Intel Matrix advarer ved SMS

Diverse d.  29. januar. 2009, skrevet af NickKokkedal
Vist: 304 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2009 21:37:02
Svar/Indlæg:
2600/84
Næsten hver gang jeg får en SMS, siden jeg fik min nye telefon, siger mit INtel matrix storage manager noget med, at en enhed på port 0 blev tilsluttet, men et eller andet blah blah blah... Det giver ikke rigtigt nogen mening det den siger, og det kommer kun når jeg får en sms.

Tidligere havde jeg det problem, at hver gang jeg fik en sms frøs min computer totalt, og så døde en af mine diske i mit RAID0 lidt senere. Har nu fået en ny via RMA og formateret osv, og den fortsætter med at give mig de der advarsler, dog uden nogen form for lag, som der var tidligere (har sat 2 jumpers på harddiskene, Spread Spectrum Clock... ved ikke om det gjorde forskellen).

Det var efter jeg fik en 3G telefon. Satte den til kun at køre på GSM, og det gjorde problemet lidt mindre, men den gør det jo stadig lidt.

Er der andre der har haft lignende oplevelser, og eventuelt en forklaring/løsning?
Spagme

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2009 22:56:58
Svar/Indlæg:
792/52
Min computer fryser, så den skal genstartes hvis jeg ligger min mobil på kabinettet, vi har rimelig dårlig, signal herude, så hver gang den lige mister signalet og får det igen, så frøs min com sgu. Det der med at den advarer hver gang du får en sms, kan det ik være fordi din mobil, vibrerer og det gir en lidt løs forbindelse i stikket?

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2009 02:59:08
Svar/Indlæg:
2127/11
Det lyder som elektronisk støj. Altså som i at den omtalte enhed på bundkortet er voldsomt modtagelig for indstrålet støj, og reagerer mindre heldigt på en skide sms.

Jeg har ikke Intel grej, ud over min bærbare og en gammel server. Ingen af dem gør det. Men jeg kan da også vanskelligt forestille mig, at det er den gængse standard på Intel boards. i så fald ville AMD have en væsentligt større markedsandel sku man mene :-p

Spændende at se om der kommer nogle løsninger på problemet. Kablerne er vel altid et tjek værd, men ellers kunne det være en defekt på boardet.