Billigeste abn. + mobil ?

Hyggehjørnet d.  30. januar. 2009, skrevet af damp barn
Vist: 722 gange.

damp

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 20:01:58
Svar/Indlæg:
1040/106
Hey OC's 🙂
skal bruge jeres hjælp nu :)

Hvilket mobil selskab, har det billigste abn.
+ et godt tilbud på en god mobil.
dvs. en samlet pris a 6md. på max 2000kr

pfh thx :yes:
CF

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 20:50:45
Svar/Indlæg:
4689/105
"3" har en masse billige tilbud.

http://www.3webshop.dk/hi3g/we...

Jeg har haft "3" siden august, og jeg har været tilfreds indtil nu. Ingen problemer af nogen art.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 20:53:52
Svar/Indlæg:
4689/105
Sony Ericsson K660i har jeg. Det er en rigtig lækker mobil. Den kan ikke noget vildt, men den er rigtig lækker at skrive på, og den har et fedt design.

Jeg var først bange for de små taster fordi jeg har nogle ordenlige pølsefingre, men de taster har faktisk gjordt det nemmere at skrive hurtigt, fordi at jeg ikke kommer til at ramme flere taster samtidig 😳

damp

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2009 22:57:57
Svar/Indlæg:
1040/106
takker for info.. og vil lige se den fon an..
har haft 3 før,, godt tilfreds, synes bare at mine regninger altid blev for høje 😉

men har fundet en lille lækker sag her 🙂
http://kortlink.dk/telmore/68h...

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 01:10:52
Svar/Indlæg:
4536/104
well. her er mine +/- fra de forskellige selvskaber imo.

Telia :
+Abonement muligt uden binding og med rabat hvis man allerede har tlf og ikke har behov for en ny med det samme.
+billigste fri data til telefonen + mobilt bredbånd i landet.
+ Udemærket alm tlf net.
+Billige telefoner
+utroligt billige abonementer compared to TDC/3/Sonofon
+ gode ekstre services (fri familie + telia tirsdag)
+ udemærket EDGE netwærk.
- Dårlig Kunde service
- svært at komme igennem til kunde service på mange tidspungter af døgnet
- Et meget stort og indviklet system/firma
- halv dårligt dækkende 3G net

Sonofon:
+ Udemærkede slagtilbud til tider på telefoner
+ nice at de sælger netbooks med rabat ved køb af mobilt bredbånd.
+ udemærket 3G netwærk(middel i forhold til konkurenter)
+ Rigtig god og holdbar kunde service
+ Rigtigt nice Reklamer i Tv, alt fra dukkerne og deres bold bold, til kina resturant og dansende kor der synger sonofon sange.
- Ingen direkte brugbare/mærkbare ekstre services
-halv dyre abonementer
-halv dyrer telefoner når de ikke er på slag tilbud.
-Middel pris på Mobilt bredbånd.
- Høj oprettelses afgift (249kr)
-dårlig samarbejde med alm Bredbånds udbyder(ka ikke huske navnet på dem men skod firma)

TDC:
+ Rimeligt godt 3G net
+ NIce med FLY/FRI download af Musik og fri numrer(TDC PLAY)
+ Udemærket kunde service
+ Knald tilbud med gode telefoner og rimelige abonementer alt efter forbrug.
- Stort og tungt system at danse rundt med hvis man har problemer.
- Dyre normal priser på telefoner
-halv dyre priser på nogle af abonementerne.
- Dyrt fastnet
- halv dyre 3G abonementer.
- alm data trafik fra tlf er dyrt.

3(teleselvskabet 3) :
+ utroligt godt 3G net (go netdækning + hastighed)
+ Hurtigt 3G net samt mulighed for gode(dog lidt dyre) video samtaler
+ Få gode knald tilbud på telefoner engang i mellem.
+ Rimeligt gode/billige priser på hurtig 3G til telefonen.
- Halv dårlig kundeservice
- Dyre arbonementer
- Dyrt mobilt bredbånd
- middelmådig alm telefon dækning.

CBB:
+ kunde service udemærket
+ Gode priser/takster på arbonementerne
+ muligt med tillæg til abonemtnetet med fri tale til andre på samme net (til forholdsvis lav pris)
+ rimeligt billig 3G net med sonofon dækning til lavere pris per mb men samme hastighed som sonofons.
+ ejet af sonofon
+ lavpris selvskab
- meget dyre mobil telefoner(kun ganske få er billige)
- Ikke super dækning alle stæder.
- ikke nogle fysiske butikker.
- få produkter(dårligt produkt valg)
- Ikke mange gratis ekstre services.

(Kender ikke rigtigt resten, og dette er bare hvordan selvskaberne er IMO, så det kan self variere hvordan folk ser på dem.

, et eventuelt råd kan være at købe telefonerne på nettet uden abonement , og så vælge telia/callme/cbb/Bibob eller andre der har lavpris abonementer og så benytte disse til telefonen. men i sidste ende er der ofte tjent/sparet mest hvis du har et stort forbrug ved at vælge en telefon med tilskud/rabat fra et af de firmaer som gir meget af dette, og så klare dig med et abonement fra dem af i 1/2 år, dette er sammenregnet med services oftest det billigste , hvis de har et abonement der passer til dit forbrug, og som gir go tlf rabat. 😉

CF

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 01:18:38
Svar/Indlæg:
4689/105
Det der gør "3" ret billigt (for mig i hvert fald), er at det eneste man har hver måned er et min. forbrug. Så det er ikke sådan at pengene bare ryger ned i foret på 3 uden at man kan få noget igen.

