-> #16
Pisabe eller ej, så kan man ikke se det når man har pillet køler og CPU fra hinanden.
Det vaakum der måtte opstå, vil under alle omstændigheder rykke rundt på kølepastaen. Der har aldrig været et "behov" for at lappe en CPU, og generelt så mener jeg blot, at der af og til går lidt for meget fanatisme i al den der kølepasta/køling-ting.
Det kommer jo også an på hvor meget du har lagt på CPU'en, og hvis du mener at det ikke har bredt sig nok ud, så har man nok ikke brugt nok. Man kan jo ikke udstikke generelle "regler" for hvordan man udfører noget så simpelt, som at lægge kølepasta på en CPU, for der skal nok sidde de 15 første hardcore-analfikserede-religiøse selvmordsterrorister, som vil holde på, at netop deres måde er den korrekte.
Min pointe er blot: Hvis nu det havde så vital betydning, right? Så ville vi jo nok se langt flere stakler med defekte computere, som følge af konkave heatspreadere.
Jeg tillader mig dog stærkt af tvivle på, at dét skulle være tilfældet.
Derudover, så måtte jeg overbevise en kammerat om, at det ikke betød en disse hvordan man lægger kølepastaen på. Det tog noget tid, en gammel IHS, en glasplade, en kogeplade og en gryde med vand. Men det lykkedes mig dog.