Asus 8800 Ultra defekt ? RMA ?

Grafikkort d.  22. januar. 2009, skrevet af loopstr
Vist: 854 gange.

loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-01-2009 22:41:47
Svar/Indlæg:
494/66
Jeg har et Asus 8800 Ultra som laver "streger" hen over skærmen, selv under post laver den alt muligt gøgl med røde streger. Det har ALDRIG været clocket, kun kørt out of the box.

Skal man prøve at flashe ny firmware der på for at se om det ville hjælpe ? Ville garanti dække hvis man flashede det ?

Kortet er købt hos det gamle shg (har kvit) men kan se på Asus hjemmeside at de giver 3 års garanti på deres gfx kort: http://support.asus.com/repair... der står så bare desværre at man skal kontakte stedet man har købt det.......
Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2009 22:43:22
Svar/Indlæg:
8555/439
prøv at kigge til køleren ? støv
bios flash ,nej den går ikke 😉 det vil helder ikke hjælpe


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2009 22:46:06
Svar/Indlæg:
4657/53
Det er sikkert ram der er futtet af . den er ikke til andet end og smide ud.

Med mindre det er køleren der er lukket til i støv


loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-01-2009 22:52:29
Svar/Indlæg:
494/66
Den er renset og kortet sidder frit lige nu

http://peecee.dk/upload/view/1...


loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-01-2009 22:53:09
Svar/Indlæg:
494/66
#2

Det vil sige den garanti fra Asus ikke virker fordi shg gik ned ?


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2009 22:54:14
Svar/Indlæg:
8555/439
tag det lige det cover af,og gør det rent


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2009 22:54:43
Svar/Indlæg:
8555/439
#4 ja 😕


bygmanbob
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2009 23:01:38
Svar/Indlæg:
55/1
Prøv at skrive til nye shg måske vil de sende det til asus pr kulance. De gør det med nogle produkter fra det gamle shg.
Sidst kan du jo prøve rosenmeier hvis ikke nye shg vil hjælpe dig.
http://www.rosenmeier.dk/dk/rm...
Pstt? Du skal ikke tage det første vævende svar fra shg for gode vare bare brok dig ligdt jeg har hvertfald fået dem til at tage en rma sag op selvom de afviste det aller først.


loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-01-2009 23:10:12
Svar/Indlæg:
494/66
#6 Nu er det taget helt af og blæst HELT rent for støv, det laver desværre stadig samme fejl på begge dvi porte :'-(


loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-01-2009 23:14:07
Svar/Indlæg:
494/66
#7 Det ser ud som den vej jeg skal gå, jeg har som sagt kvit på kortet som blev solgt sammen med en del andet hw fra dem, alt i alt lød beløbet på:

Vare beløb Porto ex. moms Moms grundlag Moms Momsbeløb Val Total beløb
17.492,42 17.492,42 25,00% 4.373,11 DKK 21.865,53

Håber godt nok at de vil hjælpe lidt her 😕


dude1992
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2009 23:24:56
Svar/Indlæg:
789/17
#9

Der har været mange der har bøvlet med shg siden den konkurs og selvf hører vi alle de dårlige historier ;) men jeg har haft meget gode erfaringer med dem. De har bøvlet rigtigt meget med at firmaerne ikke har "godkendt" deres konkurs og derfor ikke har taget imod rma sager direkte fra SHG og der har været advokater indover :( så tror alle parter har været lidt trætte af det.

Men de har ihvertfald hjulpet mig når det har været nødvendigt.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2009 23:26:47
Svar/Indlæg:
798/19
Du kan selv kontakte Asus Danmark, det er ikke så svært, og de fortæller dig, hvad du skal gøre.


loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-01-2009 23:37:16
Svar/Indlæg:
494/66
#11 skide god idé, det prøver jeg i første omgang, derefter #7 måde

Tak alle


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2009 00:15:37
Svar/Indlæg:
3321/21
Tog også kontakt direkte til BFG i UK da mit første 8800gtx døde, de spurgte ikke engang om kvit og bad mig at sende kortet uden tilbehør, 5 dage efter havde jeg et nyt kort. Dét er service :)


loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
23-01-2009 09:40:41
Svar/Indlæg:
494/66
Jeg har nu haft snakket med Asus support og jeg skal sende det til Stockholm hvor de så enten sender det videre eller hvad de nu gør med det, humlen i det er hvertfald at jeg jo får et nyt kort af dem 😛

Så når det er modtaget kommer det nok til salg her på forum.

Takker alle for hjælpen igen.


#15
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2009 10:04:03
Svar/Indlæg:
5750/124
#4 Nej, det er det ikke. Du skal bare sende det til næsten indstans (du kan altid ringe til producenten og spørge om deres mening). Det er i din juridiske ret at få det gennem en RMA, går et firma konkurs skal grosisten (eller hvor de nu har det fra) overtage. I sidste ende er det kun hvis det er producenten de går konkurs du ender i problemer 😉