-> #0
Det er et sejt design, og lad mig nøjes med at sige: Jeg har et skrivebord af glas 😛
Anywho.
Der er flere ting ved det, som gør det en anelse tricky, men jeg er langt fra ekspert og der findes nok massevis af info på nettet.
1: Start med en bygge/tømmer-handel. De burde have den slags til at ligge.
2: Du skal finde nogle der er "kraftige" nok, og noget alá dem til fjernbetjeninger.
3: Det dimensionerer du derefter. Det kommer af sig selv.
4: Et kamera der kan levere et kontinuerligt signal, uden at slukke. Et webcam af rigtig god kvalitet, ville være oplagt hér.
5: Et er et emne der dæmper resonans/støj. Oftest, så kender man dem fra lofter i store lokaler, hvor de skal dæmpe rumklang.
Har du påtænkt dig at købe en projektor eller vil du gå hele vejen og investere i et LCD-panel?
Til at starte med, kan du jo blot lave det som en "digitizer". Bare som proof-of concept. Simpelthen for at se om det vil komme til at fungere. Dvs. du har en plade, hvor du afprøver det, mens du har skærmen tilsluttet computeren.
Dernæst, ville jeg købe en billig/gammel LCD-skærm, og lægge under plexi/glaspladen. Og til sidst, kunne man så overveje om der skulle investeres i en projektor.
Hvis jeg selv skulle lave det, så ville jeg lave det med mit eget skrivebord som udgangspunkt. Det kunne jo se så nice ud, til Photoshop el.lign. Så kunne Wacom godt gå hjem og vugge 🤣
Eller! Et tastatur, direkte på bordet? 😲 😎
-> Alle
Det er ret simpelt faktisk. Lidt som at lægge hånden på pladen i kopimaskinen. IR-diodernes lys bliver distribueret rundt vha. pladen, ligesom diffuseren i jeres LCD-skærme. Inder pladen, sidder et kamera med en CCD-sensor. De er følsomme over for infrarødt lys (prøv selv med mobiltelefonen/kompaktkameraet og en fjernbetjening).
Kameraet kan "se" fingrene, der bliver oplyst ligesom hånden i kopimaskinen. Signalet fra kameraet bliver analyseret af noget software, der kan placere prikkerne på skærmen.
Det sværeste må nok være kalibreringsdelen. Men damn. Sidder sgu helt og får lyst til at gå i gang selv. Det er ikke særlig svært at bygge, men softwaren? *hmm*
EDIT: And enters "NUIgroup" - Flot Allan 🤣 😳