Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2009 17:45:10
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Det er måske et tåbeligt spørgsmål, men jeg prøver alligevel.
Jeg har to PC'er. En bærbar og en stationær. Der er indbygget en synkroniserings-dimmer i Vista men jeg vil prøve at udpensle hvad det er jeg søger. Så må der sidde en ekspert eller to, som kan kaste lidt lys over sagerne.
Først og fremmest:
Er det mig muligt, at overføre min "bruger" til min laptop? Jeg tænkte, at det må være noget alá U3, men lidt mere abstrakt og langt mere avanceret.
Jeg forestiller mig det således: At bærbar og stationer ser "ens" ud.
Hvis nu jeg sidder ved min stationære og arbejder, men pludseligt skal ud af døren. Så gemmer jeg mit arbejde og tager laptoppen med mig. Jeg ankommer til min destination, tænder den bærbare, og mit skrivebord ser ud som på min stationære så jeg kan fortsætte mit arbejde.
Når så jeg kommer hjem igen, vil min stationære være præcis dér, hvor jeg slukker min bærbare.
Det er noget der skal køre automatisk, kun gemme ændringer og køre i baggrunden. Lidt alá ShadowCopy.
Baggrundsbillede, messenger logfiler, dokumenter osv. er de samme. Jeg påregner, at bruge min NAS til "fjernlager", så jeg har en komplet backup af mine ting, såfremt en af de tre elementer skulle gå ned, på blot éen af de tre.
Kryptisk? Spørg blot ind, så vil jeg forsøge at svare efter bedste evne.