brændt bærbar motherboard -kan det reddes?

Bundkort / CPU d.  17. januar. 2009, skrevet af @ngler
Vist: 774 gange.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
17-01-2009 12:34:39
Svar/Indlæg:
4033/364
som min ven sagde, det lugtede lidt brændt..

anyway , det er en Acer bærbar og ingen garanti..

der er en chip der er brændt af, men kan man skifte motherboardet (og hvor kan sådanne noget købes og til hvilken pris?)

eller kan man skifte (få nogen til det) til at skifte den svedet chip..

billede:

hmm
på 1 uge er to af mine venner endt med en brændt bærbar, nr2 smelter ladestikket :( (men ellers virker maskinen godt nok)... og har prøvet med en anden lader.. skod packard bell...

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2009 13:09:11
Svar/Indlæg:
1776/116
Hvad står der ovenpå den brændte IC?

Hvis det er en komponent der er let at finde, så skulle det være forholdsvis simpelt at skifte den med en ordentlig loddekolbe.

Men hvis det er en kortslutning eller defekt et andet sted der er skyld i at ICen er gået i stykker hjælper det jo selvfølgelig ingenting.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2009 14:00:23
Svar/Indlæg:
5474/39
tja tror ikke det kan laves. der må være et eller andet helt galt siden ICeren er gået. Kan nok også godt tænkes at andre kompromenter har taget skade af det. (også det #1 er inde på) Ud over det kan nok godt tænkes det er flere lags print, hvad jeg har forstået ved det er umuligt reparre selv. Kræver det man har noget man har arbejdet med før. 😉 Kan godt være person der sagt det til mig har taget pis på mig. Hvilket nok godt kan passe. 😕

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2009 14:16:33
Svar/Indlæg:
8947/160
Klart man kan skifte den med en ordentlig loddekolbe. Men problemet ligger vel i at finde ud af hvorfor den er brændt.!!