Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 13:07:42
Svar/Indlæg:
3410/199
Hej allesammen.
Jeg har virkelig brug for hjælp. Har fået et socket 754-setup ind ad døren. Bundkortet er et Via K8T800-baseret Epox EP-8HDA3+.
Jeg kører to SATA-diske i IDE-mode, altså ganske normalt. En systemdisk og en ekstra lagerdisk. Ikke noget fancy raid0 eller andet, da jeg ikke orker at skulle lege med floppy-drev.
Jeg prøvede så at installere XP Pro. Det gik sådan sent fint nok, indtil jeg ville tvinge den ind i safemode efter genstart. Så under bootup presser jeg F8 alt det jeg har lært, hvorefter den først ryger ind i noget MBA-menu, som åbenbart er noget med boot-up via netværk, hvorefter den siger den klassiske "disk boot failure bla bla bla".
Jeg prøver så at reinstallere XP 2-3 gange efterfølgende. Jeg får fint installeret det, men efter første restart af PC'en gider den ikke at komme videre. Jeg har været i BIOS og slå alt netværksboot og alternate boot fra, men lige meget hjælper det.
Jeg har prøvet at skifte rundt på SATA-portene på bundkortet osv, men intet hjælper. Har også prøvet med forsk. ramklodser i forsk. slots. Er stensikker på, at diskene virker 100%.
Hvad I alverden kan det skyldes?
Mvh Simon