Vurdering af hjemmeside

Diverse d.  20. januar. 2009, skrevet af Mads321
Vist: 432 gange.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 00:44:05
Svar/Indlæg:
3162/326
Uden på forhånd at være meget mere end bekendt med html, har jeg netop færdiggjort en hjemmeside for en kammerat med eget malerfirma.

Jeg kunne godt tænke mig at få lidt feedback på den, og høre jeres uforbeholdne mening, både negativt og positivt.

Jeg ved at der er et par småproblemer med forskellig layout, og specielt firefox får siden til at kage lidt sammen, så det må i gerne lige ha' i mente mens i kigger.

Siden er oppe på: www.kvalitetsmaler.dk

Edit: Den er optimeret så folk med netbooks ikke skal scrolle frem og tilbage - derfor den er lidt lille i det.

På forhånd mange tak for hjælpen 😉

Mvh. Mads 🙂
xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 01:56:47
Svar/Indlæg:
2587/91
Hmm, det eneste der lige kager for mig er "wpmd" klassen - fordi den ikke er specificeret til at skulle ligge et bestemt sted. Ellers alt ok. (Firefox 3.0.5 på Vista x64)

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
20-01-2009 07:03:24
Svar/Indlæg:
5258/240
Det der tekst nede i bunden af siden som hopper og danser, hører efter min mening ikke til på sådan en hjemmeside,

det kunne være på en arto sider eller sådan,

man får let stress over den,

men ellers super flot side..

ps. lige lidt knas med billedlinket, på siden under opgaver det ligger lidt for langt nede, det overskygger næsten teksten neden under, men det kan godt være at det bare er min browser der er noget galt med (ie8, windows 7)

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
20-01-2009 07:15:27
Svar/Indlæg:
5039/109
#2, den gør det også i firefox.

Jeg har også som #1 samme mening om den dansende tekst.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 07:39:56
Svar/Indlæg:
2211/331
Også mig,den dansende tekst skal væk,men super side,gode farvevalg

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2009 07:45:06
Svar/Indlæg:
228/35
Følgende er bare lidt forslag. Generelt synes jeg du er sluppet godt fra det.

+1 på den dansende tekst - det er sjovt, men hører ikke til i et profesionelt miljø.

Hvis jeg var kunde ville jeg studse lidt over emailen. Hvis han er prof. og har en gmail.. jeg ville ikke springe på den med det samme, men lige dobbelt tjekke. Der må da følge mail alias med til domænet!

Hvad med cerfiticeringer. Er der ikke nogen inden for den branche som der f.eks. er inden for VVS folk. Et eksempel er her:
http://www.gravesen-blik.dk/31...

Under opgaver henviser du til "klik her for billeder". Her troede jeg der ville komme billeder af job han havde lavet. Dvs. rum/huse han havde malet eller noget i den retning. Tankerne ledes jo hen på en gallerimaler ! :)

Men igen; generelt synes jeg du er sluppet godt fra det.

EDIT: Selv teksen "Klik her for billeder" ligger ikke i den øverste halvdel af teksen af Antikbehandling af møbler...
Se i IE7, XP pro og
I FF3 ligger "klik her for billeder" under denne tekst...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 08:00:30
Svar/Indlæg:
4230/89
jo det er da en ret flot side 🙂

jeg må nok give de andre ret i at "danse" teksten ikke er helt så passende...

jeg ville nok også oprette en mailadresse for firmaet under samme domæne som siden ligger på(det skal der næsten følge med, så prøv lige at kigge efter den)...

og til sidst, syntes jeg personligt det kunne være godt,
hvis du havde et/flere billeder af evt hans firmabil, og ansatte, eller noget i den retning... for ligesom at gøre det endnu mere troværdigt...

folk har en tendens til at være mere trygge ved folk de kan "se" :yes:

dette er alt sammen bare ideér til forbedringer, men ellers, ganske flot side :yes:

/EDIT set i IE7 er der ingen problemer

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 08:46:00
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg ville rykke det hele lidt længere ned på siden så det var på midten.
Der hvor man kan trykke på opgaver og det kommer frem, der kan man trykke på "Klik her for billeder", det sider lidt sammen med det nede under.

Ellers er den fin nok.

Også igen, den tekst der hopper..

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 12:22:24
Svar/Indlæg:
5750/124
hoppe danse teksten er nok ikke helt passende, og nogle billeder som rent faktisk handler om noget maling, andet end de redskaber der bruges ville være godt.

Jeg synes dog generalt, den virker meget lille, og som om der bare "mangler noget". Så lidt mere info ville være rart.

Det er fint nok den er lavet så den i bredden passer med Netbooks, men jeg tror altså det vil være større irritationsmoment at skulle klikke hele tiden for at se noget nyt, men i stedet bare kunne scrolle lidt ned, for at læse videre...

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 12:58:00
Svar/Indlæg:
3162/326
Tak for alle de gode kommentarer - det letter helt sikkert mit arbejde 🙂

Siden er slet ikke færdig, og alle de billeder / farver der ligger er bare samples der er købt på nettet, så det skal nok komme.

Jeg mangler endnu også at få lavet teskstvinduerne så der kan scrolles i dem, men det er på min liste.

Tusind tak for alle kommentarene. Nu vil jeg arbejde videre. Det kan være jeg lige bumper tråden engang når jeg har fået det rettet.

Mvh. Mads 🙂

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 13:38:34
Svar/Indlæg:
5891/423
måske gøre sådan at sidens kildekode ikke kan findes? 😛