HDD og windows Problem

Software d.  24. januar. 2009, skrevet af gmtgmt
Vist: 202 gange.

gmtgmt

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2009 12:17:25
Svar/Indlæg:
6/2
jeg har for lidt over en måned siden samlet en ny computer men nu har jeg lidt problemer. jeg køre med 3 HDD 1 Sata og 2 ATA. nu er har begge mine ATA HDD problemer og de er virkelig irreterene min ene en Maxtor 120 GB Diamoundmax plus 9 ATA 133 begyndte at spasse ud på en underlig måde min computer kørte voldsomt langsomt og HDD tænkte som bare pokker hvor den stoppede og kørte normalt i 10 sec og der efter starte igen med at tænke så man virkelig kan høre det det bliver den ved med hele tiden når men jeg tager backup af alt data og fra kobler den så virker computer uden nogle problemer ind til nu. min anden HDD en Maxtor 80 GB Diamoundmax plus 9 ATA 133 gør næsten det samme, computeren start fint og køre normalt indtil jeg er logget ind så starter HDD på at tænke som en gal og den bliver ved og ved, windows fukker ingen programmer svare og så går windows kold og så skal computeren gendstartes.
men når jeg fra kobler den HDD så virker den fint intet problem over hovedet.
lige nu køre jeg kun med SATAen men da jeg skal bruge de andre vil jeg gerne have fundet fejlen. de andre 2 virker perfekt i andre computere så jeg tror det er Windows Messigt da det er kun i windows den laver ged i det

Skal siges at jeg køre med Windows XP SP2 32bit opdatert til SP3
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 14:03:35
Svar/Indlæg:
5421/53
Udfyld profil.

gmtgmt

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2009 14:41:03
Svar/Indlæg:
6/2
har lige prøvet men den vil ikke gemme dem men her er de

ASROCK AM2NF3-VSTA
nForce 3 250
ATI Radeon X1650 AGP8X
SATA Segate Baracuda160GB
IDE 133 Maxtor Diamoundmax plus 9 120GB
IDE 133 Maxtor Diamoundmax plus 9 80GB
AMD Athlon X2 +5200

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 15:10:53
Svar/Indlæg:
2872/90
Det du gør er at få alle dine vigtige filer fra de maxtor harddiske også smider du dem ud..

De maxtor harddiske er kendt for at gå ned. Har selv mistet 2 diske af de 120gb og kender til over 20 som er døde..

Og det ville jo være noget lort at miste sine data..

gmtgmt

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2009 16:20:55
Svar/Indlæg:
6/2
har aldig haft nogle problemer med maxtor HDD før jo da jeg købte en Maxtor Extern 300gb ligepludselig døde den så fik jeg en ny fra stedet jeg købte den men fik lov til at beholde den gamle 😀 det viste sig at være en Seagate der var i ikke en maxtor 🤣

når men nu har jeg fået den ene HDD til at virke den 120gb jeg smid den over i en anden com og formateret den ene partion så virker den igen 😛 men har også fundet ud af spillet STALKER havde lavet ged i noget åbenbart men nu virker det meste igen

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2009 16:29:35
Svar/Indlæg:
4120/115
Som #3 siger, så er maxtor desværre berygtet... Men alle harddiske kan gå ned uden varsel, så hver glad for at du får et varsel i det her tilfælde, så du har en mulighed for at redde dine data 😉

Seagate har opkøbt Maxtor sidste år!

gmtgmt

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2009 20:03:16
Svar/Indlæg:
6/2
#5 hehe det kan man godt sige at det var heldig med en varsel men nu har jeg samlet det meste på 2 så jeg kun køre med den ene ATA

har ikke hørt noget rygte om det med Maxtorne men er heller ikke særlig aktiv mere i computere som jeg har været 😳
jeg har selv kørt med maxtor ja siden min første AMD K7 computer tilbage i hvad 2001? har aldrig haft problemer med dem men har ødelagt mange seagate og Samsung HDD i min tid.

men blev sku lidt knogten over at man køber en Maxtor men du får en seagate 😕 HDDen døde bare lige pludselig men boxen fejler ikke noget 🤣

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2009 12:52:48
Svar/Indlæg:
2872/90
#6 Altså det kan siges så let her. Maxtor var på røven fordi deres hd´s hmmm sucks. også købte seagate dem og nu laver de gode harddiske.

❤ Seagate ❤

Men det bedste ville bare at smide dem ud. Som #5 os skriver så har du fået en advarsel. Udnyt den :yes: