Forældre til onlinebørn?

Hyggehjørnet d.  27. januar. 2009, skrevet af 1EaR
Vist: 389 gange.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 15:19:41
Svar/Indlæg:
5750/124
Hey alle sammen.

Kan se inde på comon der er kommet et nyt site ved navn http://onlineboern.forbrug.dk/ hvor forældre kan uddele erfaringer, og stille spørgsmål omkring børn og computer brug.

Jeg har da selv givet min mening der inde (er klart den der har skrevet flest indlæg, den nærmeste er på 1/3 af mig, og hun har 8 post!). Jeg har lidt på fornemmelsen at dem som bruger det mest søger hjælp om små ting, fx om WoW er kan spilles af en af deres børn, pga. af alderen, samt sites med små spil 😀 Kunne være vi skulle give "staten" lidt støtte for enengangs skyld.

Jeg synes selv det er et fedt alternativ, så forældre også har noget konkret at gå efter, i stedet for at gå død i side op og side ned, eller bare tager den nærmeste og bedste forklaring og mening. Hvad synes i?

http://www.comon.dk/news/forvi...
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 15:26:40
Svar/Indlæg:
5421/53
Nogle syrede mennesker der findes derinde.. 😐

Som den hvor hun skriver at "min "store" søn spiller Runescape, og nu er han begyndt at spiller CSS."

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 15:29:30
Svar/Indlæg:
5750/124
#1 den skulle jeg også mene at jeg har kaldt for "normal" udvikling af interesse. Men det er jo også mest til de lidt ældre 🤣 (ikk som os to). Jeg har bare lyst til at give lidt hjælp, så er samfundstjenesten udtjent hvis det skulle være nødvændigt

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 15:31:28
Svar/Indlæg:
5891/423
WarCraft
Mine børn spille WarCraft hjemme hos deres far, og vil spille det hos mig også, men jeg har kigget lidt på det, jeg synes det ser lidt voldsomt og voldeligt ud for små børn som mine fra 6 til 10 år. Der står også 12år+ på spillet, men er det sværdhedsgraden, eller er det minimumsalderen? Hvad synes I om spillet i henhold til alder?

🤣 🤣 🤣 🤡 🤡

Zessen

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 15:38:43
Svar/Indlæg:
92/7
"Only in America"

.. Nå nej 😳

Tror det egentlig problem ligger i, at der er større sandsynlighed for at forældre tager det negative til sig, end det positive deres børn har at sige.

Måske det ville hjælpe at høre det fra en side som den der linkes til.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:04:01
Svar/Indlæg:
7111/480
det er da bare fordi de er så bekømeret og ikke forstår så mange ting syns det er lidt svot af 0# skriver der inde når han er 18år gamel og går ud fra han ingen børn har det er ikke ondt ment men kune forstile mig man for et anet syn på tinge når man selv for børn og blivere mere beskøtne overfor dem har dog ikke børn selv og skal ikke have nogle 🙂 men korte af det lange er jeg syns siden er en god ide og til wow diskosionen syns ejg ikke det er fedt de spiler det de er for små og de ødeliger det måske ldit for andre spielr med af skrive dumt ting eller havd ved jeg mmorpg er til folk der kan engelsk eller gøre sig lidt forståligt som min. i det man skal iverfal kune kominukere med andre spilere

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:12:25
Svar/Indlæg:
1471/40
Børn SKAL ikke lære at spille computer spil. BASTA!
Er pisse træt af at få tæv af en 12.årig i counterstrike 🤣

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
27-01-2009 16:36:16
Svar/Indlæg:
5363/442
"Onlinebørn"

Lyder mest som et vituelt barn, som en slags Tamagoti på nettet 😲

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:38:36
Svar/Indlæg:
5750/124
#6 LOL! 🤡

#5 Jeg forstår udemærket din pointe, også derfor jeg håber de er klar over jeg ikke har børn, men at jeg virkelig håber på at fremme forståelsen for hvad fx WoW er for en størrelse. Jeg siger jo ikke at computer spil kun er guld og grønne skove, men i stedet siger folk skal tage stilling selv, men at jeg vil hjælpe dem med at finde ud af hvad det forskellige er for nogle størrelser 😉 Jeg har sågar lavet et indlæg hvor jeg forklarer (med blødende taster) hvordan man kan begrænse sine børns færden, eller hvor længe de kan færdes på nettet.

