Har idag installere Virtual pc 2007 på min bærbar da vi skal bruge det til OS undervisning.
Jeg har lavet en virtual xp installation med 1 gb ram sat af det systemet og det fungerede fint og det hele men installation var ufattelig langsom og det går eget langsomt i xp.
Kom lige til at se at cpuen i den virtuale xp køre 100% næsten hele tiden bare ved at jeg flytter rundt på musen bruger den 60% 😐
Installationen detektor min cpu som en Pentium 3 selv om det er en T5450 core 2 mobile 🤡
Nogen der har lidt erfaring på virtual pc og kan hjælpe mig med dette lille problem?
Det køre på vista 64 business har hentet VPC via mit MSDN login i en 64 bit version.
Jeg køre med en Virtual XP pro 32 bit men den bad mig om at installere noget i den virtuale xp og den virker hurtigere nu selv om cpuen ligger på mellem 60-100% konstant
Nu skal vi VPC da det er i forbindelse med skolen men jeg kigger lige på de andre også 🙂
Har også lige et tillægs spørgsmål
Det er jo meningen at vi skal rode med reg filer og andre vigtige system filer for ligesom at se hvordan det hele hænger sammen.
Og det vil jo ske at en eller flere filer smuttet i svinget så man er nød til at ligge en ny virtual OS ind igen på ny.
Men for at spare mig selv for en masse bøvl og tid vil jeg gerne lave et image af XP så jeg bare kan ligge det ind igen så det klar igen hvis det hele skulle fucke op.
Men hvilket program skal jeg bruge til dette?
Jeg kender godt til Norton Ghost men de vil have penge for det de røv huller ☹
Findes der et program der er gratis free to download osv der kan klare opgaven?
Skal ikke kunne sige om man kan kopier den ved jeg ikke det er første gang jeg har fat i VPC og er ved at lege lidt med det nu for ligesom at vænne mig til at bruge det.