#9: Der er jeg så ikke helt enig i. Jeg har haft HD4870x2, når det kørte var det kanon, men når det failede, så failede det bigtime. Ydelsen var aldrig lige så konsistet i flertallet af de spil jeg spillede med 9800GX2 kortet. Micro-stuttering var særdeles tydeligt i Race Driver Grid. 9800GX2 (og alle SLi/CF setups for den skyld) kæmper også med lidt micro-stuttering, men ikke i sådan en grad at det ikke føles "flydende". Det kan ikke forklares, det skal opleves og så kan man "se" forskellen.
Jeg gad ikke sidde med et kort der var kanon hurtig i nogen ting og kun middelmådigt i andre fordi CF'en ikke var optimal. Så hellere et kort der gik midt imellem, og derfor gik jeg tilbage til 9800GX2.
Det med reviews etc er ofte en meget enkelt sidet affære. Der hvor CF'en måske er god er på de populære titler som Crysis, COD5 etc - men hvad med på de mindre kendte titler, og endda nogle lidt ældre spil ?. Det er naivt at tro at folk ikke spiller andet, men det er som om det ikke er gået op for alle anmeldere.
F.eks mit Falcon 4.0 Allied Force kørte elendigt på HD4870x2 kortet - ok en overdrivelse, men ihvertfald med en ydelse som svarende til eet kort, hvor imod med 9800GX2 ja der kørte det ihvertfald ikke som det svarede til eet 8800GTS kort.
Jeg er på ingen måde ude efter HD4870x2/4850x2, men jeg synes fandme ATi snart må gribe fat om bollerne og få det CF support op i omdrejninger. Det er blevet bedre, men ikke godt nok. Selv ATi Rage Fury MAXX Dual GPU kortet, havde kanon potentiale, og det ydede dejligt, men igen blev det hele saboteret af ELENDIGE drivere ! der kom kun TO... TO drivere til MAXX kortet.
Jeg kan lide ATi kortene som single kort med kanon ydelse, men multi-GPU løsninger der tager jeg stadig NVIDIA.