blæsere på radiatore

Vandkøling d.  18. januar. 2009, skrevet af saiot
Vist: 403 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2009 20:34:19
Svar/Indlæg:
7111/480
ja vis nolge har en ide til en beder overskrav så hold jer ikke tilbage, har svært på af fine på en der beskriver det som ikke er en mini roman 😕

men er fordi mine temp på cpu er til grin den er alt for varm iforhol til andre 60c ved 4ghz ved 1.37, ingen andre ting på vand blæserne sider som på bilet i min profil, alser og blæser luft fra kabinet så getter på det er grunen vis andre har en anden skriv 😉
nu komer spømålet kan jeg godt sæte 3 nye blæser på ydere siden af radiatoren,
så de suger luft fra rumet og blæser ind mod kabinette mens de gamle blæsere er på
den anden side uden af køre er fordi jeg helst vil være fri for af skule tage den fra systemet og sæte dne på igen er lidt bøvlet med mit syn 🙂
bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2009 21:32:27
Svar/Indlæg:
2958/84
Det giver nok kun 1 -2 grader mindre, hvis du sætter 3 blæsere mere på, 3 der suger og 3 der blæser, det giver nok mere hvis du kan køre de samme ghz med lavere volt 1.34 - 1.35 hvis du kan få det til at blive stabilt, emn er 60 grader så slemt igen ved 4 ghz ?

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2009 21:38:05
Svar/Indlæg:
7111/480
1# det er ikke 3 blæsere der skal blæse mere det er bare 3 der blæser luft uden fra og ind så det ikke er kabinet luften der bliver blæs igenmen vis du fårstår det og kan ikke laver vcor iverfal ikke med sidste bios så skal der have sket noget med den nye men kan da prøve af tjeke men er ikke så meget de 60c der iritere mig det er mere af den så bliver enu varmere vis den skal køre over 4ghz jo og det er for meget iverfal fra dem jeg har hørt inde på OCteam dnmark og hvad jeg har kune se andre steder

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2009 21:53:52
Svar/Indlæg:
2958/84
Ahhh, jeg tror også kun det giver 1-2 grader og det er jo ikke noget at snakke om i et oc sammenhæng. der i mod ville jeg nok køre: resuar> pumpe> rediator> cpu men det er bare et forslag og om det giver nnoget er svært at sig, bare en ide som jeg har, ider omkring vand er der som sagt mange af. 😳

riska

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2009 22:30:25
Svar/Indlæg:
7241/274
Dine blæsere skal vendes om så de suger kold luft igenne radiatoren og ikke 30-40c varm luft fra kabinettet det kan snildt give 10c mindre på cpu da du jo varmer dit vand op med varm luft i stedet for at køle det ned med kold rumtemp luft du skal bare lade dem side hvor de sidder men vend dem om

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2009 12:38:09
Svar/Indlæg:
7111/480
4# jo men kan ikke kome til det uden af tage radiatoren af 🙂 så det ejg vile vide var om jeg bare kune købe 3 nye og sæte dem på den anden side og så blæse luft fra rumet og ind mod kabinette mens de gamle sad der uden af køre så jeg slap for af skule tage den fra 🙂

riska

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2009 18:09:55
Svar/Indlæg:
7241/274
De vil stoppe airflowet meget og så svært er det da ikke at tage radien af uden at skulle koble den fra

xystos

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2009 16:08:47
Svar/Indlæg:
293/5
jeg kan også se at du har et Nvidia grafikkort til at sidde i dit kabinet, og hvis det er gtx280 eller lign så bliver de enormt varme, og de smider ALT deres varme lige ud midt i din radiator... prøv at stikke hånden ned bag ved dit grafikkort efter du har spillet crysis eller et andet spil der er hårdt ved dit grafikkort, og mærk hvor varm luften er fra dit grafikkort.

EDIT: Lagde lige mærke til at din PSU også lige rammer bunden af din radiator, så den er også med til at varme din radiator. Du vil helt sikkert få meget ud af at vende blæserne om, men generelt er bag på kabinettet ikke det mest optimale sted for radiatoren, jeg ved det er populært, da det er nemt, men medmindre at du også vandkøler gfx og at din psu ikke sidder så PSUblæseren smider luften ud i radiatoren er andre steder at foretrække imo.