mystisk problem = sort skærm

Diverse d.  01. februar. 2009, skrevet af Drunken
Vist: 375 gange.

Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 17:39:34
Svar/Indlæg:
1107/258
hey alle.
min pc er begyndt at drille mig voldsomt. kan tage alt fra 1 til 1000 forsøg at få den igang. når jeg tænder den, er der bare sort skærm og min samsung syncmaster blinker meget underligt. . Nogle gange loader den så almindeligt ind kan jeg hører. så kommer man til login skærmen (XP) og jeg trykker i blinde på min profil og så kan jeg høer den loader igen. så kan der gå 10 min eller mere og så pludselig kommer skærmen fram igen. og så står lyset bare helt klart på samsungen og ikke det der mærkelige blink.

så spørgsmålet lyder vel om problemmet kan indsnævres til grafik kortet 7600GT eller strømforsyningen. (som har pivet i lidt tid og været lidt underlig) eller måske min skærm nogle gange er der kun strøm på i et brøkdel af sek når man tænder den (computeren). lyset kommer og går så igen ligeså hurtigt. maskinen er lidt over 2 år gammelt.

så det er lidt noget lort-. har dog en extra samsung i kælderen så det kan selvfølgelig hurtigt tjekkes men tror ikke det er den. mere strømmen der er mystisk. men igen er ikke hardcore til det her. kan nok ikke engang finde ud af at skifte min PSU.

men håber nogle har nogle ideer. og evt kan anbefale en psu hvis det er den der fucker det op. 🙂

mvh
Drunken
ITSupporteren
 
Overclocker
Tilføjet:
01-02-2009 21:25:41
Svar/Indlæg:
71/1
kan den starte med skærm i fejlsikker ? hvis den kan det kan du jo prøve at slette skærmkortet i enhedshåndtering...hvis den kan starte normalt efter du har slettet kortet er det driveren der er ged i ☹


gyf
 
Overclocker
Tilføjet:
01-02-2009 22:07:13
Svar/Indlæg:
4/2
jeg har samme problem med en pc der har kørt fint i 3 år.

Jeg har prøvet at skifte kabler, køre med 1 ram blok og bytte lidt rundt.

Eneste reaktion var da jeg tog bios batteriet ud (eller hvad det hedder) så kom billed frem på skærmen, jeg gik da ind i setup, for at se om jeg kunne ændre noget, da jeg genstartede var der dog sort skærm igen, og siden har jeg ikke sket noget andet trods utallige forsøg.

Er der en genvejs tast til at starte i fejlsikret tilstand, kan jo ikke se en disse på skærmen.


Svaage
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2009 22:44:34
Svar/Indlæg:
896/29
F5


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2009 20:16:32
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm. fik den ind på første forsøg :D tog ca 20 min før skærmen kom frem. men yes sir. hmm uanset hvad så tror jeg at heg vil opdatere min FX driver nu. er nok 6 mdr siden sidst så et eller andet må være kommet. Håber det kan gøre det. kan sagtens genstarte computeren nu den er igang men kan ikke slukke for den uden at at struggle med den igen. slukker jeg på pcén skal jeg slukke og tænde for stik kontakten før noget response kommer fra computeren. DOH ^^ :)

men ser lige nvidia´s hjemmeside nu.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2009 16:54:34
Svar/Indlæg:
1107/258
stadig problemmer. nu kan jeg kun starte windows i fejlsikret tilstand dog med netværk. den gider ikke almindeligt. den bliver bare ved med at loade windows og nada. pænt skod. hmmm..


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2009 15:07:45
Svar/Indlæg:
1107/258
fik Skiftet den PSU. hyletonen forsvandt da, men stadig sort sk;rm paa computeren. p;nt skod.. og mere skod er det at browse p[ sin p3. ikke til at holde ud. saa nu tror jeg at jeg skal invistere i en ny pc. nok det letteste da cpu=en sikkert ogs[ er faerdig... Blaeseren k'rte ikke p[ den cpu men den anden i kabinettet gjorde og de er jo koblet til den samme power ledning Trist