-> #5
Alt efter om det er CS3 eller CS4 pakken, er det ikke helt ligemeget hvad du vælger at fokusere på.
Du kunne vælge en maskine såsom en Lenovo 3000 V200, der har en nyere Penryn CPU, men samtidig et svagt grafikkort. Den ville være udemærket til Photoshop og InDesign.
Du kan også vælge en maskine, der har eksempelvis et Geforce 8400M, 8600M- eller nyere (helst nVdia), som kan aflaste CPU'en, og det er noget der kan mærkes.
Jeg kiggede selv en del på Lenovo 3000 V200, med en 2.4 GHz Penryn. Mit eneste alternativ skulle have været en MacBook.
Da jeg så endelig fik pengene, blev jeg nærig, og købte en Dell XPS M1330 der er konfigureret som flg.:
Core 2 Duo T5500, 1.66 GHz
2 GB RAM
160 GB harddisk
Geforce 8400M GS (128 MB)
13.3" skærm.
Den trækker Photoshop og bridge, næsten lige så godt som min gamle stationære:
Core 2 Duo E8500, 3.16 GHz
8 GB RAM
320 GB harddisk
ATi Radeon HD4850, 512 MB
Jeg har så valgt at koble laptoppen til en 24" skærm, når jeg sidder derhjemme og abejder. I 'felten' er 12.1"-13.3" fuldstændig håbløst. Men det er mere pga. skærmens fysiske størrelse.
Du lyder som en, der bare skal have et godt forslag kastet i nakken. Så mit bedste forslag til dig må nok være noget alá en MacBook. Det vil du ikke blive ked af. Se om du kan finde en brugt model, gerne med Intel GMA X3100 og så en 2.4 GHz CPU (det er de 'nye modeller' inden Alu'erne kom). Den kan ligeledes trække Photoshop uden problemer 🙂