Nu er mit nye system købt og det skal overclockes fra dag 1 af :)
systemet: Gigabyte GA-EP45-UD3P Cooler Master Elite 332 Intel Core 2 Duo E8400 GO Gigabyte Radeon HD 4870 512MB GDDR5 Corsair VX550W Corsair XMS2 Xtreme Performance 4*2 pc6400
Ville gerne have processoren til at køre stabilt ved 3.6ghz med std køler og uden at ændre volt. Derudover skal mit bundkort, ram og grafikkort også tunes lidt.
Jeg ved kun at man kan oc cpu'en ved at skrue lidt op for multiplie og fsb, men hvordan får jeg tunet resten af hardwaret?
mit ASRock bunkort (billigt value) skulle have tæsket PCIE op 120 før jeg kunne få FSB op på 400 (3.6GHz)... mit billige setop fik jeg mit cpu op 100% stabilt på 3.708 GHz med PCIE på 120 har ikke ændret andet overhovedet... Men kan ikke garatere at det virker for dig :)
4# du skal hæve standard vcore, hvertfald til omkring 1,4. og en fsb på 450. i denne situation burde du sætte dine ram til divider 1:1. da dine ram er for langsomme til en divider, der er højere og nb til omkring 1,3v.
Jeg fik den ihvertfald til at køre stabilt med 3.6 ghz uden nogen problemer. Lækkert at man uden nogle udfordringer, kan oc sin e8400 med 600 mhz. Jeg lader den stå her, til den engang bliver for langsom. ser ingen grund til at oc den mere, når mine ram alligvel ikke kan følge med.