overclockers.co.uk

Diverse d.  16. januar. 2009, skrevet af kkim
Vist: 627 gange.

kkim

Nørd
Tilføjet:
16-01-2009 11:17:15
Svar/Indlæg:
4/1
advarsel oc uk
hej lige lidt til jer der kunne finde på at købe hardware ved overclockers.co.uk
ved godt der er mange der har gjordt det uden problemer
men i mit tilfælde er der sket følgende
bestilte skærm ved dem og fik mail om at den var sendt den 9-1-009 penge trukket på konto 12-01
der var trace nr med så tænkte det var ok nå mandag kunne jeg ikke trace nr
prøvede flere steder pakken var sendt med Parcelforce Euro 48 fandt ud af at deres sammenarbejdspartner
var gls så ringede til dem de fortalte at det trace nr jeg havde ikke duede nå
skrev til oc uk som så kom med undskyldning og at det ville de undersøge ved royalmail.
og skulle jeg der så havde betalt de havde jo trukket penge bare vente ? hvor længe
nej summa sumarum kan det jo ikke være mit problem men deres
efter henvendele pr tlf får jeg den besked pakken er blevet væk
jeg siger så kan i jo sende en anden men det ville de ikke og lagde røret på
nu beder jeg banken tilbageføre penge
men træls når en forhandler prøver at smutte
så pas på dem
kk
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 11:25:29
Svar/Indlæg:
8762/174
Ja og??

Du er nok en ud af 1000 personer som er lidt uheldige med dem, hvorfor så oprette en bruger og whine op omkring det?

Kan virkelig ikke se hvorfor det er nødvendigt 😐

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 11:25:42
Svar/Indlæg:
3410/199
Kedelig historie.
Men flere ville helt sikkert læse den, hvis du gad bruge 2 min på at sætte lidt punktum'er og kommaer næste gang. 🙂

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 11:31:28
Svar/Indlæg:
1145/40
Desuden pakker de heller ikke godt nok ind når de sender varer.

Køber du fx et grafikkort så bliver det sendt i en boblekuvert i den originale gfx kasse.

Skulle der nu ske noget med pakken inden du modtager den, så vil du ikke kunne få andet end 1000kr i erstatning da overclockers.co.uk ikke sender som anbefalet brev men "kun" almindeligt.

Detter erfarede jeg for ca 3mdr siden selv 😩

OO

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 11:42:19
Svar/Indlæg:
129/8

Modtog mit 4870 fra dem i fin indpakning - org kassen i en papkasse med nogle luft puder stød rundt om.

De ram jeg havde bestilt derfra en enkelt gang var dog kun i boblekuvert - men det har det sku også været fra de .DK shops jeg har bestilt fra 😉

Krei

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2009 11:48:43
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg forstår ikke hele sammenhængen.
Ingen punktum eller komma, det gør det ret svært at forstå.

- Men du har vel prøvet at skrive til deres supportere etc?

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2009 12:03:14
Svar/Indlæg:
789/17
Altså kan sige så meget at englænderne selv fraråder at købe fra dem da de nogle gange har problemer og står helt af ved support. Men tænk også over at de har KÆMPE lagre og sender til hele verden. De er virkeligt store.

kkim

Nørd
Tilføjet:
16-01-2009 12:09:15
Svar/Indlæg:
4/1
til Goaguy og Krei
undskyld men jeg er en smule ordblind så derfor
kk

teko

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 12:26:56
Svar/Indlæg:
873/19
De englændere jeg kender er nu ret glade for dem.. Personligt syns jeg også det er gået fint de gange jeg har handler med dem. Derudover, de har trukket pengene for 4 dage siden og du klager allerede?

