Mobo muligvis dødt

Bundkort / CPU d.  25. januar. 2009, skrevet af sesam
Vist: 274 gange.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2009 16:10:53
Svar/Indlæg:
2516/381
Hej..

Jeg startede min pc i går, efter den har stået stille i 1½måned, har fået bærbar, så bruger den ikke så meget mere.

Men efter 3min, fryser den, og jeg vælger at genstarte, men den bipper lige kort som den plejer, og blæser på grafikkort starter op på 100%.
Blæser på grafikkort køre normalt helt op, men kun i få sekunder, men lå mærke til at den blev ved med at køre på fuld knald. 😕

Gigabyte logo'et kom kort frem på skærmen, og så genstartede den af sig selv,, Og nu kommer der slet ikke noget på skærmen. :no:

Har prøvet at clear cmos, virkede ikke, så tog endda batteriet ud, men stadig intet. 😩

Så tror selv mit bundkort er død, eller har i andre nogle bud?

Jeg har nogle data på mine raptor diske, som køre raid 0, som jeg meget gerne ville have fadt i, hvis bundkortet nu er dødt, kan jeg så købe et nyt af samme model, og bare sætte det i, eller hva?,,
Eller kunne jeg evt. købe en billigere model, og stadig få det til at virke..

Setup
Cpu Q9450
Gfx 8800 Gts
Mobo Gigabyte P35 DQ6
Hdd 2 x 74gb raptor

Men hvis der er nogen som kan hjælpe mig ville jeg ❤ ❤ you long time
mican

Overclocker
Tilføjet:
25-01-2009 16:14:31
Svar/Indlæg:
39/10
Har et evnt bud, men ved dog ikke så meget om det, enten kan det være dine ram eller gfx, hvis du kunne udskifte dem med andet og fejlfinde på den måde, self hvis du har sådanne stumper liggende 😕

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2009 16:28:31
Svar/Indlæg:
2516/381
Har ikke lige noget liggende..

Men når jeg starter pc'en genstarter den efter 5sek. og der når ikke at komme noget på skærmen, og det med blæseren, som køre op, uden at køre ned har jeg før oplevet, hvis jeg har oc, for meget, så derfor tror jeg selv det er bundkort, men ja det kunne jo være en af de andre dele..
men har desværre ikke mulighed for at skifte med andet

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
25-01-2009 17:43:06
Svar/Indlæg:
5679/460
vis bundkortet er 100% dødt ...så ville dine ingen ting starte op så ville den slet ik lave nogle lyde

jeg plejer og pille alt fra Ram/diske alt "unødig" kun grafikkort ....og så prøver jeg og tænde og så se om du ka låne et graffikort vis den laver det samme igen ...men opføre den sig pænt når du har skraldet den for diske og ram så så burde den komme op med Menu der ved bios og så ellers hyle og brokke sig over den mangler ram :) ..... så slukker du igen ....og så prøver du 1 ram blok af gangen .....vis den brokker sig så prøv i en anden socket :)

vis du nu har flere blokke ram ka det godt være den ene er i stykker ....sådan tester du dig frem ...og så til sidst kommer du til diske som du så sætter på en af gangen :)

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2009 17:58:07
Svar/Indlæg:
2516/381

Prøver jeg lige senere i aften..

Har muligvis en jeg kan låne et grafikkort af, men det er først i næste weekend,,

Men prøver lige med at pille lidt fra

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2009 20:31:40
Svar/Indlæg:
638/62
Lytter lige med her, min gør præcis det samme... :'-(

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2009 23:53:28
Svar/Indlæg:
2516/381
Nå. ind til videre går jeg ud fra mit bundkort er dødt. for intet virker med de dele jeg har, selv om jeg tager noget fra.

Så mit spørgsmål er.
Kan jeg købe et andet og få mit raid0 op og køre så jeg kan få mine data ud??

Og evt en billigere model?

Kan dette lade sig gøre?

eks denne GA-EP35-DS3L til lidt over 600kr,,
http://www.edbpriser.dk/Produc...

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2009 13:08:28
Svar/Indlæg:
2516/381
Er der ingen der har et bud på dette?? 😩 😩

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2009 21:09:03
Svar/Indlæg:
2516/381
Prøver lige en gang til her i prime time.. må da være en der kan svare på mit spørgsmål i #6