Mig bekendt er det kun CSO der er har lov at lave en ISF kalibrering? Og mange af de andre forhandlere benytter vist CSOs teknikere til at foretage kalibreringen.
Men man skal måske lige have med i overvejelserne, at ISF kalibreringen ikke nødvendigvis gør billedet mere sprælsk eller spændende at kigge på! Det optimere korrektheden af farverne osv. i forhold til originalen.
Om det kan betale sig, er vel en smagssag, men ville nok ikke ofre det på et tv, vis model nummer ikke er på den aller øverste hylde...
Jeg har ikke fået den foretaget på mit eget, men luskede mig til parametrene fra en med samme model, som havde fået den lavet... Det er self. ikke 100% ens, men den er tilnærmelsesvis korrekt, og så har jeg ellers justeret det til det jeg finder mest korrekt ud fra de parametre. Men jeg har da til tider overvejet at få det rigtig kalibreret, for når man har smidt 28.000kr. for et tv, så kan man godt tillade sig at gøre lidt ekstra ud af det.
Men synes nu også hifiklubbens tilbud lyder for billigt? Kunne forestille mig at de nok kræver en faktura på tv'et fra deres egen forretning 😉