#6 så kender jeg dig igen.. 😉
#8 drop msi, de kan normalt ikke oc´e særligt godt, og selv de gamle s939 bundkort fra dem var halfdårlige på mange måder dengang, det er i vært fald min erfarring.
gigabyte, Dfi, Asus, og moske Evga er nok de oc bundkort jeg ville gå efter hvis jeg var dig, og så nogle 4*2gb DDR2 eller DDR3 hvis pengede er til det, helst OCZ/Gskill/Crusial eller patriot, ellers kingston Hyper X eller muskin. men generalt så har jeg bedst affaring med gskill og ocz som oc ram hvor i mod corsair og kingston + muskin ofte har skuffet mig.
Crusical er udemærkede hvis man ikke oc´er og overvolter dem for meget, oplevede mange DDR1 balixtix der døde på den måde tilbage i s939 tiden, men ellers kørte de sku godt når man ikke lige gav dem 100%.
men det lyder satme nice det setup du har gang i der Allan, tror du bør overveje et mellemstort/stor heatsink med weary low noise fan, da jeg ved at høj støj vist har iriteret dig i fortiden, og så ellers de små 3,0-3,2ghz på sådan en dejlig lille quard C2D sag.. 😛
tror dog at sådan et 280GTX kommer til at skuffe dig, da det vist larmer meget og har lidt andre små problemer , men glæder mig til at hører om systemet når du har købt det og fået det op og køre.. 🙂