Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2009 18:42:11
Svar/Indlæg:
4310/364
Nu fandt jeg lige et lækkert stykke medie center software igår kaldet XMBC og tænkte at det skulle prøves. Så jeg hiver mit gamle A8N-SLI frem og smider min Opteron 170 samt et 3650 radeon jeg havde til at ligge i. 10 min sernere står jeg klar med en computer der umiddelbart skulle kunne køre. Jeg starter maskinen og tjekker at den virker. Og den booter fint som den altid har gjort. Så genstarter jeg for at sætte nogle boot options da jeg skal have Xp ind på den. Men fandme om den vil boote. Men som den "garvede" computer bruger jeg nu er, giver jeg ikke op så læt. Så jeg googler fejl koden:
Award BootBlock BIOS v1.0
Copyright 200, Award Software, Inc
BIOS ROM checksum error
Keyboard error or no keyboard present
Detecting IDE ATAPI device
Detecting floppy drive A media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Det sidste i koden er ikke spændende. Men ved at google BIOS ROM checksum error finder jeg ud af at jeg skal smide en ny bios på. Så jeg sparker rundt oppe oven i mit gamle hardware og finder den gyldne gral (Floppy drev med dertilhørende 1.44 diskette). Formaterer den og tjekker at disketten stadig er i orden. og så smider jeg ellers en bios samt flash utility ind hvorefter jeg smider den over i den maskine med fejlen og lader den boote og flashe. Imens den flasher sider jeg med et selv tilfreds smil og tænker "Kom ikke her og leg med mig dit lille svin". Men til alt forbavselse har det ikke hjulpet en fucking skid. Den melder stadig samme fejl og jeg tænker nu "WTF". Den siger at install er super og alt gik godt. Men har stadig samme fejl. Hardwaren har før kort sammen UDEN problemer. Så nu skal i så hjælpe lidt. For mit pis er på kogepunktet lige nu!