Vista's Defrag?

Software d.  17. januar. 2009, skrevet af Whatever4ever
Vist: 399 gange.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2009 12:42:41
Svar/Indlæg:
415/86
Hey there...

Sgu da træt af den, hvorfor informere den intet om hvor langt den er nået?!?
Skriver bare at: "Dette kan tage et par minutter til et par timer" - yeah right, må være en anden tidszone, for de PAR timer er dælme lange!

Er klar over det tar' tid, så har til vane at sætte Defrag. igang og derefter gå i seng, - Husker tllbage i tiden med Win98 og lige ved at tro at XP havde samme "fejl" at hvis man havde Pauseskærm sat til under afviklingen af Defrag. så stoppede den med at Defrag. og fortsatte så når man skubbede til musen igen!

Ikke klar over om Vista har samme problem, men har af samme årsag fået til vane at slå Pauseskærmen fra ved Defrag. køres, så ikke lige den der er grunden til at det tar' 7 lange og 7 brede.

Satte dyret igang da jeg gik i seng, der er nu gået 10 timer og køre stadig for at Defrag. 174 GB på en 1 T HD, hvoraf jeg har sovet de 6 timer.
Kunne ikke rigtig "se" om den stadig Defrag'ed. da jeg stod op, synes dog der var aktivitet på HD, men ikke sikker på om det var Defrag. men hvis tilfældet er den godt nok længe om det, tidsmæssigt synes jeg det passer med at den IKKE har kørt imens jeg sov?
(Synes tit der er aktivitet på HD uden at ha' nogen anelse om hvad den reelt laver)

Nogen der ved om noget kan forhindre Defrag. i at køre?
Monsterslam

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2009 12:54:10
Svar/Indlæg:
338/71
Jeg ved ikke hvad der forhindre det, men jeg bruger diskeeper til at defragmentere og det er ti gange hurtigere 😉

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2009 13:09:29
Svar/Indlæg:
1178/88
#1 takker. Jeg oplevede selv samme problem som #0, og ledte faktisk efter et program til at defragmentere :)

Kender du et godt program til at søge efter fejl på harddiske?

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2009 13:16:07
Svar/Indlæg:
1313/83
#0 Smart Defrag er også super til defrag! Bruger det selv, da det også kan "Optimere"....
Dvs. Det du bruger oftest, lægger den tættest på, for at minimere søgetiden!
Og det virker skisme for mig du.... 😀

#2 WD Diagnostic tools

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2009 13:39:57
Svar/Indlæg:
415/86

Hmm... I tvivl om hvilken v. man skal hoppe på hvis tilfældet, Home, Professional eller Pro Premium?

#1 #3

Smart Defrag ser okay ud, men synes det er svært, da de alle lover mere eller mindre guld og grønne skove. Man kan jo heller ikke lade være med at tænke om de £23,76 som de forlanger for en Deskeeper Home v. er det værd i forhold til - ja, så mange andre gratis Defrag programmer der er derude, såsom Smart Defrag?

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2009 14:01:50
Svar/Indlæg:
1313/83
#4 Den er gratis mester 🤣 :

http://www.download.com/Smart-...

Så det er da det du skal prøve....Trust me, det virker super!

Monsterslam

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2009 15:29:05
Svar/Indlæg:
338/71
#4 Jeg har pro premium.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2009 15:59:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Den er færdig, når du kan trykke på "Defragmentér nu"-knappen. Vistas egen defragmentering er nok den bedste på markedet. Vista defragmenterer selv, når computeren ikke laver noget. Det samme gælder indeksering. Der er ingen grund til at få stress over, at computeren står og arbejder, når du ikke bruger den til noget intensivt.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2009 16:01:40
Svar/Indlæg:
2872/90
Brug raxco perfectdisk det er klart det bedste program til opgaven..

Det har også en masse fede funtioner som gør din computere hurtigere.