#29: Well for at gøre en rigtig lang historie til lang og derefter til kort...
Tilbage i december sagde min chef (en af de goe af slagsen 😉 ) at jeg skulle huske at lave en ønskeseddel af hvad jeg ønskede af HW. På det tidspunkt var der egentlig ikke det store jeg manglede syntes jeg, men jeg ville godt prøve et Zotac GTX280 AMP! eller MSi GTX280 SuperOC da de var de hurtige GTX280er på markedet - så jeg skrev dem på.
Omkring d.23 og intet kortet tænkte jeg om det måske var lidt for meget forlangt med de GFX i julegave, de var jo ikke helt billige. Så for mine penge-julegave besluttede jeg mig for at købe MSi kortet. Det gjorde jeg så og fik det d.1 januar.
D.2 januar skrev min chef til mig at han regnede med at mit GFX kom ugen efter. "Wow" tænker jeg, så har han bestilt... og så tænker jeg okay GTX280 SLi ville være vildt... eneste minus = nyt bundkort. Samtidig med jeg tjekker 780i SLi priser kigger jeg også på Core i7 for at se hvad det er for et dyr, og da kan jeg se da det jo er et bæst med multi-gpu setups. Så jeg tænker det er åndsvagt af købe et s.775 SLi board hvor GTX280 i SLi vil være stækt limiteret af både CPU og Chipset. Så jeg vælger at sadle over til core i7 + X58.
Efter at have fået X58 og kan se at det jo ikke er ringe mht 3-SLi så tænker jeg om jeg skal prøve det eller ej. Jeg ved det både er første og sidste gang jeg prøver det, og hey man lever kun een gang. Så jeg tager og bestiller endnu et MSi GTX280 SuperOC.
Dagene går, men stadig intet GFX fra arbejdet af. Jeg spørger til det, og får at vide han har rykket for det - det er så Zotac han har bestilt kan jeg forstå på det. Jeg ved dog at det nu er umuligt at få ogs siger så, at han bare kan tage MSi da de er på lager ved Komplet.dk og afbestille det andet, da MSi'et er lige så godt. Så jeg formoder,så, at han bestiller MSi. Endnu en uge går men stadig intet. Jeg spørger til det her tirsdag, men han har ikke fået det bestilt. Onsdag aften tjekker jeg lager status på kortene hos Komplet.dk. Ok der er stadig 5stk på lager så han bestiller så måske i weekenden. I går Torsdag tjekker jeg så status igen... shiiiit kun EET kort tilbage... F*ck, hvis ikke han har bestilt så ryger det sidste kort garanteret hurtig, og jeg er 100% sikker på at når det sidste af disse kort er solgt så kommer de ikke igen pga GTX285 nu er kommet, og jeg gider ikke til at lede uden for DK efter samme kort. Selvfølgelig kan jeg bare tage et andet GTX280 kort, men så er problemet bare at jeg ikke er sikret 700Mhz core kørsel som MSi kortene er (700Mhz core, 1400Mhz shader, 1150Mhz ram), og så ville hele setuppet ikke være hurtigere end det langsommeste kort, og så var der jo ingen ide i at have valgt Super-OC kortene.
Så efter at have kigget frem og tilbage og overvejet SLi vs 3-SLi, så tænker jeg fandme nej, jeg var opsat på 3-SLi og så skulle det fandme også være og jeg ville ikke risikere ikke at få kortet, så jeg bestilte det sidste MSi GTX280 Super-OC.
Fandme tror i så ikke kl.23.40 Torsdag aften får jeg på MSN at vide fra chefen at et MSi kort var på vej !!!.... gesh... kunne han ikke have skrevet det på msn for like 7hrs ago 😛
Nå men hvo' om alting er så er der 2stk MSi GTX280 Super-OC kort mandag til mig...
Så 4 i alt... omregnet så er det vis ca. 11'199kr i GFX 🤣