#6 - Ja, det ser jo ikke lovende ud.. Øv..
Men, nu er de heller ikke helt oplyste i den tråd du linker til. Seagate har ikke udsendt en officiel firmware opdatering, men man har kunne maile til dem hvis man har oplevet problemer, for så at få tilsendt det de havde fundet løste problemet midlertidigt. De har altså gjort opmærksom på at det var firmware på testbasis.
Harddiskene svarer ikke, men data er ikke gået tabt, og man kan fortsat opdatere til nyere firmware, som forhåbentlig er bug-fri. Men, ventetiden er træls!
Jeg frygter lidt at min harddisk som er købt her for 2 dage siden, er blevet produceret i December '08, da det netop er disse diske som har problemerne.
Jeg har aldrig opdateret firmware på en harddisk, så ved derfor ikke rigtig hvordan jeg gør, en der kan give mig en guide? (det er ikke sikkert jeg skal opdatere, men... Hvis nu..)
Er det ikke muligt at neddatere firmware (forstået på den måde, at jeg finder en gammel firmware version, som virker, og installerer på disken?..
Og fortsat, kan jeg opdatere harddiskens firmware via min QNAP, eller er jeg lidt på skideren da jeg sidder med en bærebar og derfor ikke sådan lige kan smide harddisken i et eksternt harddisk housing, eller ind i min PC?