pc funger ikke 100% optimalt

Diverse d.  20. januar. 2009, skrevet af jacko
Vist: 349 gange.

jacko

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2009 11:37:12
Svar/Indlæg:
25/8
jeg har lidt et problem med min pc.. og jeg er ikke sikker på hvad det kan være..

fx når jeg høre musik"VLC player" så skal jeg næsten ikke lave noget før musiken begynder at hakke, installere programmer, selv når jeg køre windows update, når jeg kopier, nogle gange når jeg åbner/minimeret min browser kan den finde på at gi et lille hak, og jeg har lige formaterede min pc for 11 dage sidden.

den arbejder 100% fint under spil som call of duty 4, assasins creed, red alert,
kunne dette måske være min hardisk? evt. støv? der kunne blockere noget så den ikke kan udlede varme ordenligt, for jeg byggede den for ikke mere end 1/2 - 1 år sidden 😕 (og det er jo lidt trist)

så vil lige høre om der er nogle af jer der har erfaring med dette..

tak på forhånd.. jannik
Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 12:39:46
Svar/Indlæg:
1271/38
Er også sket for mig før...

Det er noget med at windows synes din harddisk har lavet for mange fejl, og skifter fra Ultra DMA 4 eller 5, og ned til PIO.
Det er noget med læsehastigheden og metoden..

Hvis du er så heldig at det kun er dét, kan det rettes via dette link:

http://winhlp.com/node/10
- Quick Solution

zzolio

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 17:45:31
Svar/Indlæg:
431/26
har du prøvet at diskframenter og ryde op

jacko

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2009 17:56:09
Svar/Indlæg:
25/8
#1 lyder som noget, så det vil jeg lige kigge på..

#2 zzolio det føles bare som om den er begyndt at gøre det generelt hele tiden, og der har ikke være mere end 20gb ud af de 100 gb som der er på C: drevet, og det er jo osse kun 11 dage sidden jeg formaterede C: og installerede xp igen.. har rydet lidt op idag men ik lige scan disk eller diskfram.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2009 15:20:37
Svar/Indlæg:
1271/38
Hvis du lige har geninstalleret kan det godt ske at den registrerer din harddisk som værende langsom, og sætter den som PIO standard...

Hvilket for mit vedkommende virkede som om min harddisk kun ville gøre én ting ad gangen...
Enten så hørte man musik, eller også så surfede man. Gjorde man begge, og den skulle loade lidt ved browseren - hakkede musikken.
Hvis jeg browsede uden musik, gik det også hurtigere med hjemmeside load.

Meget meget irriterende.
Heldigvis havde jeg en ven der havde haft samme problem, så fik hurtigt det link jeg startede ud med at give, i hovedet :p

jacko

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2009 17:24:00
Svar/Indlæg:
25/8
4# WOW! da daz shit

jeg fattede faktisk ikke helt i starten hvad jeg skulle med det link du gav, når jeg trykkede på linket, på siden kom der bare en masse programmering sprog frem, troede det skulle rulles ind i en bat-fil og køres, men da jeg trykkede på linket fra Internet explorer, ville den godt hente det som en fil, men i firefox fik jeg bare en masse programmering sprog frem men!

Nu køre pc'en som en drøm igen kunne overføre med 10-11mb sek. fra min ftp-sever, installere OpenOffice, kaspersky kørede sin starts scanning imens, jeg kunne nyde music uden et eneste hak fra start til slut.

føles næsten som nye igen!! TAK bonghætte 😀 your da man.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2009 09:39:07
Svar/Indlæg:
1271/38
Det er jo et vbs script.. Firefox viser bare koden.
Du kan højreklikke og trykke 'gem link som' - en anden gang hvis det er.

Men tak tak, det var da så lidt :D