-> #20
Core i7 er "bedre", ja. Men jeg ville ikke basere en fremtidig investering på Ps CS4, alene på dét grundlag. Især pga. GPU-accelerationen, der tager en del af arbejdet fra CPU'en.
Dit nuværende system er rigtig fint. Grunden til at jeg fokuserer på Core 2 Duo E8xxx er den højere clockhastighed pr. kerne.
En Core 2 Duo E8500 kører 3.16 GHz, kontra din Q6600 der kører 2.4 GHz pr. kerne.
Det er nørderi og vel i regelen småting, da jeg jo selv sidder med en "elendig" 1.66 GHz Core 2 Duo.
Du kunne fint opgraderer dit nuværende, da du i forvejen har en god base. Dit grafikkort kan også anvendes til Ps CS4, men der er bare liiige den smule mere at gøre med, hvis du har et HD48xx ATi grafikkort eller et Geforce GTX260 fra nVidia.
Igen. Småting.
Mht. "scratch disk", så har du, i hele Adobe-suiten en funktion der gør, at de midlertidige filer bliver skrevet til et midlertidigt lager. Lidt ligesom dine RAM, blot på harddisken. Der er uendeligt store fordele ved, at dele dit materiale ud på tre diske.
1: Systemdisk; Windows, Programmer, Spil etc.
2: Lagerdis; Dokumenter osv.
3: Scratch-disk; midlertidige arbejdsfiler (IKKE Windows' sidefil)
Fordelen er umiddelbar, da du i regelen har tre instanser. Nemlig Windows, programmet du kører og filen programmet arbejder med. Frem for, at Windows har det hele til at ligge på éen disk, og skal søge tre forsk. steder, så kan du dele arbejdsbyrden ud på to eller tre enkelte diske.
Jeg har en USB-pen sidden, der fungere som scratch-disk. Det er ikke en særlig fed løsning, men den virker efter hensigten.
Du kan selvfølgelig køre RAID på noget af det, og opnå endnu bedre hastigheder, men så skal vi seriøst op og snakke store filer (vi snakker min. +100 megapixelbilleder hér), flere lag og jeg ved ikke hvad.
Nu kender jeg, af gode grunde, ikke til din ekspertise inden for området eller hvad du i regelen arbejder med. Men hvis du er professionel grafiker, så kan enhver optimering spare både dig og din virksomhed for tid og i sidste ende penge.
Sat lidt på spidsen.
Som sagt, så har du et fint basis at arbejde videre på. Men jeg ville nok alligevel overveje at udskifte den aldrende Core 2 Quad med en nyere Core 2 Duo. Personligt, så ville jeg nok vælge en Core 2 Quad, men det skyldes udelukkende, at jeg påtænker mig at gå lidt mere i dybden med noget AVC-format 🙂
-> #21
Det skulle det meste workstation/server-relaterede software gerne være. My point 🙂