XP >> Vista > Windows 7
And that's the way the cookies crumble 😎
Det er fint, hvis man vil sidde og wanke til et nu 8 år gammelt operativsystem. Det er prisværdigt og tænk, hvis Windows 98 SE havde overlevet helt op til 2006. Men man er nu en gang nødt til at følge med udviklingen, og at forvente at et nyere operativsystem skulle være mindre krævende?
Hvorom alting er. Så er Windows 7, på stort set alle områder, præcis sådan som Vista skulle have været fra start. Personligt, så vil jeg være en af de første til at stå i kø, når Windows 7 rammer butikkerne. Ingen tvivl om dét.
At Windows 7 kører bedre på min laptop, end Windows Vista, er jo kun positivt, og ja. Der er blevet skåret en del fedt væk. Jeg tror, at Windows 7, er præcis det Windows alle Vista-basherne havde forventet Vista skulle være. Jeg kan kun udtrykke mig i positive gloser, og jeg sidder kun med en beta.
Granted - Vista kørte også fint i pre-release udgaverne, men det når til gengæld heller ikke Windows 7 til sokkeholderne.
Mht. gaming, så går jeg ikke så forfærdelig meget op i frame-rate, ud over at jeg ikke vil se hakker. Derudover, så kører jeg som regel med Vsync slået til, så op til og med 60 fps, er jeg hamrende ligeglad med, om mit grafikkort spytter 60, 80 eller 200 billeder ud i sekundet. Bare det ikke ryger under "spilbart" 🙂