Fejl på SD kort

Diverse d.  19. januar. 2009, skrevet af BlingBling
Vist: 492 gange.

BlingBling

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2009 13:15:07
Svar/Indlæg:
198/26
Hejsa.

Har lige været på en tur til Dubai hvor jeg blandt andet købte et 8 GB SD kort. Jeg satte det i min kortlæser på PC'en og det blev identificeret som et SD kort. Derefter lagde jeg nogle mapper med billeder og film over på kortet. En af billedmapperne indeholdte nogle cache filer (mener jeg de hedder) til iTunes/iPod, da jeg har linket en mappe til at synkronisere med min iPod. I forbindelse med filoverførslen opstod der en fejl ved overførslen af denne mappe. Bagefter prøvede jeg at slette filerne, men kunne ikke få lov at slette iPod cache filerne. Jeg ignorerede dette problem og fortsatte med at ligge filer over. Efterfølgende prøvede jeg at afspille billederne på min digitale fotoramme, men den registrerede ikke noget på kortet. Da jeg efterfølgende satte kortet i min kortlæser igen, var det som om den ikke registrerede kortet, når jeg så prøver at klikke ind på drevet, så går min explorer i "svar ikke tilstand".

Er der en mulighed for at jeg kan formatere kortet eller er det dødt nu? Findes der et program man kan bruge til at redde kortet med? Jeg kan umiddelbart ikke bruge Windows til at formatere, da den ikke vil identificere kortet og går i "svarer ikke" tilstand hver gang jeg markerer drevet.

På forhånd tak for hjælp!!
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2009 13:23:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hvilken producent, og fik du det "meget billigt"?

Der kan være en træls risiko for, at du har købt et dummycard på 8 GB men kun med 2 GB lagerplads. Reelt set. Derudover, så kan der være enorm kvalitetsforskel på div. hukommelseskort.

Du kan prøve med nogle "recovery"-programmer, såsom "Get Data Back" og "Easy Recovery Professional", men der gives ingen garantier. Er kortet dødt, er det dødt.

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2009 13:58:12
Svar/Indlæg:
789/17
uhm der findes et program til at sikre at det ikke er et dummycard man har fået :) efter det store problem med usb stick

BlingBling

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2009 13:38:26
Svar/Indlæg:
198/26

Tak for svar!

Det kostede ca. 100 kr. Det er købt i en stor elektronikbutik i verdens største indkøbscenter. Tror ikke det er sted hvor de sælger fusk produkter. Det er normalt meget velhavende mennesker der kommer i det center (kunne læses ud fra antallet af ferrarier, porcher, store mercedeser der holdte ude foran 😛 )

Kan Easy Recovery Professional rede selve kortet eller are rede data på kortet? Data har jeg også på harddisken så det er ikke kritisk. Vil bare være træt af at kortet er dødt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 13:40:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Keine anung. Sorry.

-> #3

Tjah. MicroMemory havde problemer med nogle dummycards, med deres navn på. De blev netop solgt at "store" kæder/butikker. Så det er bestemt ikke en garanti.

Easy Recovery Pro/recovery programmer generelt - vil forsøge at lokaliserer filer på div. sektorer. Så den vil nok give det mest retvisende billede af indholdet på kortet.

BlingBling

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2009 11:01:56
Svar/Indlæg:
198/26
Problemet er løst.

Jeg installerede diverse recovery programmer, men de kunne kun genskabe data og ikke reparere/formattere mit SD kort. Til sidst fandt jeg et lille program på Panasonics hjemmeside der hedder SDFormatter v2.0, http://panasonic.jp/support/gl... Dette lille program formatterede mit kort i løbet af 30 sekunder og nu virker kortet igen. 😀

Tak for input alle sammen.