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:39:01
Svar/Indlæg:
1471/40
#7. God ide. Så kunne man "uploade" ungerne for en dag eller to. 😀

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:39:36
Svar/Indlæg:
1889/115
wtf?! Onlinebørn? 😲

🤣

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:43:45
Svar/Indlæg:
7111/480
8# jep så det godt det med timer på nette 🙂 btw kan huske den gang jeg ikke var så gamle kan sku ikke huske hvad jeg var i år men den gang ahve vi isdn og så have jeg et krus med penge jeg fik så nolge is altal gruner om ugen tro ejg det var så kune ejg selv vælge hvornår ejg vile på entte da det krote så og så emget i timen så beatle ejg bare med mit krus med penge i og kune til føre flere af mine lome penge men fik så altid nolge en gang om ugen men kraver sedfølig man er ærlig og ikke bare sider online og misbruger det 🙂 godt adsl er opfunet 😀

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:45:21
Svar/Indlæg:
5750/124
#alle, er der nogle af jer som vil hjælpe "staten" lidt, eller skal i bare have en billig griner 😛

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:48:13
Svar/Indlæg:
1471/40
#12. Det er da et udemærket initiativ, men børn er jo(heldigvis) forskellige, nogle skal have frie tøjler, andre har virkelig behov for overvågning

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 16:52:48
Svar/Indlæg:
5750/124
#13 jeg mener også mest fortælle de "ikke indivdede i det hellige-super-duper-ekstremt-kodylt-übe-nice computerspils halløj". Det er jo netop der den går galt for mange, de kender kun det negative, for man hører jo aldirg i nyhederne om ham den søde dreng som godt kan finde ud af at spille GTA, fordi han er en ud af alt for mange, mens man hører om den ene stjerne psykopat som forældrene har forsømt siden han var lille, da han stjal en taxi og dræbte chaufføren i Thailand! Det er her filmen knækker lidt, for knægten havde sku nok gjort noget dumt alligevel, måske ikke stjålet en taxi, men måske så bare drukket lidt blod fordi han havde hørt om oldtidens ritualer! 😕

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 17:04:07
Svar/Indlæg:
1037/59
Jeg havde et årsprojekt her for 6 uger siden. Hovedemnet var Påvirkninger.
Min gruppe, to drenge og to piger, havde valgt medier som underemne.
Vi interviewede en professer inde for medier og mediernes påvirkning på Danmark.
Vi stilte ham også spørgsmålet: "Påvirker voldlige computerspil unge, til at blive mere voldlige?"
Og han svarede: "Nej. Der er blevet forsket meget indefor netop det, og man har ikke fundet unge mennesker mere voldlige efter at havde spillet voldlige computerspil, over en længere periode.

Kort fortalt, voldlige computerspil påvirker ikke unge mennesker til at blive mere voldlige.

Det kunne godt være at nogle af Jer forældre, gerne ville vide mere om det, for det er typisk et spørgsmål mange forældre, hvis børn spiller computerspil, gerne vil vide svaret på. 🙂

Håber det kan hjælpe, men man skal nok ikke sætte ens 6-årig søn/datter til at spille Dead Space, Left 4 Dead, Bioshock eller lignende. 😛

Btw, fik 12, efter den nye skala. 😀

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2009 17:04:58
Svar/Indlæg:
1471/40
#14. Tror ikke på at børn eller andre bliver psykopater at computer-spil, ikke engang som katalysator. De tilfælde man hører om, hvor diverse spil får skylden for en voldelig handling, er det jo et dybere liggende problem der er årsagen. Men måske ville det være en ide at opdrage forældre til "online-børn". Som du siger hører man de utroligste ting når forældre drøfter nettet.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2009 17:07:26
Svar/Indlæg:
5750/124
#16 du forstod min pointe 😀 ... Det var mest ment som det kunne være nogen der kunne afgives en realistisk idé om hvad de forskellige spil er, osv. Det er lettere at stole på en menneskemængde man ikke kender, i stedet for 1 enkelt person