Fin nok lille skod slæde. Men det er ikke general lee. *EDIT* Der burde have være lidt mere sarkasme fra min side af. Han kører jo sindsygt ham i Subaruen 😛
eneste rigtige general Lee er en dodge Charger, alt andet er bare plastic. Men hvor vil du lige hen.. Den subaru er da så meget federe end en gammel audi 😛 i øvrigt er videoen #0 linker til da også langt federe.. 😀
4WD er at foretrække til det han laver der. Med andre ord den trækker på alle 4 hjul. Men ja. Han kan fandme smide den rundt. Men det er dog ikke Vectraen. Opel Vectra B 1.6 16V ❤
#14 Dunno. Jeg er ikke mekaniker 🤣 Men AWD og 4WD er vel tilnærmelsesvis også det samme? Men kunne ikke forestille mig at han bare kan slå det til og fra? Er det ikke en (Konisk? Kan ikke huske hvad det hedder) gearkasse? Sådan at han skifter uden kobling?
awd = all wheel drive. 4wd er typisk en betegnelse for et gammeldags (permanent) 4x4. AWD er sådan lidt mere avanceret, typisk automatisk styret, hvilket jer er ret sikker på også er sådan det foregår i den bil der. Tror heller ikke på at han har tid eller koncentration til at kunne styre det selv..
#1 osv: Hvis man ser bort fra alle de gange man kan se røg komme fra forhjulene, drift der grangiveligt ligner det vanlige firehjulsdrift som awd's af gode grunde leverer, og det faktum at Subaruen har justerbart centerdif, så har du fuldstændig ret. Det ligner en baghjulstrækker 😛
altså jeg kan skam godt se dækrøg fra forhjulene til tider, men andre gange ser den også ud til at opføre sig som en baghjulstrækker. Derfor jeg undrede mig lidt.. Men fandt så også ud af hvorfor 🙂
damm, det har han da godt nok rimelig godt styr på det der 😲
#16 ja der er nok en god blanding af 4WD og antispin, syntes at kunne huske at have læst noget om en slags antispin de bruger i deciderede drift biler, hvor der sidder nogle g-kraft påvirkede sensorer...
så når der er et tryk sidelæns(når bilen skrider) bliver der overført flere kræfter til baghjulene end til forhjulene... 🙂
Tom, hvis de gamle Audier var umulige at styre, hvordan vil du så forklare 10 års dominans i rally.. Verdens første kvindelige verdensmester blev netop vinder i sådan en gammel urquattro.. Og det siger vel noget,. ALT forladt tøser. 🤣 Og INTET slår en 5 benet audi med mølle,. uhmmm. 😀 :yes:
du kan selv tjekke gruppe B rally bilerne, og det kæmpe problem der var med turbotøven i 80erne. Vist også en af grundene til at gruppe B rally blev forbudt, da det var alt for farligt.
Edit: Så en udsendelse engang omkring den audi ur-quattro der var notorisk kendt for sit voldsomme turbo tøven. Finnen Ari Vatanen var en af de få der kunne mestrere den.
Gruppe B rally blev lukket på grund af en meget alvorlig ulykke hvor både køre og co driver blev slået ihejl.
Der have også før hen været døds ulykker med tilskuere og det gjorder heller ikke lige frem sagen bedre defor blev gruppen lukket.
Men det går nu stadig stærkt nok når de køre WRC idag 😲
Hvis der var en ting jeg godt kunne tænke mig at komme til så var det at begynde at køre rally. Det er bare hammer dyrt og det kræver virkelig at man vil noget med det
#49 Det afhænger jo lidt af hvordan man ser på det..
altså bare fordi de vinder en type løb gør det dem jo ikke til verdens ubestridte bedste. Desuden kan en Le Mans racer ikke sammenlignes ret meget med en alm gadebil.
#52 baahh...aston martin der og her... er begyndt at ikke syntes om dem, alle syntes bare uhhh den har mere stil.... Jeg kunne bedre lide en Farreri eller lomborghini 🙂
Og hvis man ikke kan bruge Le Mans som eksempel på ydeevne/teknologi hvad kan man så,.?? Hvad har en supra vundet, ud over brians hjerte og et driftrace.?? Dooohh... 😛 :'-(
hmm.. skal jeg nævne formel1, indycar, Paris Dakar rally osv. Du kan jo heller ikke sammenligne en enkelt gaderacer som en Supra med en prototype racer som den Tom K kører i.