Jeg lovede jer nogle tal.
HD Tune 64kb :
Transfer rate - min. 44,2 - max. 125,7 - avg. 95,9
burst - 179,3
access - 15,9
CPU - 1,6%
HD Tach 8mb :
Transfer rate - avg. 108,9
burst - 225,4
access - 17,3
CPU - 3%
Og så er det en 500Gb Seagate Barracuda 7200.12, jeg har fået fat i. En plade på 500Gb, og detsværre kun 16Mb cache. Selve "kabinettet" er tyndere, så det er ret tydeligt, at der ikke er flere plader i. Den støjer ikke mere end min Samsung, og temps er 1 grad højere på seagate´n. Angående driftsikkerhed har jeg også hørt kedelige ting om Seagate, men det har jeg også om Samsung og WD, så..... Men ja, jeg sværger normalt til Samsung, men en HDD med 500Gb plade, den måtte jeg prøve. Der er vidst ikke andre en Seagate, der har præsteret det. Endnu.
Jeg fandt den i en lille tysk biks, kunne ikke finde den i DK, bestilte en Fredag aften, havde den onsdag formiddag. Så vidt jeg ved, er det indtil videre kun den lille 500Gb der er på markedet, men 1 - 1,5 og 2Tb er planlagt.
Indtil videre er jeg ret positiv overfor denne HDD, og min plan om et snarligt indkøb af en Samsung F1 1Tb, kunne hurtigt ændres hvis de størrere 7200.12 snart er i butikkerne. Og om de prismæssigt ikke bliver væsentligt dyrere end F1´eren. Vent og se....