En interessant poll.

Hyggehjørnet d.  30. januar. 2009, skrevet af ~ashes~
Vist: 502 gange.

~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 19:08:24
Svar/Indlæg:
828/108
Hej, tjek denne poll. Den forekommer måske nogle lidt sær, men ikke desto mindre en undersøgelse der i mange andre lande gøres stor seriøsitet ud af.


Synes du at føle at en stor forandring nærmer sig?

http://www.99polls.com/poll_44...
Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2009 19:11:43
Svar/Indlæg:
1214/62
Hmm kan ikke rigtig se det store i den?


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 19:16:54
Svar/Indlæg:
828/108
Det kommer vel an på hvad du leder efter :)

Det er da sjovt at man i USA, Frankrig, Tyskland, Spanien, Libanon, Holland m.fl. har store udslag på at folk generelt føler at en stor forandring for menneskeheden er på vej? Den kollektive viden er en stor database hvis man tør tro på den!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 19:22:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der var et lign. eksempel, lige inden 11. september 2001.

Jeg ved ikke rigtigt hvad ovenstående kan bruges til, da der indtil videre er 7 som har svaret. Hvorom alting er, så vil man jo "altid" forvente, at der er ændringer på vej. Så måske vi kunne hive den frem igen 21. december 2013, og status ikke har ændret sig.

Derudover, den poll, som der er flest deltagere ved, har godt 15.500 svar - jeg ved ikke hvor repræsentativt det er, for hele "menneskeheden".


Sdammads
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2009 19:36:59
Svar/Indlæg:
1037/59
#3
Meget enig.


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 19:53:26
Svar/Indlæg:
4156/111
Hvornår sker der ikke noget nyt? 😕


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 02:11:22
Svar/Indlæg:
828/108
Hehe, jeg forstår du skriver som du gør... Denne er dog bare til for at få folk til at stemme, og evt. følge dens udvikling. - Altså ikke et eksempel på vores tendenser endnu. Jeg siger ikke der ligger noget særligt i det, andet end det da er interessant for nogen. 🤡


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 04:25:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Lalala 🤡 - Gem da lige den smiley væk, tak.

Det var nu ment dybt seriøst. Det er da en plat poll, at spørge: "Forventer du ændringer i fremtiden?".

Det er da lige omtrendt så brugbart som:
"Mangler du penge?"
"Kunne du bruge mere fritid?"
"Er Jorden rund?"
etc. osv.

Helt ærligt, så ser jeg ingen anden berettigelse for den slags polls, ud over, at de placerer sig i kategorien: "What-ever the fuck du har lyst til at svare 'ja' til"-kategorien.

Jeg kunne da også lave en lign. poll, med omtrendt samme seriøse budskab:

"Tror du, at du vil blive ældre med alderen?"


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 10:16:33
Svar/Indlæg:
828/108
Der står ikke forventer, men fornemmer - der er ret stor forskel.

Du er da i øvrigt helt selv herre over om du vil stemme eller ej, om du kan li' det eller ej og hvad end du får ud af den er jo op til dig. Nogle stemmer, nogle gør ikke, og dem er du så én af :)

Hvad end du får ud af at proklamere din holdning til selve poll'en ved jeg dog ikke!?
Som så mange gange før her på HWT må jeg sige, vi er forskellige i opfattelse allesammen, nogen for noget, noget for nogen, og det burde være svært at have noget imod!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 16:53:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Det jeg mener er blot, at der er ikke grund til at tillægge den slags ting mere værdi, end de reelt har. I så fald, vil der jo være dommedagsprofetier over alt og hele tiden. Selvfølgelig er jeg selv herre over, om jeg vil stemme eller ej. Det er ikke dét der er pointen.

Vi har jo, før diskuteret dette, og jeg tror da også, at vi i al venskabelighed, kan blive enige om at vi ser vidt forskelligt på dette emne 🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 16:32:40
Svar/Indlæg:
828/108
Hvad end du synes om den poll, så er det jo ikke desideret forum-mindet, at degradere folks tråde?!? Det kan du da ikke stå inde for?

