En "Tilføj til løsninger" - knap

Om siden d.  26. januar. 2009, skrevet af ~ashes~
Vist: 477 gange.

~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2009 22:36:23
Svar/Indlæg:
828/108
Hey! Jeg tror jeg har en god idé til dette, og andre, websites som dette.

- Når man har haft et problem med sin PC og skrevet om det her på sitet, så efterlades trådende ofte uden løsning, trods vedkommende jo nok ikke har levet videre med problemet kontinuerligt. Nogle af trådene ender med løsninger! Hvis man så, som trådens skaber, kunne trykke på en knap der hed 'Tilføj Løsning' når en sådan var opnået, - Ja, så kunne man ligeledes slå op under disse løsninger.

Jeg ved ikke om der er huller i idéen, da den kom til mig som en fis fra en dårlig tarm. Men nogle gange er det jo med at få sådan noget nedfældet, inden det igen ligger i glemslens tåger 🤡
Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2009 22:41:52
Svar/Indlæg:
2599/378
Lydder godt, så skulle løsningen stå lige nede under #0 🙂


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2009 22:42:31
Svar/Indlæg:
4230/89
lyder som en god idé,
tror desværre bare der ville ligge en del arbejde i det, og at det måske hurtigt ville blive ligeså nemt bare at søge på forummet 🙂

men ja, har da også tit selv tænkt på,
at hvis man nu have en form for "Error Search Engine", hvor man kunne taste sit hardware ind, og så nogle stikord... og så kunne den søge og finde ligende tilfælde, og ergo løsningen 🙂


slp^
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2009 23:40:56
Svar/Indlæg:
321/99
Det er faktisk ikke en ringe ide.

Det kunne laves således:

Når en bruger, der har et problem, vil oprette et nyt indlæg, bør der være et skrivefelt mere, hvor man kunne beskrive selve problemet på en måde, som en senere søgning kunne lede efter.

Det kunne selvfølgelig godt bare gøres med overskriften, men igen. En overskrift ser bedre ud på forummet, end en masse stikord. (Fx. "Hjælp, min PC genstarter hele tiden", hvor trådstarter så kunne have skrevet disse stikord: Spontan, genstart, Vista, 32bit, måske-for-meget-pr0n) Stikordene bør selvfølgelig ikke være synlige på forum oversigten, da det nok vil rode en del..

Hvis der så findes en løsning, kunne det helt sikkert være fedt at kunne tilføje en løsning og derefter tilføje hele tråden til en database, som der så kan søges i. Tror det kunne blive ret nemt at finde et problem/løsning i forhold til en almindelig forum søgning.


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 00:28:36
Svar/Indlæg:
3410/199
Ideen er faktisk rigtig god. Jeg er bare bange for, at vores programmører har ret meget at se til for tiden, desværre.

Smider det lige videre til crew.


JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 10:28:16
Svar/Indlæg:
1000/101
Lign. findes faktisk på forummet kandu.dk, der er det bare indrettet sådan at trådens "skaber" udlodder ponit for det rigige, endegyldige svar, og den der så svarer får pointene. og når trådens "skaber" så har givet pointene bliver tråden lukket, og angivet som besvaret i forummet.

Point-systemet er lidt ligegyldigt hvis du spørger mig, men det at kunne lukke en tråd og den så måske for et logo eller noget der angiver at problemet er løst er sådan set meget smart 🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 11:07:33
Svar/Indlæg:
828/108
Ja lige præcis, - for intet er jo så problemfyldt som PC-verdenen, og intet er samtidig så besværligt at søge svar på. Der er så mange variationer af problemer at man nærmest ikke kan se skoven for bare træer.

Men hvor vidt ville det være muligt at integrere sådan en del i dette website?


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2009 18:17:30
Svar/Indlæg:
828/108
op


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2009 18:18:15
Svar/Indlæg:
828/108
Hehe, måske ikke så god en idé alligevel siden flere ikke kommenterer det :)

Forsøget værd anyways!