Kender i nået om php-fusion/server?

Diverse d.  03. februar. 2009, skrevet af Boss302
Vist: 386 gange.

Boss302
 
Superbruger
Tilføjet:
03-02-2009 13:14:43
Svar/Indlæg:
821/138
jeg kunne godt tænke mig at lave en server med php-fusion på.

Jeg har en bærbar (ibm) uden os kan man lave den til en webserver med php-fusion på?

Og hvis man kan det, hvad skal man så bruge for at lave den,

man skal vel have PHP-Fusion version 7.

Og så et server program.

det kunne være fedt hvis i kunne hjælpe lidt 🙂

Mvh Boss320
mican
 
Overclocker
Tilføjet:
03-02-2009 14:33:18
Svar/Indlæg:
39/10
Hvis jeg var dig ville jeg vælge Linux, som OS

Mener at PHP kan køre på den .. og linux bruger ikke nær så mange ram som en win server ...

Håber mit svar kunne hjælpe lidt, har selv haft en linux server .. men ikke mig selv der satte den op, men stabilt var det da


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2009 14:42:19
Svar/Indlæg:
4089/252
Hvis du ikke gider at kaste dig ud i linux can en xp med apache også gøre det. Dog er linux at foretrække vil jeg mene. Men altså tror sku ik du vil bemærke nogle forskelle.

Men ja du skal have PHP på maskinen, og kan ski ikke huske proceduren men det er vist ikke så slemt.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2009 14:50:48
Svar/Indlæg:
608/89
xampp på linux, så er du kørende :)


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2009 17:07:25
Svar/Indlæg:
765/82
jeg køre selv med en ældre amd maskine med et frisk installeret win xp pro som webserver. køre fint på xp og det er nemt.

jeg kan anbefale http://winlamp.sourceforge.net... , der har du både apache, php, mysql phpmyadmin og perl. der er alt nemt lige til at gå til.

jeg startede os med at prøve at finde ud af noget linux, men opgav, jeg ville ikk til at skulle lære både nyt styresystem og samtidig prøve at få en webserver kørende og lære html/php/mysql koder på samme tid.. så jeg valgte en xp med apache, php og mysql til at starte med. og med winlamp for du en samlet installation der er nem at få til at arbejde sammen.

så mit forslag. ny installer en alm xp pro og installer der efter winlamp fra --> http://winlamp.sourceforge.net... og du er kørende.