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 12:31:55
Svar/Indlæg:
2676/147
Jeg har lige ventet på vanddele i 14 dage fra UK, så fire dage er sq ikke meget at vente 😛

-Tahiti

LusKereN

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 12:34:40
Svar/Indlæg:
330/50
siden indlægget ligger i "SALG" så vil jeg gerne byde 100 pp. for overclockers.co.uk

CF

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 12:49:38
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg byder 150pp 😛

Portoen er meget vigtig, og jeg regner med at i sender butikken til min hjemmeadresse 😉

Ej, on topic:

Tag den nu lige med ro. Det kan godt tage tid at få pakker derover fra, så se nu lige om pakken kommer i starten af næste uge. T&T virker ikke godt på pakker der kommer fra udlandet, og det er ikke nemt at spore dem, da mange er lidt ligeglade med at holde øje med hvilke pakker de får, så det kan være at pakken er på vej alligevel.

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 13:19:25
Svar/Indlæg:
564/13
Har prøvet 3 uger inden ting kom fra England.

kkim

Nørd
Tilføjet:
16-01-2009 13:46:19
Svar/Indlæg:
4/1
til teko
klager fordi trace nummer ikke er rigtig
og samtidig fordi de siger forsendelsen er væk så er det noget lusk
kk

til CF
er helt urolig ved dog det kan tage tid men GLS sagde at det nummer
var helt forkert
kk

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 14:38:48
Svar/Indlæg:
798/19
Nu vil jeg så sige, den stadig kan nå at komme den pakke, når der ikke er gået længere tid. Så snart det er en lidt større pakke, så går der rigtig lang tid før den kommer til Danmark. Den skal sikkert et godt stykke ned gennem England, over kanalen og over flere stop gennem Frankrig, Belgien, Holland og Tyskland. Det tager lang tid i sig selv, og der er mange steder den kan blive forsinket.

Det er nemmere for en lille pakke, der kommer mere eller mindre direkte.

Det er ikke sikkert overclockers.co.uk har gjort noget som helst galt, og det er kutyme at trække pengene, når pakken bliver afsendt.

Du lyder sku lidt som en abekat at skabe dig sådan efter 5 hverdage. Hvis du bestiller fra England så siger det sig selv, det tager lidt ekstra tid.

sail

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2009 14:50:15
Svar/Indlæg:
306/21

Bevares det kan da tage noget tid at få sager fra udlandet, dog klarer komplett at sende sager fra norge ganske hurtigt. Men det er vel ikke "at skabe sig" hvis man modtager et track and trace nummer, som tilsyneladende ikke tilhører en pakke, og man derefter kontakter afsender, der selv siger pakken er blevet væk?

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 15:10:11
Svar/Indlæg:
5750/124
#15 du har blandet ret... når Komplett sender noget, så er jeg ret sikker på de sender hele lastbiler adgangen, og de kører self direkte. Der er jo ikke så langt fra Norge til DK med lastbil.

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 15:19:38
Svar/Indlæg:
2576/125
Problemet er jo ikke, at han er utålmodig, men at TT nummeret ikke eksistere, og at afsenderen selv siger at pakken er væk. Så hold nu op med at sige at han skal vente, hvis TT er falsk og pakken er væk. Doh!

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 17:48:58
Svar/Indlæg:
798/19
#17 Jeg har sku før oplevet at TT numre ikke virker eller først virker efter nogle dage. Det ville jeg ikke være så urolig for efter så kort tid.

PS. SELV DOH DIN 🤡

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 17:55:21
Svar/Indlæg:
2576/125
#18 Det har jeg sgu også. Men normalt så kan pakketransporten sagtens spore pakken selvom du ikke kan finde noget på TT nummeret. Og hvis OC har haft ringet indtil GLS og de så har sagt den er væk, så er den det sikkert, eller også er der en klovn der har lavet lort i den, og det ændre da slet ikke på den måde som OC har behandlet ham på. Man ligger sgu da ikke bare røret på.

PS. 🤡

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 18:27:25
Svar/Indlæg:
3410/199
#7 --> Det skal du skam ikke undskylde, vi har efterhånden en del ordblinde folk herinde. Det kan I jo ikke gøre for. 🙂

Forstå mig ret: Mange folk springer indlægget over, fordi de ikke orker at læse det. Derfor gør du dig selv en tjeneste ved bare groft at splitte sætningerne op. Og det er trods alt bedre at have dem splittet måske lidt forkert op, end at det bare står i een lang køre.

