xp vs vista vs win7

Diverse d.  27. januar. 2009, skrevet af Clintin
Vist: 307 gange.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 12:14:21
Svar/Indlæg:
1317/46
Der er formentligt mange som er interesseret i at se hvordan win7 yder i forhold til win xp, Firingsquad har testet win7 mod xp og vista, og det ser da lovende ud:
http://firingsquad.com/hardwar...
Adolph

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 12:24:25
Svar/Indlæg:
1369/75
XP ftw 😎

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 12:51:13
Svar/Indlæg:
6531/410
et beta systen der følger et system der har flere hår på bagen og en masse opdateringer klart flot klaret af win 7.

nægter at køre xp det er squ for grimt :)

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 12:56:18
Svar/Indlæg:
8762/174
Nægter også at køre XP mere bruger det godt på en virtual maskine på min bærbar men det er kun til undervisning.

Vista køre godt Windows 7 køre endnu bedre så glæder mig til det kommer udi fuld version 🙂

korben

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 13:07:36
Svar/Indlæg:
1081/251
Hvad er XP ? ( joke ) men det er total bye bye for mig.

Jeg har brugt Vista fra beta og op til nu. Og det er bare helt ok. Jeg forstår ikke hvad folk har imod dette OS. Og lige nu har jeg Windows 7 på min laptop og det ser også ud til at være helt ok. Kan ikke se at der lavet så meget om.

wendigo

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 13:16:40
Svar/Indlæg:
1069/157
xp helt klart. Der er intet nyt under solen i vista, som kan få mig til at skifte.
Udover det, så mangler vista også directsound3d. Dvs i mange spil, kan der ikke gengives EAX effekter. Creative lavede så noget der hedder alchemy, men det understøtter altså ikke alle spil. Nye såevel som gamle.

Så vista røg ud af pc'en, og skal aldrig have det shit på min pc igen. Næ, jeg forbliver på xp, indtil windows 7, har fået lidt rettelser. Windows 7 ser meget lvende ud i modsætning til vista.

Men okay, i princippet kører jeg jo ikke på et rent xp, men xp x64 edition. Og den er jo basseret på windows 2003 server.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 13:20:28
Svar/Indlæg:
23132/740
XP >> Vista > Windows 7

And that's the way the cookies crumble 😎

Det er fint, hvis man vil sidde og wanke til et nu 8 år gammelt operativsystem. Det er prisværdigt og tænk, hvis Windows 98 SE havde overlevet helt op til 2006. Men man er nu en gang nødt til at følge med udviklingen, og at forvente at et nyere operativsystem skulle være mindre krævende?

Hvorom alting er. Så er Windows 7, på stort set alle områder, præcis sådan som Vista skulle have været fra start. Personligt, så vil jeg være en af de første til at stå i kø, når Windows 7 rammer butikkerne. Ingen tvivl om dét.

At Windows 7 kører bedre på min laptop, end Windows Vista, er jo kun positivt, og ja. Der er blevet skåret en del fedt væk. Jeg tror, at Windows 7, er præcis det Windows alle Vista-basherne havde forventet Vista skulle være. Jeg kan kun udtrykke mig i positive gloser, og jeg sidder kun med en beta.

Granted - Vista kørte også fint i pre-release udgaverne, men det når til gengæld heller ikke Windows 7 til sokkeholderne.

Mht. gaming, så går jeg ikke så forfærdelig meget op i frame-rate, ud over at jeg ikke vil se hakker. Derudover, så kører jeg som regel med Vsync slået til, så op til og med 60 fps, er jeg hamrende ligeglad med, om mit grafikkort spytter 60, 80 eller 200 billeder ud i sekundet. Bare det ikke ryger under "spilbart" 🙂

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 13:25:41
Svar/Indlæg:
1369/75

"et system der har flere hår på bagen"

Mente du år? 🤣

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 13:28:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Hvis du havde mødt Devil_DK *irl* ville du vide, at det ikke er en typo 😕 😲

🤣 😎

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 14:28:35
Svar/Indlæg:
905/100

Jeg er delvist enig...
Jeg vænnede mig lynhurtigt til Vista's udseende. Men jeg er stadig neder over at XP ikke kan køre på min pc 😩
For Vista er virkelig ikke noget at råbe hurra for... Tværtimod.

Efter at have prøvet Win7, må jeg sige at den er alt det som Vista skulle have været - og lidt til.. Og så er det endda en beta.. Rigtig flot klaret af m$! 😀
Dog frygter jeg, at de laver deres sædvanlige trick - så den endelige version lever op til alt hvad man frygter...

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 14:34:50
Svar/Indlæg:
1317/46
#4 Problemet med Vista er at det ikke lige så behageligt at bruge. Jeg har XP på min stationære og vista på bærbare og som værktøj er XP klart bedre. Problemet med Vista er at de har ændret en masse fra XP som fungerede fint og fjernet andre som også fungerede fint. Her er en liste:

XP's indbyggede program til at brænde CD'er med er fremragende, Vista er elendigt

Når jeg holder ctrl nede i XP og åbner en mappe åbnes den i et nyt vindue, den funktion har jeg ikke fundet i Vista

Alle Vista sikkerhedsforanstaltninger til grin og bare i vejen og ja jeg ved XP er også smittet og meget af det kan slås fra, men jeg har betalt for det under alle omstændigheder.

Når man går ind i tilføj fjern programmer, tager det stadigt for lang tid før der er en oversigt over alle programmer.

Gennerelt en masse småting som var mere effektive i XP samt en masse småting spm var dumme i XP og som ikke er blevet bedre.

Det største problem er at jeg ikke arbejder mere effektivt i Vista en XP, derfor vil jeg ikke spilde penge på vista til den stationære Win7 eller ej.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
27-01-2009 14:36:31
Svar/Indlæg:
4033/364
win7 ser helt klart lovende ud (og den er hurtigere end Vista på min bærbar).. selvom den ikke kan encode i min virtuelle maskine (ser ellers ud til at den kørere, men der mangler 90% af filen)..

Vista kan virkelig lave rod i netværket - tror faktisk at vores IT organisation fik frarådet at prøve vista i vores netværk af MS..

i min verden er Vista den nye Windows Me, en kort overgang for at der så kommer noget der er meget bedre..

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 15:11:37
Svar/Indlæg:
5891/423
Win7 er godt, DOG HAR DEN IKKE EN REGISTERINGS DATABASE!? WTF!? kan ikke registere nogle .reg filer nogle gange!