#8 Hvad er det for en forfærdelig gang vrøvl?
Jeg har i de knap 15 år jeg har haft computer ALDRIG haft 20GB ledig plads på den partition DOS/Windows har ligget på, selv i skrivende stund har jeg 7,4GB ledig plads på min 20GB partition til Vista Business x64
Microsofts anbefalede partitions størrelse til Vista er 20GB, i min verden betyder det at 42GB er mere end rigelig til Vista. Det er selvfølgelig baseret ud fra almindelig brug, dvs spil og andre plads krævende applikationer ikke er medregnet i dette estimat.
Så, at råde manden til at købe ny disk fordi den resterende mængde ledig plads, på disken, forsvinder på mystisk vis er bare ikke godt nok. Det svarer til at man oplever at benzinen fra ens tank i bilen forsvinder på mystisk vis og man bare bliver mødt med "jamen så skal du bare købe ny bil" den holder ikke.
Der er blevet nævnt et par ting med system restore og recycle bin, begge kan i nogle tilfælde tage en mængde plads på disken. Personligt slår jeg altid system restore fra på C-drevet, jeg kan ikke se noget formål med denne funktion, ihvertfald ikke noget jeg kan benytte mig af.
Og ja når man sletter noget og det ligger i recycle bin, så fylder det altså stadig på disken.
Du kan evt. tage et kig på din pagefile opsætning (den hedder noget så eksotisk som sidefil på dansk), hvordan ser konfigurationen på den ud? Står den til systemmanaged, fordi så villle det ikke undre mig at Windows bare udvider filen efter for godt befindende.
Et program som CCleaner er et effektivt program til oprydning i både reg. databasen og fil systemet, tag evt. et kig på det også.