Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2009 16:56:55
Svar/Indlæg:
7263/260
Hey Gutter,
Så er jeg ikke på NCC mere, er kommet tilbage i det mørke værksted, og jeg skal da lige love for der var gang i den fra igår morges af.
Morten og jeg blev sat til at hjælpe de stakkels kran folk fra NKU (Nakskov Kran Udlejning), med at løfte en 18meter lang støvsuger, sådan en til under vandet. 🙂 Søren fra NKU var pave stolt, han havde lige fået en ny lastbil, den var fra i Onsdag´s og nu skulle han løfte nr.2 løft.
Den stod så inde i vore hal, også da vi tager fat med begge vores gamle lorte kraner i den ene ende og ham fra NKU tager fat i den anden, så skulle vi til og løfte. De lå på nogle fundamenter, ca 500mm over jorden, kl. var ca. 07.05 da vi skulle løfte, vi løfter den fint op, også skal ud over fundamenterne, også ville vi sænke den lidt..
Så kigger jeg hen på Morten som står lige ud ved siden af den, eller 2meter fra kranen, så kommer der et kæmpe BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG og Morten laver et rejehop, og jeg ser så kranen fra lastbilen ligger nede over støvsugeren.
John og jeg skynder os og fire ned, og løber over og ser hvad der sker, jo jo, lige nede under kransen er kranen knækket! 😲 😲 😲
Morten skulle vist lige oppe og skifte underdrengene engang, haha 😲 🤣 😀.
Det må ikke ske, der kom godt nok ingen til skade. Men det var satme farligt, og om man vågnede?. Tror jeg da vidst nok, senere kom der folk fra alle vegne og tog billeder og der kom også nogle folk fra Kbh fra det kranfirma der havde lavet kranen og godkendte vi måtte tage den ned, den hang kun fast i hydraulik slangerne. De kom så idag og prøvede engang til, og minsandten om der ikke skete noget også, dog kun en hydraulik slange fra en at støttebenene der gik sig en tur..
Jeg har lidt ferie til overs, så holder her i hele uge 7, så kan den lille ny få nogle tæsk 😲 🤣 😀
Holder i ferie eller hvordan?. 🙂