Det er så let at kritisere, hvis du ikke kan li den, så undlader du bare at kommentere det. Jeg tror der er noget der er ved at stige dig lidt til hovedet, det skinner da igennem ;)

Lad du bare mig om det her, så passer du dit :)


NB: Til de der stemmer, mange tak, jeg synes det er sjovt at følge!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 16:33:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Hva' fanden er det for et lortesvar at komme med? Det havde jeg alligevel ikke troet om dig 😐 :'-(


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 16:35:37
Svar/Indlæg:
828/108
#11 Og det blev bedre med din sidste kommentar her? hehe... Jeg synes bare ikke det er første gang du kommenterer noget jeg skriver med en negativ kritisk holdning. - Det er slet ikke meningen med det her... Stem eller lad være!?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 16:40:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Men selvom jeg er uenig med dig, kan vi da for pokker vel godt holde det over personlige svinere, frem for at skrive pis om, at jeg sidder og sindssyg i knolden?!

Er det diskussionen: "Tag det, eller fuck af"? Vi har gang i. Fair nok. Men ikke desto mindre, så anser jeg den slags som værende dommedagsprofetier og henstillinger om massehysteri, hvilket jeg ikke kan sympatisere med.

Anarki, frem for tovtrækning? Jeg kunne da godt sidde og give dig ret, da jeg også synes det er interessant at følge med i. Men nu vælger jeg at stå i den anden af tovet og hive i den anden retning.

Så fremt for at fyre en masse pis af om, hvor skæv jeg er, så tag da kampen op og lad være med at spille offer-kortet. Det er jo noget af det mest usle.

For fanden da ~ashes~. Tror du seriøst, at jeg gider at spilde min tid med personlige vendettaer i dine tråde? Se det da heller for hvad det er. En interesseret, der bare står og råber på den anden side af hegnet 😉 😛


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 16:48:20
Svar/Indlæg:
828/108
Ingen her har skrevet at du er sindsyg i knolden? Det kunne jeg ikke i min vildeste fantasti forestille mig du var. Men det er dog ekstremt irriterende når folk degraderer andre med deres pessimisme. Hvis du ikke kan lide idéen om denne poll, ja så undlader du at stemme, eller stiller de nødvendige spørgsmål der skal til.

Det kan du vel nå til erkendelse med eller??

Det er jo bare en soap-box tråd, som jeg finder interessant, især på baggrund af andre landes lignende polls, og hvad end du synes om det, så er der altså alene i USA flere millioner mennesker der har afstemt stort set samme.

Det her handler ikke om at du og jeg er uenige, slet ikke. Du har jo muligheden for at stemme hvad end du synes ud af de 8. Jeg er sikker på din mening er repræsenteret nogenlunde i en af dem?

Så giv mig lige en ordentlig grund til ikke at synes det er lidt sært du proklamerer dig i forhold til mig og tidligere tråde?!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 16:55:56
Svar/Indlæg:
828/108
Der er i øvrigt noget du har HELT misforstået, men som er din forudintagede indstilling til mig! Dette har INTET, absolut INTET med dommedag at gøre, ligeledes havde min tråd om 2012 det heller ikke...

Folk ser, læser, sammensætter ting alt for let. - Jeg interesserer mig for det, men er hverken troende, dommedagsprofet eller sortseer (og hvad end du kunne tilføje).

Tværtimod, jeg forholder mig meget objektivt til ting, og vil altid have beviser før jeg tror. Men jeg vil ikke undlade at tro der findes mere mellem himmel og jord, og denne poll handler om fænomenet "kollektiv viden" og slet intet om dommedag. Dog er det helt bevidst at jeg har tilføjet søgeord som 2012 og threat mv. da det jo er nogens overbevisning.

Som sagt, du kan synes hvad du vil om mig og denne poll, og hvad end du kunne pege ud i denne sammenhæng. Men du modtager ikke tak for din pessimisme, det er vel forståeligt!?