Derfor kunne det ikke svare sig for mig at købe mobilen u. abb.. Jeg kunne købe en K660i for 1200 u. abb., men gennem "3" kunne jeg få den for 1kr. og så med et min. forbrug på 199 hver måned. Eftersom jeg normalt bruger for ca. 200kr på min mobil hver måned så har jeg rundt regnet fået en ny mobil for 1kr. 😎

I de 6 mdr. man har det min. forbrug kan man bare sætte en masse af deres services op, for de går også ind under min. forbruget.

Det eneste der er røv ved "3" er de inkompetente sælgere de har. De ved ikke en skid. Spørger man 4 sælgere om det samme, så får man 4 forskellige svar 😕

Noget andet godt er at hvis man er i udlandet og er et sted hvor der er "3", så kører man bare på de takster man har herhjemme. Ret lækkert da jeg var på studietur i London 😛

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 01:30:46
Svar/Indlæg:
4536/104
#5 det samme type abonement finder du også ved de andre selfskaber dog ofte billigere.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 02:24:51
Svar/Indlæg:
4689/105
#6 Med K660i var "3" i hvert fald langt det billigste abbonnement, dengang jeg købte den.

Ved så ikke lige med andre mobiler, men ud fra nogle hurtige kig rundt omkring kan jeg da se at "3" er billigst med mange af deres mobiler.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2009 09:05:58
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg har haft CBB i snart 10 år. Og har aldrig haft noget jeg kunne brokke mig over. Og du kan ringe gratis til alle andre CBB kunder for 28 kr om måneden.

Det har jeg gjort og min kæreste. Så på den måde har vi sparet en del penge.

Men ja, de har ikke så mange mobiler man kan købe til en ordenligt pris.

Det med at de ikke dækker alle steder. Det har jeg aldrig rigtig oplevet. Bor nu også inde midt i kbh.

Men mobil, er jeg et Nokia menneske. Så det ville jeg vælge hvis det var mig.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
02-02-2009 07:26:35
Svar/Indlæg:
4033/364

hvad skal du bruge telefonen til ? (og hvad skal den kunne?)
og hvad er dit forbrug ?

Ellers er det svært, da nogle abn. har et min. forbrug, men så er det kun til tale (fx. callme), andre er data ikke med etc. (3 har omvendt det hele med, inkl. pakker).

SE G900 er et bud på en fon der kan det hele , 1 kr. for fonen og 299 for forbrug (3)
Nokia 6220 Classic (hvis du er til nokia) har også GPS og HSDPA

SE C902 er en god lækker telefon,m en er ikke smartphone (har dog java) - dunno om 3 stadig har den.. ellers er der c702 (har også GPS, men dårligere kamera)

Konen har 3 - og er ret tilfreds med det.. man skal bare ikke Surfe uden Opera Mini hvis man ikke har fri data.. auch - 500kr til data.. har selv TDC erhverv , men må indrømme at mobilen som modem skuffer i forhold til 3 og USB modem).. men TDC play er ganske nice :)

http://www.3webshop.dk/hi3g/we...

Anonym202031110209

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2009 07:50:54
Svar/Indlæg:
388/15
#8 - Skal vi nu ikke lige, firmaet har eksisteret i snart 9 år :P

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2009 10:08:27
Svar/Indlæg:
1317/46
TDC har oftest de billigste mobiler + abonnement. Det jeg vil foreslå er at du kikker på en mobil fra TDC overvejer om de har et abonnement du kan bruge ellers undersøg prisen for mobilen efter 6 måneder + unlock + et andet abonnement.

Der er ikke meget TDC er gode til men de har faktisk nogle meget billige mobiler. Desuden skal du huske at mange mobiler kan låses op gratis hvis du kikker på nettet ellers koster det ca. 100kr.

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2009 11:47:30
Svar/Indlæg:
2388/52
Måske til dit forbrug, men ikke mit.. der er det Sonofon der har det - shaker extreme :yes:

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2009 12:50:24
Svar/Indlæg:
2263/135
#10 Nu skrev jeg jo også næsten... 😉

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2009 22:27:31
Svar/Indlæg:
1317/46
#12 du kan stadigt få en billig mobil hos tdc, så kan du jo vælge et abonnement med minimums forbrug eller fri sms!

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2009 22:28:55
Svar/Indlæg:
2388/52
Muligvis, men nu ringer jeg forholdsvist meget, OG skriver ret mange sms'er og sender en del mms'er.. og det billigste for mig, er altså sonofon ;) har skam nærstuderet de forskellige abonnementer ret nøje.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2009 07:51:35
Svar/Indlæg:
1317/46
#15 læs hvad jeg skriver du kan købe mobilen og kikke på prisen efter 6 måneder og så iøvrigt være ligeglad med det medfølgende abonnemts indhold. Lås telefonen op og brug det abonnement du har lyst til. Har du overhovedet kikket hos tdc?