Post dk episode... igen igen igen i know!

Hyggehjørnet d.  24. januar. 2009, skrevet af arsenio3d
Vist: 612 gange.

arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 11:39:42
Svar/Indlæg:
2823/238
Ja nu skal jeg af med dampen... (igen, *suk*) 😕

Episode #1
Forrige uge ventede jeg en pakke, den blev selfølgelig ikke leveret hjem til mig, så næste dag fik jeg en lille seddel om at jeg kunne hente den på det lokale posthus... fint nok, jeg lagde en dagsplan så jeg kunne slå flere fluer med et smæk, på seddelen står der de lukker kl.19:00, så efter at jeg har været på indkøb og ordnet andre ting kører jeg ned til posthuset på min christiania cykkel, jeg er der kl. 18:30 og ser til min store forundring at der er lukket... på skiltet udenfor står der de lukker kl.18:00 ☹ så skulle derned igen i dagen efter...

Episode#2
Idag får jeg en sms om at der er en pakke i døgnposten til mig, jeg tænker yes det er sikkert et kabinet The Boss har sendt til mig, jeg tager self. og pakker christiania cyklen ud, tager regngaragen af, åbner alle 3 låse, og kører derned for at hente den, i ladet da det er et mega kabinet...

Jeg åbner taster mine pinkoder ind og der åbnes en mini låge, inden i er der et brev! i brevet står der jeg har fået en pakke, og at den ligger i døgnposten 😲 ok forvirringen er total, jeg har sgu da lige hentet "pakken", nå jeg tænker: det sikkert fordi den er for stor til døgnposten... Så jeg går ind ved siden af for at hente "pakken" de bliver forvirrede og siger hmmm det forstår jeg ikke! og leder efter den overalt, og siger til mig men den er jo ude i døgnposten!

Så viser det sig, at det er et brev der fortæller mig at der er en pakke til mig i døgnposten, en pakke jeg hentede for 3 dage siden 😲
Det var så ikke kabinettet, men en harddisk, jeg havde hentet for tre dage siden.

Hvorfor fuck i helvede skal jeg så ned og hente det skide brev?
Jeg har jo allerede fået SMS da pakken ankom, og været nede og hente den, 3 dage forinden :'-(

Så er jeg altså ligeglad med at de har pligt til at levere breve til hele landet, og at det er åhhh så synd for dem (fordi de er mongoler og have the grimmeste tænder) den slags er sgu bare for langt ude!

Og så sætter de endda prisen op, nu koster det 75kr at sende en lille pakke, det koster fra 46kr i GLS for det samme og de kører ud med pakken op til rigtig mange gange hvis man ikke er hjemme... Dvs. spar ca. 30kr og få bedre service...

Synes bare de skulle tage sig sammen...
Og opfordrer alle til at bruge GLS eller et andet leveringsfirma, så de kan lærer det...


MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2009 11:48:34
Svar/Indlæg:
254/16
Jeg synes det er en lidt forvirrende historie, fik du dit kabinet? Og er der omtalt 2 pakker? Der må jo være sket en fejl siden det brev ligger der. Anyways har jeg endnu ikke haft nogen dårlige erfaringer med post dk, andet end at de er pisse dyre og så tager det ofte lige en ekstra dag når jeg bor på Bornholm. Og så havde jeg nær ikke fået min laptop igår da deres Track and trace system ikke lige virkede optimalt ;)


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 12:46:41
Svar/Indlæg:
3332/33
Hvor udbredt er GLS over landet ? For det pisser mig også af at jeg skal betale 75,- for at sende et lille dumt lydkort til rma, på egen regning.


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 14:55:30
Svar/Indlæg:
4657/53
GLS er fint hvis man skal sende til et firma . men værdiløs hvis det er til en privat .

Gls er vel over hele Danmark . De køre rundt i hvide varevogne men en 18-20år knægt bag rattet . Som køre som en sindsyg .


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 15:36:30
Svar/Indlæg:
2587/91
Hellere DPD, TNT, DHL eller en af de andre.. Alt andet end GLS..


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2009 16:07:36
Svar/Indlæg:
1214/62
#3+4 Ja lige præcis GLS kan rende noget så grusomt op i røven på mig.
Man skal passe utroligt meget på! Når man modtager meget/lidt fra dem, skal man sgu huske at tælle efter. Vi manglede engang 2 bærbare computere til en værdi af ca. 20k. Men fordi der var blevet skrevet under at vi havde modtaget det, kunne vi ikke bevise at de ikke var der. 😐 HALLO SPASSER DU STÅR OG SER AT DE IKKE ER DER!

En anden gang påstod han det samme, men der havde vi ikke skrevet under på det endnu, fuck hvor fik han travelt ud til bilen for at hente de bærbare computere. Var fandme griner at se. Og det er ikke kun den samme chauffør der snyder!
Hvis man skal bruge noget skal man tage UPS! Og DHL (Det Haster Langsomt) siger vel sig selv :yes:


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 16:28:17
Svar/Indlæg:
2823/238
Har opdateret #1 jeg blev selv lidt forvirret da jeg skrev det, da det er lidt svært at forklarer... 😴

EDIT: #2 du skal skam ikke sende RMA pakker på egen regning, det skal butikken stå for, da det ikke må koste dig noget at få repareret et produkt under garanti/reklamation.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 17:22:59
Svar/Indlæg:
3332/33
#6 Det var et lydkort som skulle sendes tilbage, fordi jeg var kommet til at bestille det i mediecenter udgave. Så hvis de ikke betaler fragten, skal jeg så lige have fat i dem ?


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 17:26:21
Svar/Indlæg:
2823/238
#7 nåå ok, nej det er jo så din egen fejl hehe, jeg mente hvis det er en RMA hvor det er i stykker, og det skal repareres under garanti/reklamation...


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 21:08:39
Svar/Indlæg:
3332/33
#8 Arhh okay, hehe 🙂