-> #13
Du kan jo altid prøve ad, og se om det fungerer. Hvis ikke, så kan du jo blot købe dig en anden strømforsyning. "Faren" er jo blot, at du kan risikere at der sker skade på dit hardware. En "+80"-strømforsyning er ofte af en rigtig god kvalitet, men der er ingen strømforsyning i hele Verden der har godt af at køre på kanten konstant.
Så jeg ville samle maskinen, se om det kørte. Hvis ja, fortsæt.
Jeg ville smide et spil/program på, jeg ofte bruger, og langtidsteste. Hvis ja, klap i hænderne.
Hvis et af de to ovenstående ikke fungerer efter hensigten, er løsningen jo umiddelbar. Man finder sig blot en kraftigere strømforsyning 🙂
Når nu systemet ved Tomshardware.com trækker omkring 600 Watt, så ville jeg umiddelbart sige: Watt * 1.25 (25 %) = Den størrelse man skal have sig.
Og det er kun hvis det er en +80 strømforsyning. En 600 Watt strømforsyning vil leverere 600 Watt i spids, uanset hvordan man vender og drejer det. En +80'er sikrer blot, at trækker computeren 300 Watt ud af kontakten, så går minimum de 80 % til at køre systemet, og forsvinder ikke blot ud i luften.
Så +80 Watt er vel, på en måde og indirekte, en form for kvalitetsstempel.
Men det er absolut ingen garanti for, at den ikke kan dø, som al anden hardware 🙂
Så eksemplet med de 600 Watt: 600 * 1.25 = 750 Watt - blot for at følge den til dørs.