INTERNAL_POWER_ERROR - wtf?

Bundkort / CPU d.  21. januar. 2009, skrevet af Zorba
Vist: 361 gange.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2009 16:56:24
Svar/Indlæg:
1142/59
Når jeg prøver at boote min computer, så får jeg BSoD med "INTERNAL_POWER_ERROR". Så snart jeg så frakobler mine USB enheder, så kan den godt boote igen. Jeg kan også montere enhederne igen efter boot.

Hvad kan være årsagen til dette? I starten troede jeg det var mit bundkort eller min psu, men da det virker efter boot bør det jo ikke være tilfældet.
xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2009 16:58:41
Svar/Indlæg:
2587/91
Hvilke USB-enheder snakker vi om her? 🙂

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2009 17:01:57
Svar/Indlæg:
1142/59
Logitech bluetooth dongle til diNovo Edge + MX1000 samt en Canon MP600 printer. Det skal siges at jeg har kørt med det længe uden problemer, og jeg har da også lige testet begge ting og alt virker. Mit bundkort blev også ved med at skrive efter crash: Overclocking failed. Det sjove er dog, at efter at have sat alt til AUTO igen, så gør den det stadig. Jeg er bare ikke sikker på, om det er bundkortet eller strømforsyningen der evt. er problemet da begge dele virker efter boot.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2009 17:04:56
Svar/Indlæg:
2587/91
Står der ikke en lidt bredere fejlbeskrivelse i din logbog under computer administration?

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2009 17:09:47
Svar/Indlæg:
1142/59
Der er tilsyneladende en del fejl, men jeg kan ikke finde den boot fejl som det ellers skrev. Jeg kan dog finde en WMI fejl med følgende besked:

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

Fandt dog også den her:

Følgende boot-start- eller system-start-driver kunne ikke indlæses:
i8042prt

Der er dog intet under hardwarehændelser, så det kunne godt tyde på en driver med fejl i.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2009 18:37:23
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg tror fejlen skyldes min logitech bluetooth dongle. Jeg kan nemlig finde en del af følgende/lignende fejl:

The Logitech Bluetooth service could not start for the following reason: Report of Service Status failed with error = 6 If the problem persists, please try to re-install the Bluetooth software.

Jeg vil prøve at se om problemet fortsætter, men det er da heldigvis ikke vigtige komponenter der forårsager fejlen. Jeg har også lige prøvet at benchmarke uden crashes og voltage ser da også fint ud:

+12V: 11.99V
+3.3V: 3.31V
+5V: 4.92V

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2009 09:23:50
Svar/Indlæg:
1142/59
Så fandt jeg endelig problemet. Vi har lige anskaffet os vmware workstation på arbejdet, hvilket jeg pt. er ved at rode med. Det viser sig, at det er vmware der forårsager INTERNAL_POWER_ERROR fejlen ved boot. Jeg kan ikke umiddelbart finde en løsning, men jeg kan se at de er blevet gjort opmærksomme på problemet. Såfremt der er andre der oplever dette problem med bluetooth + vmware, så er der følgende løsninger:

1) Vent med at sætte bluetooth donglen i, indtil systemet er bootet op
2) Lad være med at installere SetPoint og undvær derved alm. Bluetooth funktioner såsom send/modtag
3) Redigere rækkefølgen af driver indlæsning, så vmware keyboard driveren indlæses som den første. Dette kan gøres i registreringsdatabasen

Det er nogle lidt kedelige løsninger, men sådan er det jo med grimme fejl 🙂