, EFTER aftensmaden..."
"Se mig. Jeg står på stolen, og har fat i kagedåsen."
"Gør som der bliver sagt, og sæt kagedåsen tilbage. Du får en småkage efter aftensmaden"
"Nej! Jeg vil have en småkage nu! *mums mums gnaske tygge*"
"Fint nok. Så må du undvære dessert."
Og så sidder man og har spist aftensmad, og lur mig om ikke amøben vil have dessert.
Vi kender den slags børn. De samme små svin der ikke fatter et nej, og højlydt plager om en pose slik ved køen i Fakta. Jeg ved ikke om det bare er vores generation, men det virker til, at forældrene er bange for at se "onde" ud, og føjer derfor møgungen.
Det kan måske virke lidt søgt, men jeg har en meget stærk hypotese der går på, at det netop er den slags elementer som kan pisse folk som jeg selv af. Folk der bare ikke fatter et nej, og absolut skal provokere.
Hvem ved?
Måske det bare er prepubertære teenagedrenge, der ikke selv siger alverden i klasselokalet, men når de kommer hjem til g33k-sp33k (eller hva' fanden det nu hedder), så er det nogle Fandens til karle og skal rigtig spille smarte.
Så kan jeg dælendysemig godt love dig for, at så har undertegnede en kort lunte. Som jeg skrev længere oppe, så ville man ikke forsøge det stunt, over for en bevæbnet betjent en aften i byen. Hvis man gør? Tjah, jeg tror vi har årsagen til "stigningen i politivold" lige dér.
Ikke bare på et online forum, men i samfundet generelt. Og internettet har bestemt ikke gjort det bedre, når nu man kan slippe af sted med div. kommentarer på YouTube, Ekstra-Bladet og jeg ved ikke hvad.
Jeg mener. Hvis folk snakkede sådan til hinanden i den virkelige Verden?
#24 har ikke en skid pointe i hans link, og dén sag er også blevet diskuteret internt. HwT.dk er underlagt dansk lovgivning, både vedr. ophavsret og beskyttelse af udenlandske virksomheders software og dertilhørende regler.
At du finder det dobbeltmoralsk, at jeg ikke kan tage Saiot en skid seriøs (og nej, det har intet at gøre med hans ordblindhed eller olie i øjnene), så er det fordi han retter "stavefejl" i sine svar, og senere påråber sig mærket "Martyr", når nu jeg spørger ham om, hvorfor han er så træls at se og høre på.
Pointen i #24's link er blot, endnu en gang, at provokere og kalde crew for dobbeltmoralsk. Hvis nu Saiot rent faktisk tilhørte den del af befolkningen der har respekt, forståelse for autoriteter og ikke mindst situationsfornemmelse ville han vide, at undertegnede til enhver tid gerne ville svare på en seriøs henvendelse via PM. Men nej.
Som så mange andre, så skal der opfordres til offentlig hængning ved daggry, og dén slags kan jeg bare ikke forlige mig med. Om så det er Saiot, konspirationsteoretikere eller snotungerne der kastede med brosten ved rydningen af Jagtvej 69.
For lige at tage det med Mac OS til ende, så ja. Apple billiger ikke, at man installerer deres software på non-Apple hardware. Hvis vi rent faktisk skal være SÅ firkantede, så kan jeg jo blot sige, at vi på HwT.dk ikke fortæller hvordan man gør, men blot henviser til, at det åbenbart er lykkedes for nogle, at få gennemført en sådanne installation.
Altså. Det er jo "Hvorfor må jeg ikke stille spørgsmål om uTorrent i forum?"-om igen. Det må man jo i regelen også godt. Men selvom uTorrent ikke er 'designet' ulovligt, så skal man filenfuckemig være en bæabe og rekordmongol af rang for ikke at vide, at uTorrent netop bruges til ulovlige formål.
Så er vi tilbage ved start, og så er det eneste vi har opnået, at Saiot har opfordret til en nytteløs debat om noget vi allesammen godt kender udfaldet på.
Af selvsamme grund, deaktiverede jeg - for noget tid tilbage - en tråd, hvor en fyr spurgte til, hvordan man kunne samle sig en Mac-computer, bestående af non-Apple hardware. Selvom jeg, udemærket, godt vidste hvad han spurgte ind til, forsøgte jeg at 'guide' ham væk fra det åbenlyse.
Jeg henstillede endda fyren (via PM) om at ændre i sit oprindelige indlæg. Da han:
1: Nægtede at forstå hvad jeg skrev, og...
2: Fortsatte sin tråd.
- valgte jeg simpelthen blot at deaktivere den.
Når folk ikke fatter den slags, uanset hvor kreativ man er med idiomer, tjah. Så bør det jo være oplagt hvad min umiddelbare tilgang er til den slags. Og nej, jeg ved godt, at vi alle ikke kan være lige skarpe de samme dage om året. Men der er trods alt grænser.
Jeg kan huske, da jeg selv stod i butik. Man kunne have en kanon-dag. Mødte om morgenen, gode kunder, gode salgstal osv. Men så kom der idioten, 3 minutter inden man lukker, og long-story-short, så var han alt hvad der skulle til, for at ødelægge en rigtig god dag.
Så desværre har den slags det med at tage fokus, og det bryder jeg mig ikke om. Af samme grund, svarer jeg Saiot med samme seriøsitet, han udviser over for mig. Barnligt? Måske. Berettiget? Det mener jeg bestemt.
Jeg har forsøgt med fornuft, men som sagt. Min tålmodighed ophører også på et tidspunkt.
-> #34
Præcis ❤ 😉 😎