-> #3
Så er sagen vel klar? Kig på systemkravene for 'World of Warcraft', gå ind på EDBpriser.dk og find en computer i dit prisleje der opfylder dine kriterier? 🙂
Skal den bruges i skolen, vil størrelsen være en vigtig faktor, da bare 100 gram eller 500 gram hurtigt bliver til flere kg på en dag. Det er trættende i længden, og man kunne nok være tilbøjelig til at lade maskinen være derhjemme. Især 17" modeller (men det er nok bare mig).
Jeg ville overveje noget alá Zepto A14 (eller hva' den nu hedder) og noget i omegnen deraf. Gerne Intel CPU og et nVidia grafikkort, da ATi-kortene ofte er parret med en (relativt svag) AMD CPU når vi snakker "i den bedre ende".
Et par ting kan du dog selv gøre, for at forbedre oplevelsen. Om end ikke markant, så i hvert fald til det lidt bedre. Find en god og hurtig harddisk (jeg kan anbefale Seagate Momentus 5400.5), smid så meget RAM i, du har råd til, og så er CPU'en knap så vigtig (om den kører 1.66 GHz, 2.0 GHz eller what-ever GHz - betyder ikke det store).
Kig hellere efter de perifære ting, og fravælg alt for meget gøjl, da en PC der ofte er "god til prisen", sommetider kan vise sig at have været lidt for "god" til prisen.
Lad dig ikke lokke af Bluetooth, fingeraftrykslæser, kortlæser, webcam osv. - såfremt det ikke er noget du har brug for. Spendér hellere pengene på noget der opfylder dine behov her og nu og nok også ud i den nærmeste fremtid 🙂
Med mindre du er forhippet på noget +15.4", så kan jeg anbefale "laptop + skærm" comboen. Det er en vinder på stort set samtlige områder.