Når det er sagt, så vil jeg gerne byde dig hjerteligt velkommen til HWT! :yes:

Mvh Simon

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 21:10:10
Svar/Indlæg:
798/19
#19 Haha.. Jeg ville sku også sige pænt farvel og lægge røret på, hvis kunden er lidt ophidset og bliver ved med at kræve man sender en ny pakke, selv efter man har forklaret situationen.

Han overreagerer jo fuldstændig også med at lave den her tråd. Han får jo ikke sine penge hurtigere tilbage af den grund.

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 21:49:39
Svar/Indlæg:
1145/40
#21 Derfor kan det vel godt føles nødvendigt for ham at udtrykke sin frustration ???

Måske var der andre der havde stået i den samme situation der kunne dele erfaringer med #0 og berolige ham lidt så han ville få forståelsen af at dette ikke er unormalt når man handler i UK.

Godt du er så voksen så du ikke ville lave sådan en tråd her og ej heller åbenlyst ville tilkendegive din mening på en ubehagelig måde..... 😕

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2009 22:23:25
Svar/Indlæg:
5891/423
#21 Så skal du ihvertfald ikke være kundesupport... 🤡
#10 ligegyldigt offtopic :no:....hvorfor skal du spille smart med det der? han er forholdsvis ny, og derfor er da også okay, at han fejlplacere tråden... du laver måske ikke selv fejl? hva
#0 velkommen til forummet, syntes du skal vente et par uger og se om den dykker op, hvis ikke, så kan du jo prøve at ringe igen... En af grundene til jeg ikke handler i udlandet er præcis det problem du har oplevet hvor enten den bliver væk i posten, eller RMA. Det gider jeg simpelthen ikke... 🙂

Hans tekst med komma:

advarsel til kommende handlere i shoppen www.overclockers.co.uk
hej.
har lige lidt til jer, der kunne finde på at købe noget hardware ved overclockers.co.uk,
ved godt der er mange der har gjordt handler uden problemer, men i mit tilfælde er der sket følgende:

bestilte en skærm ved dem, og fik en mail om at den var sendt den 09-01-2009 og at pengene var trukke den 12-01-09
der var et track & trace nr med, så jeg tænkte det var ok.
Nå men mandag kunne jeg ikke se track & trace nummeret, prøvede flere steder, men intet held. Pakken var sendt med "Parcelforce Euro 48" fandt jeg ud af, fandt også ud af at deres samarbejdspartner var GLS, så ringede til dem, og de fortalte at det track&trace nr jeg havde, ikke duede.
Jeg skrev til overclockers.co.uk som så kom med den undskyldning at de ville undersøge det ved royalmail.
Skulle jeg så bare have betalt der, for de havde jo hævet pengene, eller bare vente?
Nej!. Sommersumarum er det ikke mit problem, men deres!.
efter henvendele pr tlf får jeg den besked at pakken er blevet væk
jeg siger så, at de kan sende en ny pakke, men det ville de ikke og lagde røret på.
nu beder jeg banken at tilbageføre mine penge.
Træls, når en forhandler prøver at smutte, så pas på når i handler der!

Det er sådan jeg forstår det 🙂

kkim

Nørd
Tilføjet:
23-01-2009 13:58:06
Svar/Indlæg:
4/1
tak til dem der godt kunne forstå

sidste besked fra oc uk de undersøger stadig hvor pakken er
og vil sende mail til mig,
hvilket de så ikke har gjordt i en uge,

så har bedt banken trække penge tilbage
tak for tråden

hermed lukket men jeg køber kun i dk
så hellere give lidt mere

kk

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2009 14:00:59
Svar/Indlæg:
2587/91
Jeg har godt nok aldrig haft problemer med leveringer fra Overclockers.co.uk - til gengæld har GLS Danmark præsteret at fucke grundigt op i det gentagne gange..

kkim

Nørd
Tilføjet:
23-01-2009 14:05:47
Svar/Indlæg:
4/1
måske rigtig
men jeg syntes lige i denne sag at oc uk taber pusten og det
da de selv erkender at pakken er væk,
burde de nok enten sende penge eller anden vare
kk

xt0m